دوشنبه، 15 آذر 00 - 05:32

 

پس از ارجاع طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی به مرکز پژوهش‌های مجلس برای اعمال نقطه نظرات و پیشنهادات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی، جلسه هم اندیشی در این باره، فردا سه شنبه برگزار می‌شود.

در این جلسه که ساعت ۱۴ روز سه شنبه در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود، با حضور نمایندگان دولت و مرکز ملی فضای مجازی و نخبگان و صاحبنظران این حوزه و نیز کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، پیشنهادات مرتبط با طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی به بررسی و اظهار نظر گذاشته می‌شود.

قرار است مرکز پژوهش‌های مجلس ظرف ۱۰ روز با اعمال پیشنهادات و نظرات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی در این طرح، طرح جدید را به کمیسیون مشترک بررسی طرح، ارائه دهد.رضا تقی‌پور انوری، رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی پیش از این به مهر گفته بود: مأموریت مرکز پژوهش‌های مجلس این است که مطابق با نظرات مکتوبی که از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات دریافت شده است، طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی را با این نظرات و پیشنهادات تطبیق داده و آنها را اعمال کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این مرحله نیز از صاحبنظران نظرخواهی خواهد شد، گفت: ما بارها اعلام کردیم که چنانچه نظرات مکتوب از سوی کارشناسان، بخش خصوصی و نهادها به دبیرخانه کمیسیون طرح ارائه شود، حتماً آنها را بررسی کرده و پس از آن از صاحبنظران می‌خواهیم که در جلسه کمیسیون حضور یابند و در مورد نظراتشان توضیح دهند.

تقی‌پور گفت: در مورد پیشنهادات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی بعد از برگزاری جلسات کارشناسی در مرکز پژوهش‌های مجلس، نتیجه را در قالب نسخه نهایی اعلام می‌کنیم.وی افزود: پیش‌بینی‌مان این است که بررسی این پیشنهادات در بازه زمانی ۱۰ روز کاری به اتمام برسد و پس از آن جلسه بررسی طرح در کمیسیون مشترک پیگیری و ادامه خواهد یافت.

به گزارش مهر، هفته گذشته وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، خواستار تغییر برخی مفاد این طرح در زمینه وظایف کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات، جایگاه شورای عالی فضای مجازی و نیز حمایت از پلتفرم‌ها شدند.

logo-samandehi