شنبه، 17 خرداد 93 - 07:16

 

بسیاری معتقد هستند که دیگر عمر رایانه‌های رومیزی به پایان رسیده است.با گسترش فنّاوری و افزایش حضور گجت‌هایی مانند تبلت ها و فبلت ها در بازار در کنار نوآوری‌هایی که هر روز در زمینه لپ‌تاپ‌ها و ابزارهای همراه شاهد هستیم هیچ بعید نیست که بتوان گفت دیگر کمتر کسی به سراغ کامپیوترهای رومیزی می‌رود.در سال‌هایی نه‌چندان دور لپ‌تاپ‌ها جزء کالاهای لوکس محسوب می‌شدند و کمتر کسی توانایی خرید آن‌ها را داشت؛ اما با گذشت زمان و تولید انبوه آن‌ها در کنار کاهش قیمت نسبی تمایل مشتریان به خرید آن‌ها نیز بیشتر شد.مزیت‌های متعدد لپ‌تاپ‌ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی باعث محبوبیت هر چه بیشتر آن‌ها شد و شرکت‌های مختلف نیز در مقابل تقاضای بیشتر بازار تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید بهینه محصولات خود گذاشتند به نحوی که امروزه شاهد حضور فناوری‌ها و ابداعات جالبی در بازار لپ‌تاپ‌ها هستیم.در ادامه این مطلب به معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در دسته‌بندی‌های مختلف حال حاضر بازار می‌پردازیم.

۱٫ بهترین لپ‌تاپ هیبریدی

لنوو IdeaPad یوگا پرو ۲

یوگا پرو ۲ یک بروز رسانی اساسی نسبت به مدل قبلی خود است که سیستم‌عامل ویندوز ۸ بر روی آن قرار گرفته است. با وجود اینکه یوگا پرو ۲ یک لپ‌تاپ هیبریدی (لپ‌تاپ – تبلت) محسوب می‌شود اما همچنان ویژگی‌های لپ‌تاپی آن به تبلتی آن می‌چربد. در کنار صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی در مدل جدید نور آل ای دی پس‌زمینه نیز برای آن در نظر گرفته شده است. تنها نکته منفی که می‌توان به آن اشاره کرد عمر کمتر باتری نسبت به رقبای موجود در بازار است.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار در دسته‌های مختلف

۲٫ بهترین لپ‌تاپ از لحاظ باتری

اپل مک بوک ایر (۱۳ اینچی)

شرکت اپل در فواصل زمانی مشخص به عرضه بروز رسانی خط تولید مک بوک پرو ها و مک بوک ایرهای خود می‌پردازد. در آخرین مدل تولید شده از مک بوک ایرها تغییرات خاصی در طراحی و شمایل این سری محبوب صورت نگرفته اما در عوض عمر باتری بسیار بهتر شده به‌طوری که جزء بهترین‌ها در بازار محسوب می‌شود و همچنین قیمت پایه آن نیز با کاهش روبه‌رو بوده است. تنها نکته منفی که می‌توان در مورد مک بوک ایر به آن اشاره کرد فقدان صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی است که جای خالی آن احساس می‌شود.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار در دسته‌های مختلف


۳٫ بهترین لپ‌تاپ صفحه لمسی

سامسونگ آتیو بوک پلاس ۹

اگر به دنبال یک اولترا بوک کامل و قدرتمند که مجهز به آخرین نسخه ویندوز باشد و یکی از بهترین صفحات نمایش لمسی را نیز در اختیارتان قرار دهد (قابلیت تبدیل شدن به تبلت ندارد) و قیمت نیز برای شما اهمیتی نداشته باشد سامسونگ آتیو بوک پلاس ۹ بهترین گزینه برای شماست. اگر بخواهیم به نقاط ضعف این اولترا بوک بپردازیم؛ می‌توان به قیمت بالا و نه چمدان رقابتی آن در کنار پورت‌های HDMI کوچک اشاره کرد. همچنین با تمام این تفاسیر آتیو بوک پاس ۹ قابلیت تبدیل شدن به تبلت را نیز ندارد.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار در دسته‌های مختلف

۴٫ بهترین لپ‌تاپ از لحاظ قدرت

اپل مک بوک پرو با صفحه رتینا (۱۵ اینچی)

بدنه نازک‌تر و سبک‌تر و صفحه‌نمایش رتینا در زمان عرضه خود برای سری مک بوک ها یک امتیاز ویژه به‌حساب می‌آمد اما تغییرات درونی و افزایش نسبی قدرت عملکرد این لپ‌تاپ در کنار به‌روزرسانی برخی قابلیت‌ها و کاهش قیمت مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی حضور آن را در بازار پررنگ‌تر کرده است. در مورد نقطه‌ضعف این لپ‌تاپ باید گفت با وجود کاهش قیمت همچنان جزء گران‌ترین‌ها محسوب می‌شود و در آپدیت جدید خبری از تغییر در طراحی آن نیست.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار در دسته‌های مختلف


۵٫ بهترین لپ‌تاپ برای بازی

دل Alienware 14

شرکت دل در سال‌های اخیر به خط تولید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود توجه خاصی داشته و جدیدترین و پرقدرت‌ترین مدل تولیدی آن نیز Alienware 14 است. از لحاظ ظاهری تغییرات خاصی نسبت به مدل‌های قبلی مشاهده نمی‌شود اما در مورد قدرت عملکرد بالای آن جای بحثی در میان نیست. نقاط ضعف این لپ‌تاپ بازی خور قطور بودن آن است به‌طوری که گویا چند لپ‌تاپ بر روی هم قرار گرفته‌اند. همچنین صدای فن آن نیز به‌شدت زیاد است.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار در دسته‌های مختلف

۶٫ بهترین کروم بوک

ایسر C720P

کروم بوک جدید ایسر در کنار کیبورد مناسب ۳ درگاه USB، درگاه افزایش حافظه اس دی و ۳۲ گیگابایت فضای داخلی ذخیره‌سازی دارد که نسبت به رقبای هم‌سطح خود میزان قابل‌توجهی است. طول عمر باتری آن نیز ست؛ اما باید این نکته را نیز در ذهن داشت که قیمت کمتر آن باعث شده جنس بدنه نیز آن‌چنان خاص و خوشایند نباشد.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار در دسته‌های مختلف


۷٫ بهترین لپ‌تاپ مسافرتی و ارزان‌قیمت

ایسوس ترانسفورمر بوک T100

ترانسفورمر بوک ایسوس استفاده کاربران از نت بوک ها را از زمان عرضه خود دستخوش تغییر کرد. این لپ‌تاپ ۱۰ اینچی ارزان‌قیمت و بسیار سبک را می‌توان به‌عنوان یک تبلت نیز استفاده کرد. البته این مسئله را باید در ذهن داشته باشید که نباید انتظار عملکرد بالا و آن‌چنانی از این نت بوک داشته باشید اما قیمت کم و اقتصادی آن توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار در دسته‌های مختلف

logo-samandehi