پنجشنبه، 14 شهریور 92 - 04:50

 

caferesane_1

در عصر حاضر با گسترش مرزهای دانش بشری حجم انبوهی از اطلاعات و اخبار در حوزه‌های مختلف به صورت روزانه انتشار می‌یابند. بدون شک با توسعه ابزارهای اطلاع‌رسانی و تسهیل دسترسی افراد به منابع خبری، مفوم عبارت «آگاهی، همان قدرت است» بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. مجموعه «کافه رسانه» نرم‌افزار و پایگاه اینترنتی هوشمندی است که به راحتی و به صورت رایگان امکان مشاهده روزنامه‌های صبح کشور و بسیاری از روزنامه‌های مطرح خاورمیانه، اروپا و آمریکا را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

کافه رسانه

فضای مجازی فرصتی را فراهم آورده است تا کاربران بتوانند با صرف هزینه‌ای اندک و در زمانی کوتاه به مجموعه‌ای از خبرها و اطلاعات دست پیدا کنند. اما افزایش روز افزون سایت‌های اطلاع‌رسانی در اینترنت و گستردگی حوزه‌های مورد نیاز کاربران موجب سردرگمی بیشتر کاربران نیز شده است. حتی استفاده از موتورهای جستجو قوی مانند گوگل نیز که با استفاده از کلید واژه‌ها به فهرست اخبار می‌پردازند، نیز در حل این مشکل کمک شایانی ارائه نکرده‌اند.

از سوی دیگر توسعه فناوری‌ها به تدریج تمایل کاربران برای استفاده از ابزارهای ارتباطی همراه نظیر تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها را موجب شده است. امری که با ارائه خدمات اینترنتی بی‌سیم مشکل مضاعف همسان‌سازی سایت‌های اطلاع‌رسانی با نسخه‌های تلفن‌های همراه را ایجاد کرده است.

کافه رسانه Caferesane.ir  نام وب سایت و اپلیکیشنی است که در آن بر اساس دسته‌بندی‌های موضوع می‌توانید به مطالعه صفحه اول اکثر روزنامه‌ها و نشریات داخلی و خارجی بپردازید. در کافه رسانه بر اساس دسته بندی های موضوع می توانید به مطالعه صفحه اول اکثر روزنامه ها و نشریات داخلی و خارجی بپردازید:سیاسی ، اقتصادی ، ورزشی ، فرهنگی و هنری ، استان ها ، مجلات و بین الملل بخش بندی هایی است که نشریات در آن دسته بندی شده اند.از ویژگی هایی که کافه رسانه دارد امکان ذخیره سازی روزنامه ها به صورت آفلاین است.

برخی از امکانات نرم افزار:

  • دسترسی به آرشیو صفحات اول روزنامه ها و نشریات مختلف
  • دسترسی به سایت اختصاصی روزنامه ها و نشریات
  • دسته بندی روزنامه های بین المللی، کشوری و استانی و به صورت موضوعی
  • نشانه گذاری روزنامه های مورد علاقه
  • ذخیره سازی صفحات روزنامه ها و نمایش آن ها بصورت آفلاین
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و از طریق ایمیل، بلوتوث، MMS و…
  • امتیاز دادن روزنامه ها (امکان لایک به روزنامه)

اپلیکیشن کافه رسانه از معدود اپلیکیشن‌های ایرانی می‌باشد که از نقطه نظر رابط کاربری و روان بودن اینترفیس قابل قبول به‌نظر می‌رسد. در حین استفاده از این برنامه متوجه وقفه خاص یا توقف ناگهانی برنامه نشدیم. همچنین وضعیت باتری حاکی از مصرف مناسب برنامه از منابع سیستم دارد و حرکت بین منوها و صفحات اول روزنامه ها به نرمی و روانی خوبی صورت می‌پذیرد.

اما در این بین هارمونی و تناسب کافی در رنگ‌های استفاده شده در منوها در کنار صفحه اصلی برنامه دیده نمی‌شود که کمی جای تأمل بیشتری دارد. یکی دیگر از نکاتی که بهتر است در این برنامه در نظر گرفته شود امکان برگزیدن سری خاص ار روزنامه‌هاست تا هر دفعه که برنامه شروع به‌کار می‌کند مجبور به بازکردن منوها و یافتن روزنامه مورد نظر نباشیم. بارگذاری برنامه نیز کمی بیش از حوصله افراد در برنامه‌هایی از این دست طول می‌کشد.

 

یکی از بهترین نکاتی که در این برنامه در نظر گرفته شده است همگام سازی بعضی از اطلاعات با حساب کاربری می‌باشد که در نتیجه با پاک شدن برنامه یا هر اتفاق دیگر، اطلاعات اصلی از بین نرود. اما ما در حین کار با برنامه متوجه نشدیم که چه اطلاعاتی در حساب کاربری ذخیره می‌گردد چرا که با هر خروج و ورود به برنامه صفحه اصلی برنامه خالی بوده و مجبور می‌شویم روزنامه ها را دوباره از منو پیدا کرده و آن‌ها را لایک کنیم.

دقت داشته باشید که از طریق این برنامه فقط به صفحه ابتدایی روزنامه‌های دسترسی پیدا می‌کنید و برای دسترسی به کل روزنامه از طریق همین برنامه به وب‌سایت خود روزنامه‌ها هدایت می‌شوید. البته شاید امکان آن باشد تا با تعبیه کردن یک مرورگر داخلی در برنامه، امکان مرور دیگر صفحات روزنامه‌ها از داخل برنامه میسر شود.

یکی دیگر از نکاتی که سازندگان این اپلیکیشن می‌توانند در نظر بگیرند امکان بزرگ‌نمایی بر روی صفحه اول روزنامه‌ها است. خوشبختانه برنامه امکان استفاده از حالت تمام صفحه را برای مشاهده روزنامه‌ها فراهم می‌کند، اما برای گوشی‌های هوشمند با سایز نمایشگر کوچک، خواندن نوشته‌ها قدری دشوار می‌شود. همچنین هنگام باز کردن صفحه روزنامه‌ها، هر دفعه راهنمای جابجایی بین صفحات ظاهر می‌شود که بهتر است این راهنمای تصویری به‌شکلی تنظیم شود که فقط دفعه اول کار با برنامه راهنمای تصویری ظاهر گردد.

در این برنامه کاربر برنامه قادر است به‌سرعت با یکی از ایمیل‌های تعریف شده خود در دستگاه حساب کاربری ایجاد کند یا این‌که فرآیند تعریف حساب کاربری را به‌صورت مجزا دنبال کند. راهنمای برنامه از نقاط قوت آن است که به‌طور مفصل و صحیح نحوه کار با این اپلیکیشن خوب اندرویدی را توضیح می‌دهد.

جمع‌بندی

برنامه کافه رسانه حقیقتا یکی از خوش‌ساخت ترین برنامه‌های ایرانی اندرویدی بوده که به‌درستی به اهداف مورد نظر خود نزدیک شده است. اکثر روزنامه‌های کشور در دسته‌بندی‌های مختلف توسط برنامه پشتیبانی شده و رابط کاربری برنامه روان و بدون وقفه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد امکان افزودن امکانات بسیار بیشتری به برنامه فراهم می‌باشد که احتمالا در ورژن‌های بعدی در نظر گرفته خواهد شد.

شما می توانید هم از طریق وب سایت کافه رسانه و هم از طریق اپلیکیشن ویژه اندروید کافه رسانه به صفحه اول روزنامه ها دسترسی پیدا کنید.

دانلود اپلیکیشن کافه رسانه برای اندروید | وب سایت کافه رسانه www.caferesane.ir

logo-samandehi