یکشنبه، 12 خرداد 92 - 12:20
کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

 

کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

کاظم آیت‌اللهی به رادیو اقتصاد گفت: در فضای کشور ما علاوه بر اینکه اقتصاد حاکم، دولتی است، مسوولیت واحدهای نظارتی نیز ایجاب می‌کند که تعامل کاملی بین بخش خصوصی و دستگاه‌های حاکمیتی برقرار شود تا بتواند رسالت خود را ایفا کنند. وی افزود: ما با همه مسوولانی که در این حوزه ایفای نقش می‌کنند برای تحقق مطالبات اعضا و فعالان تعامل داریم و عملا نقش رگولاتوری بخش خصوصی را ایفا می‌کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کلمه نظام، گویای نظم بخشی و رگولاتوری است. همان‌طور که نظام پزشکی رگولاتور جامعه پزشکان و نظام مهندسی ساختمان رگولاتور جامعه مهندسین ساختمان است، نظام صنفی رایانه‌ای نیز وظیفه نظم بخشی و رگولاتوری بخش خصوصی را بر عهده دارد و خوشبختانه سازمان در این حوزه مقبولیت نیز پیدا کرده و عموم دستگاه‌ها به این واقعیت رسیدند و سازمان را همراهی می‌کنند. رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه این سازمان در طی ۷-۸ سال فعالیت خود از ابتدا تاکنون، از رشد خوبی برخوردار بوده، گفت: البته نمی‌توانیم بگوییم که به نقطه ایده‌آل و نهایت آنچه که می‌خواهیم رسیدیم، اما عموم دستگاه‌های ذی‌ربط و تاثیرگذار از مشاوره سازمان استفاده می‌کنند و در تعامل با سازمان هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تجربه وجود دو رییس جداگانه برای نصر تهران و نصر کشور در سومین دوره مدیریت سازمان، چالشی ایجاد کرده است یا نه، گفت: به نظر نمی‌رسد که چالشی ایجاد شده باشد. چراکه در حال حاضر نظام‌های ۲۴ استان دارای رییس جداگانه هستند و یک رییس برای سازمان نصر کشور که در یک مسیر مشخص و تدوین شده انتخاب شدند، بنابراین چالشی وجود ندارد. اما اینکه تمرکز نیروی کارشناسی وسهم عمدای از بازار در تهران است ممکن است  نگرانی‌هایی را ایجاد کند که جدا شدن رییس تهران و کشور مسایلی را ایجاد کند.وی گفت: اما اگر به نفس تشکیلات سازمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که اصلا جای نگرانی نیست و در عمل نیز نگرانی حادث نشده و فعالیت‌ها نیز همان‌طور که شاهد هستید به خوبی پیش می‌رود. حوزه کارها و روند فعالیت‌ها به اندازه کافی مشخص است. استان‌ها نیاز به تفویض اختیار ندارند و اختیار به طور ذاتی در حوزه فعالیت نظام‌های استانی وجود دارد. ضوابطی که بر کل سازمان حاکم است گویای یگپارچگی و یکنواختی عملکردها بوده و آنچه که فرا استانی است، نظارت نصر کشور است.
آیت‌اللهی با اشاره به صدور مجوز برگزاری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ به نام سازمان نصر کشور گفت: یکی از وظایفی که در اساسنامه سازمان نصر دیده شده و جزو رسالت این سازمان است، برگزاری و مدیریت اجرای نمایشگاه‌هاست. چراکه نمایشگاه یکی از عرصه‌های ارایه توان اعضای سازمان است.وی افزود: این مهم چندین بار اتفاق افتاده که عنان برگزاری نمایشگاه به سازمان واگذار شده که توفیقات آن نیز مشخص است. اما در این چند ساله نیز چندین بار این اتفاق نیفتاده و چالش‌های آن نیز مشخص است. امسال نیز فراز و نشیب‌های زیادی در این خصوص وجود داشت اما خوشبختانه در جلسه نهایی میان قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان فناوری اطلاعات و معاونت مرکز توسعه تجارت، مدیران شرکت سهامی ‌نمایشگاه و مدیران نصر کشور برگزار شد نتیجه‌گیری قطعی شد که لازم است مجوز برگزاری به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور داده شود و در این راستا حرکت کنیم که الکامپ بتواند در منطقه جایگاه خود را کسب کند.وی گفت: همان‌طور که توان و وسعت فعالان عرصه فناوری اطلاعات کشور ایجاب می‌کند که بالاترین نمایشگاه منطقه را داشته باشیم.  در آن جلسه بحث شد برای اینکه توفیق کافی در این راستا کسب کنیم باید مجری خوبی داشته باشیم که برگزارکننده بتواند به اتکا توان اجرایی آن، آنچه را که می‌خواهد، تحقق بخشد. گفته شد که شرکت نمایشگاه‌ها توان قطعی دارد و قرار شد از توان اجرایی شرکت نمایشگاه‌ها برای اجرای این نمایشگاه استفاده کنیم. البته در مورد اینکه دغدغه‌ها و تجربیات نسبتا ناموفقی در دوره‌های قبل در این همراهی وجود داشته، بحث شد و قرار شد کمیته استراتژی یا راهبردی به مدیریت سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه فصل الخطاب باشد تا در راه برگزاری الکامپ امسال  توفیق خوبی کسب کنیم.

logo-samandehi