یکشنبه، 24 اسفند 99 - 10:14

 

به ‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، ممنوعیت ارائه‌ی بسته‌های اینترنت شبانه به ‌دلیل نگرانی برخی مراجع فرهنگی کشور، پس از پیگیری‌های انجام‌گرفته، از سر گرفته می‌شود.۱۶ اسفندماه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حذف شدن بسته‌های اینترنت شبانه به ‌دلیل نگرانی برخی مراجع فرهنگی کشور در مورد بیدار ماندن جوانان برای استفاده از اینترنت سخن گفت. به ‌گفته‌ی او، چنین ابلاغیه‌ای منطق را زیر پا می‌گذارد؛ در نتیجه وزارت ارتباطات دوباره به اپراتورها اعلام کرد که بهتر است بسته‌های شبانه را ارائه کنند تا بخشی از بار شبکه به ساعت‌های کم‌باری انتقال یابد. در آن زمان، تنها همراه اول یک بسته‌ی اینترنت شبانه عرضه می‌کرد.

حال محمد جواد آذری جهرمی خبر از عرضه‌ی دوباره‌ی بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه داده است. آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایرنا گفت منع ارائه‌ی بسته‌های اینترنت شبانه از حدود یک ‌سال و نیم پیش به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد اما به‌ دلیل شیوع بیماری کرونا به‌صورت جدی اجرایی نشده بود. آذری جهرمی اضافه کرد:

دیدگاه برخی از مراجع فرهنگی این بود که بسته‌های اینترنت شبانه موجب می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان شب بیدار بمانند؛ ما گفتیم اگر اینترنت نباشد با چیز دیگری بیدار می‌مانند و ماهواره می‌بینند.

به ‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، با پیگیری‌های انجام‌شده، ارائه‌ی بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه از سر گرفته می‌شود.

logo-samandehi