شنبه، 22 آبان 00 - 05:12

 

دبیرخانه طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» با مشارکت تشکل‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به همت کمیسیون فاوای اتاق ایران تشکیل شد.

محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق ایران با نگاهی به اثرات گسترده تصویب طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» (موسوم به طرح صیانت) بر آینده کسب‌وکارها و مشاغل وابسته و حتی غیروابسته به فضای مجازی، گفت: در این راستا لزوم ایجاد هماهنگی و یک‌صدایی میان اصناف و فعالان حقیقی و حقوقی در فضای مجازی با هدف افزایش اثرگذاری بر طرح صیانت و جلوگیری از هرگونه سوءبرداشت از ناهماهنگی‌های احتمالی در میان فعالان بخش خصوصی ضرورت بالایی دارد.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران در تشریح یک نمونه از آثار این طرح بر کسب‌وکارهای غیر وابسته به فضای مجازی، تصریح کرد: برای مثال هم اکنون بسیاری از تجار و کسب‌وکارهای سنتی و غیرفناورانه از شبکه‌های اجتماعی غیربومی برای تعاملات بین‌المللی، تبلیغات، بازاریابی، جلسات، برگزاری رویدادهای مجازی و غیره استفاده می‌کنند که بهره‌گیری از شبکه‌ها و یا پیام‌رسان‌های بومی، امکان تداوم این ارتباطات جهانی را به نوعی قطع کرده و با مشکل مواجه می‌کند. بدین‌ترتیب این کسب‌وکارها نیز در استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با مشتریان داخلی و خارجی خود با چالش و ابهام مواجه می‌شوند.

طلایی افزود: به همین دلیل کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق ایران با توجه به تبعات و آثار متنوع این طرح، اقدام به تشکیل «دبیرخانه طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» در بخش خصوصی، کرد تا زمینه هماهنگی و مشارکت حداکثری فعالان این بخش را به فراهم کند.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی در این دبیرخانه که با حضور روسا یا نمایندگان تام‌الاختیار تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل می‌گیرد، تعاملات و هماهنگی‌های لازم با نمایندگان بخش خصوصی در حوزه‌های تخصصی و مرتبط با زمینه فعالیت آنها در جریان فرایند بررسی و تصویب طرح صیانت، انجام می‌شود تا به این ترتیب صدای تمام فعالان حوزه فاوا از مسیری واحد به نمایندگان و کارشناسان حاضر در کمیسیون ویژه بررسی این طرح منتقل شود.

طلایی در پایان از تمامی فعالان و تشکل‌های بخش خصوصی حوزه فاوا دعوت کرد تا با پیوستن به دبیرخانه طرح حمایت، ارتباطی موثر با نمایندگان و طراحان طرح در مجلس برقرار کنند.

logo-samandehi