یکشنبه، 02 تیر 92 - 05:14
تبلت سامسونگ

 

تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ

سامسونگ در کنفرانس ویژه خود از محصولات جذاب و دوست داشتنی زیادی پرده برداشت، اما جذاب‌ترین محصول معرفی شده در این کنفرانس، ATIV Q نام داشت، تبلت هیبریدی که سیستم عامل ویندوز ۸ و اندروید را بصورت همزمان اجرا می‌کند و هر وقت اراده کنید به تبلت یا لپ تاپ و یا حالتی بین این دو تبدیل می‌شود.ATIV Q از جنبه‌های مختلف شبیه به Transformer Book Trio ایسوس است. این محصول نیز سیستم عامل اندروید ۴٫۲ را به همراه ویندوز ۸ بصورت همزمان اجرا می‌کند و کاربر از طریق یک کلیک قادر است به راحتی بین دو سیستم عامل سوئیچ کند.این محصول از یک پردازنده Core i5 اینتل و صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچ با وضوح فوق العاده بالای ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل بهره می‌برد. براساس اعلام سامسونگ تبلت هیبریدی ATIV Q حدود ۱٫۲۹ کیلوگرم وزن و ۱۳٫۹ میلی متر ضخامت دارد. از دیگر قابلیت‌‌های کلیدی و ارزشمند این محصول می‌توان به پشتیبانی از قلم دیجیتال S-Pen اشاره کرد که به لطف صفحه دیجیتایزر قادر به حس نمودن میزان فشار وارده شده قلم به صفحه است.صفحه کلید ATIV Q به صورت کشویی در پشت صفحه نمایش جمع می‌شود تا کاربر در صورت نیاز به راحتی قادر به استفاده از تبلت باشد و هر زمان که مایل باشد آن را به یک لپ تاپ تبدیل کند.

تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ

ایتیو کیو از نظر نرم افزار مجهز به سیستم عامل ویندوز ۸ و اندروید ۴٫۲٫۲ است. جالب اینکه کاربر به راحتی می‌تواند فایل‌ها، تصاویر و اسناد خود را بین دو سیستم عامل به اشتراک گذاشته و به آنها دسترسی داشته باشد. از آنجایی که این محصول مجهز به پردازنده Haswell اینتل است انتظار می‌رود طول عمر باتری قابل قبولی را ارائه کند.ATIV Q قادر است، در حالت تبلت یا لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرد؛ اما دو حالت دیگر نیز وجود دارد، در حالت اول، صفحه نمایش درست به موازی صفحه کلید و در بالای آن قرار می‌گیرد و در این حالت کاربر می‌تواند از صفحه کلید استفاده نماید و حالت دیگر نیز روی صفحه نمایش به پشت دستگاه می‌چرخد و برای نمایش تصویر به شخص دیگر مناسب است. نکته بسیار جذاب در این محصول آن است که سیستم عامل اندروید همچون یک نرم افزار در دل ویندوز ۸ اجرا می‌شود. یعنی نیازی نیست که سیستم عامل را از نو بوت کرده و وارد اندروید شوید. برای اجرای اندروید تنها کافی است روی آیکون آن در رابط کاربری ویندوز ۸ کلیک کنید.

تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ

همچنین از آنجایی که اندروید در دل ویندوز ۸ اجرا می‌شود، شما می‌توانید با کل سیستم عامل اندروید همچون یک اپلیکیشن ویندوزی برخورد کنید و بعنوان مثال آن را در کنار یک برنامه ویندوزی اجرا کنید و هر دو را در در کنار هم برروی صفحه نمایش، مشاهده نمایید.

logo-samandehi