شنبه، 08 خرداد 00 - 05:48

 

ستاد ملی کرونا تردد بین استانی از روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد تا دوشنبه، ۱۷ خرداد را ممنوع اعلام کرد.ستاد ملی مقابله با کرونا امروز اعلام کرد سفر در تعطیلات پیش رو در سراسر کشور ممنوع است. بر این اساس، تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر دوشنبه، ۱۷ خرداد ممنوع است. سفر از شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی و از شهرها و مناطق نارنجی و زرد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سخن‌گوی ستاد ملی کرونا با اعلام اینکه مناطق جدیدی در کشور در حال قرمز شدن هستند، گفت: نوع ویروس جدید که هندی است، می‌تواند شهرهای بیشتری را درگیر کند و این زنگ خطر و هشداری برای کل کشور است.

البته علیرضا رئیسی تأکید کرد که در مجموع، ابتلا به کرونا در کشور روند نزولی دارد و تنها چند استان جنوبی و شرقی روند صعودی دارند. وی افزود:اکنون برخی شهرها در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و حتی کرمانشاه با افزایش موارد ابتلا مواجه هستند و باید هوشیار باشند. شهرهای دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان، شهربابک در استان کرمان، سر پل ذهاب در استان کرمانشاه، بندرعباس، جاسک، بندر خمیر، رودان، قشم و میناب در استان هرمزگان ۱۳ شهری هستند که وضعیت آن‌ها از نارنجی فراتر رفته و به قرمز تبدیل شده است و باید از شهرها بیشتر مراقبت کنیم.

سخن‌گوی ستاد کرونا با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در کشور گفت تاکنون سه میلیون و ۸۵۰ هزار دوز واکسن کرونا تزریق‌ شده است که شامل کادر بهداشت و درمان، گروه سنی بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال و بالای ۷۰ سال می‌شود. البته ممکن است تمام افراد در این گروه‌ها واکسینه نشده باشند که لازم است در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌ نام کنند و با دریافت پیامک نوبت تزریق واکسن بگیرند.

رئیسی اضافه کرد واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تا اواخر هفته تمام می‌شود و پس از آن، واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شروع می‌شود. وی در همین خصوص گفت ثبت‌ نام برای افراد بالای ۶۵ سال در سامانه ملی واکسیناسیون از هفته آینده آغاز می‌شود. رئیسی تصریح کرد:

امیدواریم تا پایان خرداد، واکسیناسیون افراد سالمند تمام شود و از تیرماه، واکسیناسیون بیماران خاص مانند بیماران دیالیزی، افراد مبتلا به سرطان، هموفیلی، بیماران تالاسمی و پیوند عضو را آغاز کنیم. با واکسینه شدن این افراد، تا حدی اطمینان برای کنترل بیماری در کشور حاصل می‌شود؛ چرا که این افراد بیشتر در معرض خطر هستند.

به گفته سخن‌گوی ستاد کرونا، تلاش می‌شود واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه و دانشجویانی که در خوابگاه یا دانشگاه حضور بیشتری دارند، مردادماه آغاز شود تا مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

logo-samandehi