دوشنبه، 19 آبان 99 - 07:41

 

 

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی می‌گوید آنچه اکنون روی قیمت گوشی موبایل تاثیر گذاشته، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی هستند وگرنه قیمت دلار در حال کاهش است.

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از ایلنا، ابراهیم درستی، درباره نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت گوشی تلفن همراه می‌گوید: در هر حال نرخ دلار بر هر کالایی از جمله گوشی اثرگذار است، آنچه اکنون کاملا مشهود است، سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در برابر کاهش قیمت بر اساس نرخ دلار مقاومت می‌کنند، ولی قیمت‌ها به‌دنبال کاهش نرخ ارز روند کاهشی را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی با بی‌انصافی کالاها را قیمت‌گذاری می‌کنند، یادآور شد: کاهش ارزش دلار مسلما روی کلیه کالاهایی که ما در داخل تولید نداریم، اثرگذار است. اما در هر حال عمده مشکل ما در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها هستند که کاهش قیمت را بر پایه نرخ ارز اعمال نمی‌کنند.رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی افزود: نرخ کالا باید با عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشد، در حال حاضر علاوه بر ارز موضوع تقاضا نیز بر قیمت اثرگذار است این مساله را مغازه‌دار رعایت می‌کند اما شبکه‌های مجازی چندان از این روال پیروی نمی‌کنند.

قیمت‌ها در مغازه به روز است

وی تاکید کرد: روند کاهش نرخ گوشی را باید بر اساس کاهش نرخ دلار محاسبه کنیم و بر مبنای ارزش دلار مقایسه کنیم، اکنون واحدهای صنفی بر مبنای کالایی که می‌خرند قیمت را تعیین و به فروش می‌رسانند و در واقع قیمت‌ها در مغازه به روز است.

درستی گفت: اکنون قیمت‌ها در بازار بالا رفته اما کالا به میزان کافی موجود است، هر ایرانی حتی چند گوشی دارد و بر مبنای هزینه‌، گوشی خود را انتخاب م ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و ی‌کند.

وی همچنین از مردم خواست تا تثبیت نرخ دلار، اقدام به خرید گوشی موبایل نکنند.

ابراهیم درستی، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش قیمت دلار در بازار، فروشندگان با قیمت قبل و بعضا بالاتر از قیمت قبل اقدام به فروش گوشی‌های خود می‌کنند، گفت: ما می‌گوییم وقتی دلار تثبیت پیدا می‌کند، آن‌ها موظفند قیمت‌ها را پایین بیاورند، ولی آنها مقاومت می‌کنند.

برای خرید گوشی موبایل، دو، سه روز دیگر دست نگه دارید

درستی تصریح کرد: تا زمانی که کالا با دلار ارزان وارد کشور بشود، ممکن است مقاومت کنند که از نظر من مقاومتی بیهوده است؛ چون در نهایت بعد از تثبیت قیمت مجبور می‌شوند کالای خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی در پایان از مردم خواست برای خرید گوشی موبایل، دو، سه روز دیگر دست نگه دارند تا قیمت دلار تثبیت شود.

گفتنی است؛ برخی از مشتریان گوشی موبایل امروز با توجه به کاهش چشمگیر قیمت دلار، از عدم کاهش قیمت موبایل در فروشگاه‌های اینترنتی گلایه داشتند.

logo-samandehi