دوشنبه، 01 دی 93 - 07:25

 

wq

با شروع فصل سرما در اصفهان برگزاری نمایشگاهی بانام اتوکام باعث گرمی دل علاقمندان به حوزه آی تی  می شود.حوزه ای که این روزها بواسطه رکود اقتصادی حال خوبی ندارد و فعالین این حوزه را با مشکل روبرو کرده است. شرایطی که در آن خیلی از فعالین مجبور به پایان دادن به فعالیت خود در این حوزه شدند. شاید یکی از دلایل حضور در نمایشگاه خروج ازهمین رکود اقتصادی باشد.از مشکلاتی چون تحریم و نوسان نرخ ارز بگذریم،مشکلی که در این چند ساله شدت بیشتری پیدا کرده است مشکلات اداره دارایی ، مالیات و بیمه است.شاید ملموس ترین حرفی که در این مورد می توان زد این است که رونالدو را بیخیال شو قلی را بگیر
ولی با تمام این اوضاع وقتی صحبت نمایشگاه اتوکام می شود حال و هوای صنف دیدنی است.همه جا صحبت از نمایشگاه است.قول و قرارها برای نمایشگاه تنظیم می شود.وقتی به محل برگزاری میروی و میبینی در یکی دو روز تکه های چوب تبدیل به غرفه های بزرگ می شوند.شادی رنگها را می بینی و نورهایی که روشن و خاموش می شود.اینجا گویی بدور از تمامی مشکلات، خونی تازه در رگها و جانی دوباره در خود دارد.جانی که با هیاهوی افتتاحیه و حضور مسولین از گوشه کنار آغاز و با قیچی کردن روبان ادامه پیدا میکند و اتوکام ۲۰ ساله می شود.
اتوکام بیستم
نمایشگاهی که حالا پس از فراز و نشیب های بسیار به سن ۲۰ سالگی رسیده است و بهترین سن برای بلوغ یک نمایشگاه.
بیست سال اعضای صنف با تمام مشکلات خود این نمایشگاه را زنده نگه داشتند و حالا اتوکام بیست ساله پیش روی ماست.با یک ۲۰ ساله چه برخوردی میکنند؟ دیگر وقت آن است مسولین استانی یک خسته نباشید جانانه به برگزارکننده های این نمایشگاه بگویند.از مسولین و برگزارکننده های قبلی تا همین امروز و به این دست پرورده ۲۰ ساله ی سازمان نگاهی دیگر کنند و به قابلیت های صنف رایانه اصفهان ایمان بیاورند .دستی بر سر این تبلور صنف رایانه بکشند و از قد کشیدن آن خوشحال باشند.
اتوکام نمایشگاه یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی است که طیف وسیعی از فعالان حوزه ICT در زمینه‌های سخت‌افزار، شبکه، نرم‌افزار، رسانه‌های دیجیتال، دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، اینترنت، وب، امنیت و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی حضور دارند. علاوه بر این، به‌منظور فرهنگ‌سازی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات همه‌روزه همایش‌ها، میزگرد‌ها، نشست‌های تخصصی و سمینارهای ویژه نمایشگاه اتوکام با موضوعات روز این حوزه  برگزار می‌شود. در چند سال اخیر نمایشگاه‌های استانی از اهمیت و موقعیت ویژه‌ای در کسب‌وکار و رونق صنعت برخوردار شده‌اند و در این میان نمایشگاه اتوکام اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد و تمام صنعت IT و ICT استان اصفهان و استان‌های هم‌جوار تمایل دارند در آن حضور و مشارکت داشته باشند و رسانه‌ها همانند یک رخداد کشوری با آن برخورد می‌کنند.
حالا دیگر نوبتی هم باشد نوبت مسولین استانی است تا بجای برون سپاری پروژه های استانی از قابلیت های شرکتهای سازمان نظام صنفی استفاده کنند. دیگر وقت آن است که استان اصفهان را بعنوان محل شروع پروژه های بزرگ ملی از سوی مسولین انتخاب شود.البته امیدواریم مدیریت در این موضوع هم مثل مدیریت بازکردن آب و سرباز کردن آب از تونل مترو اصفهان نباشد.

logo-samandehi