شنبه، 18 تیر 01 - 10:06

 

اینترنت رایگان برای ۳ دهک کم‌درآمد جامعه هر ۴ ماه یکبار تمدید می‌شود.طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت رایگان به ۳ دهک کم‌درآمد جامعه یک بسته ۱۰ گیگابایت اینترنت است که هر ۴ ماه یک بار تمدید می‌شود.هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اختصاص بسته اینترنتی چهارماهه و دائمی رایگان از روز چهارشنبه (۱۵ تیر ماه) برای سه دهک پایین جامعه خبر داد.

طبق گفته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کسانی که یارانه ۴۰۰ تومانی دریافت می‌کنند می‌توانند ازطریق درگاه ملی خدمات دولت my.gov.ir این اینترنت را دریافت کنند.

مهدی سالم، سخنگو و رئیس روابط عمومی وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا، درباره جزئیات این بسته گفت:

برای تخصیص بسته اینترنت به دهک‌های کم‌درآمد جامعه، اینطور برنامه‌ریزی شده که ۳۰ گیگ اینترنت در قالب ۳ بسته ۱۰ گیگابایتی به ۳ دهک کم درآمد جامعه اختصاص داده شود.

به گفته او هر ۴ ماه یکبار، این بسته فعال می‌شود و برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که به واسطه این طرح هر ۴ ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.

مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات تأکید کرد:

در گام نخست، پس از ثبت‌نام سرپرست خانوار دهک‌های اعلام‌شده، ازطریق پنجره واحد خدمات دولت my.gov.ir یا با وارد کردن #۱۲۳۴*۴*، نحوه و زمان فعال‌سازی این بسته اعلام می‌شود.

خرداد ماه سال گذشته و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دور سیزدهم ابراهیم رییسی وعده داده بود که اینترنت رایگان حق مردم دهک‌های پایین جامعه است. وزیر ارتباطات نیز در فروردین ماه امسال از برنامه‌ریزی‌های دولت برای تأمین حداقل اینترنت مصرفی جامعه به صورت رایگان خبر داد.

logo-samandehi