دوشنبه، 16 خرداد 01 - 01:12

 

گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۶ هزار نفر قربانی کلاهبرداری‌ در حوزه ارزهای دیجیتال شدند که در طی این حملات، بیش از یک میلیارد دلار از دارایی این افراد به سرقت رفته است.

در این گزارش امده که میانگین ضرر افراد در زمینه ارزهای دیجیتال حدود ۲۶۰۰ دلار بوده که ارزهای دیجیتال بیت‌کوین، تتر و اتر، بیش از دیگر ارزهای دیجیتال مورد حمله هکرها قرار گرفتند.

حدود نی‌می‌از این افرادی که دارایی‌های خود را از این طریق از دست داده‌اند، اعلام کردند که از طریق یک تبلیغ، پست و یا پیامی‌در شبکه‌های اجتماعی مورد هدف هکرها قرار گرفتند. اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و تلگرام در صدر فهرست وب‌سایت‌هایی قرار دارند که کلاهبرداران از آنها برای حمله به قربانیان استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، اکثر کلاهبرداری‌ها مرتبط با سرمایه‌گذاری بوده به طوری که طبق اعلام FTC، از سال ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۵۷۵ میلیون دلار ضرر افراد مربوط به کلاهبرداری‌های جعلی بوده است. ایجاد روابط عاشقانه نیز به عنوان دومین روش پرکاربرد کلاهبرداری عنوان شده است.

زیان‌های گزارش‌های کاربران در سال ۲۰۲۱، تقریبا ۶۰ برابر بیشتر از زیان‌هایی است که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده است. به گزارش FTC، از آنجایی که رمزارزها به صورت متمرکز در یک بانک وجود ندارند، هیچ نهادی برای گزارش کلاهبرداری و یا فعالیت مشکوک وجود ندارد و ن‌می‌توان تراکنش‌ها را رصد کرد.کمیسیون تجارت فدرال به افراد توصیه می‌کند که برای جلوگیری از بروز کلاهبرداری‌های دیجیتال، به وسوسه‌های افراد برای سوددهی‌های تضمین‌شده توجه نکنند چراکه هیچ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، سود و درآمد تضمینی را به دنبال ندارد.

logo-samandehi