چهارشنبه، 24 آذر 00 - 06:25

 

درصد روز اول (شهریور تا آذرماه ۱۴۰۰) کار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۰ هزار پیام برای او ارسال شده که در راس این شکایت‌ها هم مشکلات کاربران با کیفیت اپراتورهای ارتباطی ثابت و همراه دیده می‌شود.عیسی زارع‌پور در اینستاگرام گزارشی از تعداد پیام‌های ارسالی و درخواست‌های مردمی به خود را ارائه داده است. طبق آنچه خودش، که به‌تازگی هم وارد شبکه‌های اجتماعی مجاز از جمله اینستاگرام شده، از شروع مسئولیتش در وزارت ارتباطات، یکی از راه‌هایی ارتباطی مستقیم با عموم مردم، استفاده از پیامک بوده است که در ۱۰۰ روز گذشته نزدیک به ده هزار نفر از مردم از طریق شماره تلفن اعلام شده از سمت او (۰۹۱۲۲۹۹۶۳۲۱) نظرات، مشکلات و دغدغه‌های خود را با او در میان گذاشته‌اند.

 

او در این زمینه گفت است: «موارد مرتبط با وزارت ارتباطات را برای پیگیری به بخش‌های لازم ارجاع داده‌ام و به همکاران تأکید کردم که نتیجه اقدامات انجام شده را به اطلاع ارسال‌کنندگان پیام برسانند.» او در ادامه نوشته است: «شکایت از کیفیت خدمات اپراتورهای ثابت و همراه، مشکلات کارکنان شرکت ملی پست و شرکت مخابرات ایران و مشکل دسترسی به اینترنت در برخی روستاها بیشترین تعداد پیام‌ها را به خود اختصاص داده است.» او در پایان پست اینستاگرامی خود ابراز امیدواری کرده که روزی برسد که همه پیام‌های وارده، فقط گپ و گفت و احوال پرسی باشد و هیچ مشکلی در کشور وجود نداشته باشد.

اما زارع‌پور همراه این نوشته‌های خود اینفوگرافیک‌های این شکایت‌ها همراه با جزییات را هم منتشر کرده است. در یکی از تصاویر دیده می‌شود که ۲۰ درصد پیام‌های ارسال شده به وزیر شکایت از اپراتوها است که ۴۰ درصد برای مخابرات، ۳۰ درصد همراه اول، ۲۵ درصد ایرانسل و ۵ درصد سایر (صبانت، شاتل، های‌وب و ….). طبق اطلاعاتی که او منتشر کرده اهم موضوعات مربوط به مخابرات هم به ترتیب عدم واگذاری تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس، قطع تلفن ثابت، عدم تأمین کابل سرقد شده و تأخیر در راه‌اندازی سرویس اینترنت است.

اما درخواست توسعه پوشش اینترنت و ارتقاء کیفیت در روستاها ۱۶ درصد شکایات را به خودش اختصاص داده که جزییات این موضوع‌های شکایت هم شامل ۸۵ درصد اینترنت و پوشش همراه روستایی، ۵ درصد پوشش جاده‌ای،تلفن ثابت روستایی و همچنین پوشش ارتباطات شهری است.

۱۳ در صد مشکلاتی که در این مدت به وزیر ارتباطات منتقل شده، شکایت مردم از خدمات پست و درخواست‌های کارمندان این شرکت بوده که عمده مشکلشان هم رفع مشکل منابع انسانی از قبیل افزایش حقوق، رفع مشکل نیروهای شرکتی، تبدیل وضعیت اعمال ضریب مناطق مرزنشین، مفقود شدن بسته‌های مرسوله و تأخیر در رسیدن بسته‌های مرسوله است. از دیگر شکایات مرتبط با پست مربوط به بانک زیرمجموعه این شرکت می‌شود. پست بانک ۲ درصد که موضوع مورد شکایت، درخواست تهسیلات، بخشودگی تسهیلات و بخشودگی سود و جریم دیرکرد تسهیلات دریافتی.

در نهایت در این بخش ۲ درصد شکایت هم از عملکرد همکاران است که موضوع شکایت‌ها هم نارضایتی از مدیران پست، تخلف در پست بانک بعضی استان‌ها و نارضایتی از عملکرد مدیران سایر حوزه‌ها است.

بیشتر بخوانید:

logo-samandehi