چهارشنبه، 07 دی 01 - 11:11

 

هفت صدِ هوش مصنوعی از ۲۳ آذر تا ۱ دی ۱۴۰۱ با هدف توسعه کاربری هوش مصنوعی در رفع مشکلات و توسعه کسب و کارها برگزار شد. کسب و کارهای فعال در حوزه هوش مصنوعی، استارتاپها، دانشجویان و صنایع مخاطبین این رویداد ملی بودند. بزرگترین سرمایه گذاران، شرکتهای زیرساخت و سازمانها از این رویداد که در ۴ بخش برگزار می شود حمایت کردند.پس از این رویداد، تیمهای استارتاپی منتخب در قالب یک دوره پیش شتابدهی ۱۰۰ روزه برای رویداد سرمایه گذاری مهرگان هوش مصنوعی آماده می شوند.توسعه تولید و اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر هوش مصنوعی، توان افزایی کسب و کارهای فعال، توسعه کاربری هوش مصنوعی در حل مسایل واقعی صنعت و ارتقای اکوسیستم کسب و کارهای نوپا از اهداف اصلی این رویداد می باشند.

در بخش اول رویداد، چهار روز آموزشهای عمومی و تخصصی در بخشهای آموزش عمومی، فعالان حوزه و کسب و کارهای بزرگ در سالن همایش مرکز نوپا برگزار شد. ۱۰ عنوان کارگاه آموزشی مانند یادگیری عمیق، رُباتیک، پردازش تصویر و فرایندکاوی در این هفته برگزار شد، خاطرنشان کرد: حدود یکهزار نفر ساعت دوره آموزشی در آن با حضور دانشجویان، علاقه‌مندان و کارشناسان ارائه شد.دومین بخش رویداد ” هفت صد هوش مصنوعی اصفهان “، رقابت چالش هوش مصنوعی بود. این رقابت با حضور ۲۷ تیم در اصفهان آغاز و ۳۹ چالش از سوی ۶ سازمان و واحد صنعتی به تیم ها معرفی شد. بیشتر تیم‌های شرکت کننده در این رویداد از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان بودند. چالش‌ها از سوی شهرداری اصفهان، فولاد مبارکه، توسعه گردشگری سپاهان و شرکت های اسنواتک، دمیس و گروه نوآوران معرفی شده بودند.

در این رقابت، مشکلات اعلام شده توسط سازمانهای منتخب جهت پیشنهاد راه حل و توسعه محصول تا بخش طراحی مفهومی به رقابت گذاشته شدند. این سازمانها متعهد به خرید خدمت یا مشارکت در توسعه نهایی محصولات منتخب بودند. تیمهای حرفه ای منتخب برای مذاکره و عقد قرارداد احتمالی با سازمان صاحب مساله، به مرحله بعد راه خواهند یافت.در بخش نوآفرینان، افراد و تیمها، ایده های خود را درباره مسائل مطرح شده صنایع، به رویداد آوردند. تیم تشکیل دادند و در طول رویداد با کمک مربیان و منتورها بر روی ایده های خود و خلق یک مفهوم کار کردند. نفرات و تیمهای منتخب برای ورود به مرحله سرمایه گذاری، به مرحله پیش شتابدهی راه خواهند یافت.در پایان این بخش از رویداد حدود ۱۵ پروژه مختلف میان شرکت کنندگان و سازمانها تعریف و جهت ادامه مذاکرات توافق گردید. از هفته ابتدایی دیماه این گفتگوها ادامه خواهد یافت.

بخش سوم رویداد، همایش مهندسی و علوم کامپیوتر نیز از دیروز توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد آغاز و به  صورت آنلاین برگزار شد و یکم دی پایان یافت.اختتامیه رویداد روز پنجشنبه ۱ دی ماه در سالن همایش مرکز کارآفرینی فناورانه نوپا برگزار گردید. ده ها نفر از مدیران ارشد استانی، روسای دانشگاه های آزاد استان و مقامات ارشد دانشگاه آزاد کشور در این اختتامیه حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر در خصوص به کارگیری ابزار هوش مصنوعی در توسعه پروژه های ملی و استانی بحث و تبادل نظر نمودند.در این جلسه دکتر نجفی رئیس دانشگاه آزاد اصفهان، دکتر نعیمی رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد، مهندس یزدان پناه مشاور شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی و دکتر برکتین رئیس کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد کشور در خصوص مباحث مختلف مرتبط با رویداد هفت صدِ هوش مصنوعی سخنرانی نمودند. همچنین محمد آکوچکیان دبیر کل رویداد، گزارشی از روند برگزاری آن ارائه داد.در پایان برنامه اختتامیه، بازدید مفصلی از تیمهای هوش مصنوعی مستقر در مرکز نوپا و شرکتهای حاضر در رقابت رویداد AI Challenge  توسط مدیران ارشد حاضر در رویداد از جمله دکتر ضرغامی قائم مقام معاون فناوری، دکتر درخشه معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی کشور، دکتر نصوحی مدیر نوآوری شهرداری اصفهان و روسای دانشگاه ها انجام شد.

logo-samandehi