سه شنبه، 31 فروردین 00 - 10:52

 

اپل بالاخره پس از یک دهه از نسخه جدید آی‌مک با یک طراحی جدید رونمایی کرد. آی‌مک جدید از ظاهری متفاوت با رنگ‌های جدید و شاد بهره می‌برد و حاشیه‌های کمی اطراف نمایشگر آن به چشم می‌خورد. این دستگاه طبیعتا با تراشه‌ای محصول اپل سیلیکون روانه بازار می‌شود.

آیمک جدید صفحه نمایشی ۲۴ اینچی دارد که به فناوری True Tone مجهز شده است. این دستگاه در ۷ رنگ شامل سفید، آبی، بنفش، قرمز، نارنجی، زرد و سبز عرضه می‌شود. قلب تپنده کامپیوتر جدید اپل تراشه اختصاصی M1 است که مبتنی بر معماری آرم تولید می‌شود.

آیمک بازطراحی‌شده از نسخه ارتقایافته دوربین فیس‌تایم بهره می‌برد که رزولوشن آن دو برابر مدل پایه‌ی نسل قبلی آیمک شده و حالا ۱۰۸۰p است. دوربین این دستگاه با کمک موتور عصبی تراشه M1 می‌تواند کیفیت تصویر را افزایش دهد. به‌علاوه، اپل میکروفن‌های با کیفیت استودیویی را روی این آیمک قرار داده تا صدا را بهتر ضبط کنند. کامپیوتر حاضر از «صدای فضایی» (Spatial Audio) هم پشتیبانی می‌کند.

آی‌مک ۲۴ اینچی اپل در کناره بدنه دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.در پهلوی دستگاه یک درگاه برق نیز قرار گرفته که می‌تواند به عنوان رابط اترنت هم استفاده شود. افزون بر این، کامپیوتر اپل از ۴ درگاه USB-C بهره می‌برد که دو تای آن‌ها با تاندربولت هم سازگارند.

آیمک جدید با سه کیبورد متفاوت عرضه می‌شود تا بتوانید رنگ آن را با خود دستگاه ست کنید. یکی از طراحی‌های جدید مجیک کیبورد دارای حسگر اثر انگشت تاچ آیدی است. اپل حتی رنگ مجیک موس را هم تغییر داده تا هماهنگی بیشتری با آیمک پیدا کند. به‌علاوه، مجیک ترک‌پد هم تغییرات کوچکی به لحاظ طراحی داشته است.

آی‌مک ۲۴ اینچی با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار و حداکثر قیمت ۱۴۹۹ دلار وارد بازار می‌شود. ثبت سفارش برای این دستگاه از تاریخ ۱۰ اردیبهشت آغاز خواهد شد و عرضه آن از نیمه اول خرداد انجام می‌پذیرد.

logo-samandehi