شنبه، 27 آذر 00 - 11:23

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از انتخاب «محسن رضایی» به عنوان متولی بحث رمزارزها در دولت خبر داد. به گفته وی دولت‌ از مجلس خواسته است تا در این زمینه قانون‌گذاری کند.«محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بازار از جلسه اخیر این کمیسیون با دولت در زمینه موضوع رمزارزها خبر داد.

وی با بیان اینکه این جلسه با حضور «محسن رضایی» به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، افزود: «دولتمردان عملا به موضوع رمزارزها ورود کرده‌اند و معاون اقتصادی رئیس جمهور هم متولی این موضوع در دولت شده است.»

پورابراهیمی با بیان اینکه آن‌ها اقدامات خود در این بخش را به دولتمردان عرضه و گزارش آن‌ها در این بخش را اخذ کرده‌اند، افزود:

«اقدامات کمیسیون در زمینه رمزارزها در جریان است. از این رو دولتمردان به ما گفته‌اند که ما در این زمینه قانون‌گذاری کنیم و به همین جهت ما متنی را در کمیسیون در این بخش آماده کرده‌ایم و به دولت گفتیم که در این بخش آئین نامه‌های لازم را تدوین کند.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت دیگر در این بخش لایحه نخواهد داد؛ گفت: «اگر لازم باشد این مسئله می‌تواند مدنظر قرار گیرد. با این حال ارائه لایحه در این بخش حتما زمان‌بر بوده و بهتر است که ما طرحی در این بخش ارائه دهیم.»

لازم به ذکر است پیش از این، پورابراهیمی در اواخر آبان ماه طی مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرده بود ظرف یکی دو ماه آینده طرح این کمیسیون برای ساماندهی رمزارزها نهایی شود. به گفته وی این طرح در آن زمان در انتظار اظهار نظر مدیران جدید بانک مرکزی است:

«جلسات کمیته رمز ارز کمیسیون اقتصادی آغاز شده و متن طرح پیشنهادی این کمیسیون به بانک مرکزی ارائه شده است. ما منتظر هستیم تا مدیریت جدید بانک مرکزی نظر خود را در مورد طرح پیشنهادی ساماندهی رمزارزها اعلام کنند. پس از اظهار نظر بانک مرکزی و تعیین چارچوب متن، مواردی را که مورد توافق با بانک است در متن طرح اضافه خواهد شد. همچنین در مواردی که اختلاف نظر وجود دارد، سعی خواهیم کرد به جمع‌بندی برسیم.»

حال با توجه به جلسه این کمیسیون با حضور رئیس بانک مرکزی بایستی منتظر ماند تا هر چه سریع‌تر مسأله رمزارزها در ایران تعیین تکلیف شود.

logo-samandehi