دوشنبه، 21 بهمن 92 - 05:38

 

android1

انتقال فعالیت‌های مخابراتی مردم از گوشی‌های معمولی به گوشی‌های هوشمند یک‌شبه صورت نمی‌گیرد و این فرآیند با سرعت اندک و البته، به صورت مستمر جلو می‌رود. گوشی‌های ما رفته‌رفته در حال هوشمندتر شدن هستند تا در نهایت ما ابزاری را در جیب خود داشته باشیم که غالب نیاز رایانه‌ای را بتوانیم با آن برطرف کنیم.

 در کنار پیشرفت‌های صورت گرفته برای گوشی‌های هوشمند، ابزارهای ساخته شده توسط شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار نیز کارایی فراوانی دارند و روز به‌روز بر میزان قابلیت‌های آن‌ها افزوده می‌شود. با این اتفاقات باید اعتراف کرد بیشتر قابلیت‌هایی که یک گوشی هوشمند این روزها در اختیار می‌گذارد، در رایانه‌های رومیزی دردسترس نبوده است.کارشناسان بر پایه آخرین بررسی‌های خود لیست ابزارهایی را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر کرده‌اند که هر یک از آن‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را داخل گوشی هوشمند جیبی برای شما به‌ارمغان بیاورند. برخی از این ابزارها بسیار ساده هستند و برخی دیگر قابلیت‌های پیچیده و گسترده‌ای دارند. لیست این ابزارها به قرار زیر اعلام شده است:

• ابزار Gravity Screen

شما در طول روز به‌تعداد ناشمار گوشی خود را از جیب‌تان درمی‌آورید. این اتفاق برای سر زدن به پست الکترونیکی، پاسخ به تماس‌های دریافتی، بررسی احتمال دریافت پیامک، تماس با یکی از اطرافیان یا … صورت می‌گیرد. با هربار که گوشی خود را از جیب‌تان خارج می‌کنید، مجبورید کلید اصلی خاموش/روشن را فشار دهید تا از وضعیت داخل گوشی مطلع شوید که البته این کار طاقت‌فرسایی است. اما ابزار Gravity Screen به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند این مشکل را برای شما حل کند.

 این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند جهت قرار گرفتن گوشی شما را تشخیص دهد و متوجه شود که این دستگاه وارونه یا پشت‌ورو قرار گرفته است. در بخش دیگر این ابزار از حسگرهای موجود استفاده می‌کند و گوشی در هر حالتی که باشد، نمایشگر را برای شما خاموش نگه می‌دارد و به محض دریافت هرگونه پیام، شما را مطلع می‌سازد.

 • ابزار SpeakerPhone Ex

این ابزار هم با هدف از بین بردن یکی از مشکلات موبایلی روزانه شما ساخته شده است. شرکت سازنده این ابزار را به گونه‌ای طراحی کرده است که هر بار گوشی هوشمند را از جیب خود خارج می‌کنید، نمایشگر آن به صورت خودکار روشن می‌شود. با این اتفاق، زمانی که گوشی در جیب شما وجود دارد و می‌خواهید به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید چه کار باید بکنید؟

 ابزار SpeakerPhone Ex این مشکل را هم حل کرده است. اگر شما این قابلیت را برای ابزار یاد شده تعریف کنید، حتی در جیب خود هم می‌توانید به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید. این ابزار به صورت کامل و پیشرفته طراحی شده است و بخش‌های داخلی آن که به صورت پیش‌فرض تعیین شده‌اند، همه نیازهای شما را پاسخ می‌دهند.

 • ابزار Nights Keeper

اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که در طول شبانه‌روز تماس‌های تلفنی فراوانی دارید،Nights Keeper ابزار رایگانی است که می‌تواند همه مشکلات شما را در این زمینه حل کند. با این ابزار می‌توانید بدون هرگونه نگرانی خواب شبانه خود را انجام دهید و مدیریت تماس‌ها، پیامک‌ها، ایمیل‌ها و دیگر انواع پیام‌های دریافتی را به آن بسپارید.

 ابزار Nights Keeper به شما امکان می‌دهد یک جدول برنامه‌ریزی برای او تعریف کنید و طی آن مشخصات افراد مورد نظر خود را به این جدول بدهید تا گوشی تنها در شرایطی یک فرد مهم تماس می‌گیرد یا پیامک می‌زند، شما را از خواب بیدار کند. این ابزار گوشی شما را در همه شرایط در حالت بی‌صدا نگه می‌دارد و فقط اگر اتفاق مهمی رخ دهد آن را با شما در میان می‌گذارد.

• ابزار Shush!

شاید بتوان گفت آسان‌ترین و کاربردی‌ترین ابزاری که در این لیست ارایه شده Shush! است. شما هرگز ابزاری پیدا نخواهید کرد که به این آسانی قابلیت‌هایی را تا این حد کاربردی در اختیارتان بگذارد. با این وجود باید توجه داشت همه کاربرانی که گوشی هوشمند اندرویدی در اختیار دارند می‌توانند از مزایای این ابزار بهره‌مند شوند.

 زمانی شما وارد بیمارستان یا یک مرکز عمومی می‌شوید و به اجبار گوشی خود را در حالت بی‌صدا قرار می‌دهید، نیازی نیست به خاطر بسپارید تا آن را به حالت قبل برگردانید. زیرا Shush! این وظیفه را به‌عهده می گیرد. ابزار Shush! ابتدا از شما سوال می‌کند که چه مدتی در این مرکز باقی می‌مانید و پس از آن، به صورت خودکار گوشی را به حالت اولیه برمی‌گرداند تا از اتفاقات آن غافل نشوید. شما همچنین قابلیتی در اختیار دارید که با فشردن یک دکمه به ابزار اعلام می‌کنید که ۱۵ دقیقه پس از زمان اعلام شده گوشی را به حالت اصلی برگرداند تا نگران جابه‌جا شدن زمان خود نشوید.

 • ابزار Unlock with WiFi

با توجه به اینکه همه ما اطلاعات حساس و ارزشمندی را در گوشی هوشمند خود ذخیره می‌کنیم، باید مراقب باشیم که اگر گوشی به دست یک آدم سوءاستفاده‌گر بیفتد نتواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. یکی از راهکارهای امنیتی که می‌تواند خیال هر کاربری را در این زمینه برطرف کند استفاده از ابزارUnlock with WiFi است.

 این ابزار اندرویدی گوشی هوشمند شما را کامل ایمن می‌کند و امکان ورود به آن را برای هرکس که کد PIN نداشته باشد، غیرممکن می‌سازد. این ابزار شبکه‌‌های Wi-Fi مورد اطمینانی را به‌صورت پیش‌فرض در خود جا داده است و هر زمان که وارد آن‌ها شوید به صورت خودکار نیاز به استفاده از کد PIN را از میان برمی‌دارد. اما زمانی که از منزل یا محل کار خود خارج می‌شوید و قرار است تحت شبکه بی‌سیم دیگری وارد اینترنتی شوید، استفاده از کد PIN اجباری می‌شود و از این طریق هیچ کاربر دیگری نمی‌تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

logo-samandehi