دوشنبه، 17 آبان 00 - 10:54

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزارش مسئولان درباره اختلال سامانه سوخت کلی، ناقص و نامتقاعد کننده بود و اعضای کمیسیون پاسخ سوالاتشان را دریافت نکردند.
مرتضی محمودند در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به توضیحات مسئولان سازمان پدافند غیرعامل و سایر مسئولان در کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اختلال سامانه سوخت کشور گفت: این نشست که با حضور تمام مسئولین مربوطه برگزار و گزارشات واصله درباره علل رخ دادن این حادثه بررسی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: گزارشات ارائه شده پاسخگوی سوالات مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون نبود لذا به نظر می رسد که جای بیشتری برای بررسی این حادثه وجود دارد.

وی افزود: به منظور پاسخگویی واحد درباره حملات سایبری به زیر ساخت های کشور نیازمند به حوزه بندی هستیم لذا باید در بحث سازماندهی تشکیلات، تجدید نظر کنیم.

محمودوند بیان کرد: دستگاه های مختلف کشور هر یک دارای پتانسیل های بالایی هستند اما باید تحت یک سازمان مرکزی قرار بگیرد تا قادر به پیگیری مشکلات کشور در حوزه سایبری و پاسخگویی واحد باشند.

وی ابراز کرد: یکی از معضلات امروز دستگاه های اجرایی ارائه گزارش های کلی است و نمی تواند اهمیت موضوع و راه حل آن را ارائه کند به همین خاطر پاسخ مسئولان درباره اختلال سامانه سوخت برای کمیسیون امنیت کامل و قانع کننده نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با همفکری، اتحاد و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها در راستای دفاع از زیر ساخت های کشور گام برداریم./

logo-samandehi