پنجشنبه، 04 دی 93 - 09:44

 

IMG_0939

لطفا خودتان را معرفی کنید.
بنده محمدحسین حمصیان هستم. متولد ۱۳۶۳٫ از سال ۸۳ در شرکت مهندسی بین المللی فولادتکنیک فعالیت دارم و در حال حاضر مدیریت نرم افزار این شرکت را به عهده دارم. همانطور که مستحضرید فولادتکنیک یک شرکت در اسکیل بزرگ است و فعالیت اصلی آن پیمانکار عمومی EPC کار در صنایع فولاد و نفت و گاز می باشد. اما ما در واحد نرم افزار شرکت از حدود ۷ سال پیش شروع به تولید نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز شرکت بر بسترهای وب،ویندوز و موبایل نمودیم و رویکرد نهایی ما تبدیل این نرم افزارها به  پکیج هایی تخصصی جهت ارائه به بازار برای مشتریانی با نیازهای مشابه خود بوده است. و در همین راستا هم اکنون ۱۰ نرم افزار کوچک، متوسط و بزرگ دارای تاییدیه شورای عالی انفورماتیک کشور و ثبت شده در مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد داریم. فعالیت در زمینه نرم افزار تلفن همراه را نیز از حدود سال ۸۵ بر بستر سیمبین J2ME آغاز نموده و سپس به ویندوز موبایل رو آورده و اولین کتاب آموزش برنامه نویسی ویندوز موبایل به زبان C# را نیز توسط انتشارات ناقوس به چاپ رسانده ایم و هم اکنون فعالیت خود را بر بستر اندروید ادامه می دهیم و در این زمینه اولین اپلیکیشن اندرویدی اخبار فولاد کشور را تولید نموده و به صورت رایگان ارائه نموده ایم.همچنین بنده موسس و مدیر مجموعه تخفیفکده نیز هستم که هم کار اطلاع رسانی تخفیف های شهر را بعهده دارد و هم به تولید اپلیکیشن های مختلف اندرویدی مشغول است.
چگونگی تشکیل کارگروه موبایل اصفهان را توضیح دهید.
همانطور که میدانید تلفن های همراه هوشمند در دنیای امروز از محبوبیت غیر قابل تصوری برخوردار شده اند و ضریب نفوذ آنها در کشور ما نیز بسیار بسیار بالاست که طبق یک آمار سرنگشتی غیر دقیق و تخمینی در حدود ۵۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و این آمار بازار رو به رشد با شیب بسیار تند صنعت نرم افزار موبایل را روشن می سازد. بنابراین احساس کمبود این مبحث در سازمان نظام صنفی رایانه ای بسیار احساس می شد. چندی پیش با همت کمیسیون نرم افزار سازمان و شخص آقای مهندس احمدی به عنوان ریاست آن از فعالین شاخص این حوزه در اصفهان دعوت کردیم تا در یک جلسه هم اندیشی در سازمان شرکت کنند. در این جلسه یک کارگروه تخصصی تشکیل شد که در این زمینه زیر چتر کمیسیون نرم افزار دوستان این عرصه را گرد هم آورد. و از آن به بعد یک گروه وایبر نیز جهت هماهنگی های بیشتر و آغاز فرایند عضو گیری و آشنایی با دوستان این حوزه راه اندازی شد. و بنده یکی از ۳ عضو هسته مرکزی این کارگروه هستم.
اهدافی که کارگروه نرم افزار موبایل دنبال میکند چیست ؟
همانطور که می دانید فعالین حوزه نرم افزار تلفن همراه رو عمدتا افراد حقیقی و شرکت های با اسکیل کوچک تشکیل می دهند و این برگ برنده این صنف است. مسلما به همین دلیل گرد هم آوری دوستان و ایجاد تشکیلاتی حمایتی از آنها کمک شایانی به نفوذ کلام آنها در جهت نیل به اهداف و نیازها می باشد. این حوزه بدلیل تازگی و پویایی بسیارش زیر ذره بین دولتمردان بوده و قوانین مختلفی در این زمینه هر روزه در حال نگارش است. بنابراین ایجاد چنین تشکل هایی به رساتر شدن صدای فعالین حوزه در جهت تاثیر گذاری در قانون گذاری نیز کمک شایانی می نماید. همچنین در کشور و استان پروژه های متعددی در حوزه نرم افزار موبایل بخصوص در بخش دولتی تعریف شده و می شوند که مجری های آنها را بسختی می توان گزینش کرد چراکه توانمندی های بسیار زیاد آنها آشکار نشده و یکی دیگر از اهداف این تشکل هدایت این پتانسیل قوی به سمت و سوی نیازها می باشد.
بقیه اعضای مسئول در این کارگروه را معرفی کنید.
آقای مهندس بنی هاشمی از شرکت کسرا و آقای عباس زاده دانشجو و عضو انجمن علمی دانشگاه اصفهان نیز اعضای دیگر این هسته مرکزی می باشند. و از آنجاییکه این کارگروه زیرمجموعه کمیسیون نرم افزار سازمان است آقای مهندس احمدی نیز ما را راهنمایی و کمک می کنند.
زیر مجموعه های شما چه شرکتهایی می توانند باشند؟
ما از کلیه افراد حقیقی و حقوقی که در زمینه نرم افزار تلفن همراه فعالیت دارند دعوت می کنیم که به ما بپیوندند. با توجه به اینکه این تشکیلات فعلا جنبه رسمی و قانونی مستقل نداره بنابراین عضویت در اون کاملا رایگانه و فقط کافیه دوستان خودشان را به ما معرفی کنند و در برنامه های ما حضور پیدا کرده و فعال باشند.
چه برنامه های برای توسعه این کارگروه دارید
عضو گیری بیشتر، تعامل و همکاری با انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه کشور که در اتاق بازرگانی کشور تشکیل شده، افزایش برنامه های گروهی تخصصی در این حوزه، همکاری در برگزاری نمایشگاه ها و سمینارهای تخصصی و خلاصه شناسایی و فعال کردن پتانسیل های حمایتی ممکن از این صنعت. همچنین صحبت های اولیه ای با انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه کشور داشته ایم که در صورت استقبال دوستان بشود موجبات همکاری بیشتر با آنها را نیز فراهم نمود.
از جلسات این کار گروه بگویید؟هدف از برگزاری و نتایح این جلسات
ما یک جلسه عمومی پس از عضوگیری اولیه داشتیم که در محل سازمان نظام صنفی تشکیل شد و ۲ سخنران تخصصی داشتیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن جلسات هسته مرکزی را به صورت منظم داشته ایم و نزدیک ترین بازخورد آن هم غرفه تشکل توسعه دهندگان نرم افزار موبایل اصفهان و یک پنل ۲ ساعته سخنرانی در نمایشگاه اتوکام خواهد بود که برای آن تلاشو زحمت بسیار زیادی کشیده شد.
از حضور در نمایشگاه اتوکام بعنوان یک کمپین چه هدفی را دنبال می کنید؟
ماجرا از این قرار است که یک غرفه ۶۰ متری در سالن نقش جهان نمایشگاه در نظر گرفته شده که تعدادی کانتر دارد و کلیه هزینه های آن با اسپانسری شرکت فولادتکنیک به عنوان پیشقدم حمایت از فعالین این حوزه در استان تامین شده است. در این غرفه کلیه کسانی که حداقل ۱ اپلیکیشن قابل قبول موبایل داشته و ثبت نام کرده اند در مدت زمان مشخصی یک کانتر در اختیار دارند تا به صورت رایگان به معرفی خود و اپلیکیشن خود بپردازند. ما حدود ۳۰ ثبت نام کننده داشته ایم که طبق برنامه در غرفه حضور خواهند یافت. این امر به این افراد که عمدتا دانشجویان و افراد حقیقی هستند کمک خواهد کرد تا خود و توانمندی های خود را ارائه کنند بدون آنکه نگران هزینه های آن باشند و همینطور به کارفرمایان، ایده پردازان و مدیران دولتی و خصوصی کمک می کند تا افراد و شرکت های مناسب جهت اجرای پروژه هایشان را بیابند. همچنین حضور فعالین این حوزه در کنار هم در مدت نمایشگاه به تقویت کار گروهی و آشنایی بیشتر با یکدیگر کمک شایانی خواهد نمود.
از برنامه های جنبی  در طول نمایشگاه بگویید؟
ما علاوه بر حضور در نمایشگاه و داشتن غرفه، در روز جمعه ۵ دی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ چهار سخنرانی تخصصی به صورت رایگان در زمینه نرم افزار موبایل خواهیم داشت که با تلاش بسیار زیاد دوستان از بهترین افراد دعوت شده تا سخنران باشند و مطمئنا بسیار برای علاقمندان این حوزه می تواند مفید واقع شود.
سخن پایانی
در پایان وظیفه خودم می دونم که از دوستان هسته مرکزی به ویژه آقای مهندس بنی هاشمی که تلاش بسیار خوبی در اجرای این برنامه داشته و دارند و آقای مهندس احمدی بخاطر حمایت ها و دلسوزی های بی دریغشون و همچنین آقای مهندس ابکاء (مدیرعامل شرکت فولادتکنیک) بخاطر حمایت های بی دریغ، پدرانه  و بدون چشم داشتشون از این حرکت نوپا تشکر کنم و امیدوارم با استقبال بسیار خوب مخاطبان خستگی از تن دوستان خارج شده و این راه آغاز شده با سرعت بیشتری ادامه یابد. و البته از شما هم بسیار سپاسگذارم که این فرصت رو در اختیار بنده قرار دادین تا به نمایندگی از تمام دوستان فعالیت های این کارگروه رو معرفی کنم.

logo-samandehi