سه شنبه، 31 فروردین 00 - 11:14

 

همان طور که انتظار می‌رفت اپل سرانجام امشب از نسل جدید آیپد پرو پرده برداشت. نکته جالب درباره مدل جدید تبلت اپل این است که درست مثل جدیدترین مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو از تراشه M1 استفاده خواهد کرد و نمایشگر Mini-LED خواهد داشت.

اپل مدعی است که استفاده از تراشه M1 ارتقای کارایی چشمگیری را نسبت به نسل قبلی برای آیپد پرو جدید به ارمغان می‌آورد. عملکرد گرافیکی این دستگاه حدود ۱۵۰۰ برابر سریع‌تر شده و می‌توانید یک روز کامل روی عمر باتری آن حساب کنید. پردازنده مرکزی هم هشت هسته دارد که ۵۰ درصد سریع‌تر از آیپد پرو قبلی عمل می‌کند.

آیپد پرو جدید از درگاه تاندربولت، ارتباطات ۵G و یک دوربین بهبودیافته بهره می‌برد. اپل می‌گوید پردازنده سیگنال تصویری و اسکنر لایدار جزئیات بی‌نظیری را در محیط‌های کم‌نور به دست دوربین این دستگاه می‌رساننند. این آیپد در بخش سلفی هم از یک دوربین TrueDepth برخوردار شده که امکان تشخیص چهره را فراهم می‌کند. دوربین جلوی آیپد پرو جدید یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به قابلیتی به نام Center Stage مجهز شده که می‌تواند در تماس‌های ویدیویی سوژه‌ها را دنبال کند.

آیپد پرو جدید در دو اندازه ۱۲.۹ و ۱۱ اینچی با نمایشگری از نوع Mini-LED به نام Liquid Retina XDR به بازار می‌آید که اپل می‌گوید روشنایی سطح XDR را برای شما ممکن می‌کند. این صفحه نمایش دارای ۱۰ هزار مینی LED است که بدون اثرگذاری قابل توجه بر عمر باتری باعث افزایش چشمگیر کنتراست می‌شود. نمایشگر آیپد پرو جدید از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیتی و قلم اپل پشتیبانی می‌کند. اپل مدعی است که بدنه این دستگاه را به شکل کامل از آلومینیوم بازیافتی ساخته است.

این تبلت قدرتمند در مدل پایه‌ی نسخه‌ی ۱۱ اینچی با قیمت ۷۹۹ دلار و در نسخه ۱۲.۹ اینچی با قیمت ۱۰۹۹ دلار به دست کاربران می‌رسد. ثبت سفارش این دستگاه از ۱۰ اردیبهشت انجام می‌گیرد و عرضه آن از نیمه اول خرداد آغاز می‌شود.

logo-samandehi