دوشنبه، 31 شهریور 93 - 03:53

 

internet_advertising

امروزه اینترنت با توجه به اینکه دارای کاربران بیشمار در سراسر جهان میباشد ودر صد بالایی از مردم وابستگی روزمره به این شبکه جهانی پیدا نموه اند ، بستر مناسبی برای معرفی ودر اختیار قرار دادن کالاها ، خدمات و مشاغل در سراسر جهان گردیده است و تقریبا تمامی افراد ی که دسترسی و علم استفاده از این شبکه را دارند سعی می کنند به واسطه آن کالاها ، خدمات و مشاغل خود را در غالب یک وب سایت یا یک صفحه تبلیغاتی به مردم معرفی نمایند ودر همین راستا کسب در آمد نیز نمایند .

اما در چه سایتهایی تبلیغ نماییم ؟

امروزه سایتهای زیادی به منظور ارائه خدمات نیازمندیهای اینترنتی در کشور پدید آمده اند که با جذب آگهی و تبلیغات کاربران اینترنتی سعی در معرفی این افراد در سطح اینترنت دارند و تقریبا در تمامی این سایتها  آگهی رایگان در اینترنت می توان ثبت نمود.

اما یک سایت تبلیغاتی میبایست از چند فاکتور اصلی در این راستا برخوردار باشد .

۱- اولین فاکتور اصلی طراحی و برنامه نویسی  سایت می باشد که باید کاملا اختصاصی و با رعایت کامل اصول سئو باشد که متاسفانه ۹۵ % از سایتهای نیازمندیها در ایران دارای طراحی اختصاصی نیستند و شامل  این مورد نمی شوند زیرا افراد یک سورس را طراحی وبا قیمت پایین به افراد زیادی می فروشند  که بر اساس قوانین جهانی کپی  رایت که موتورهای جستجو از جمله گوگل  ، یا هو ، بینگ وغیره این قوانین لحاظ و اعمال می گردد و کلیه این سایتها کپی از یک دیگر محسوب می شوند و فقط دارای طراحی ظاهر متفاوت به منظور فریب کاربران می باشند و موتور های جستجو آگهی و محتوای درونی این سایتها را هم نیز غیر معتبر تشخیص می دهد و اگر این اتفاق برای یک آگهی روی دهد گوگل محتوای مشابه به آن را در دیگر سایتها نیز اسپم می کند  که این یعنی سقوط حرفه ای و شغلی فرد آگهی دهنده با یک آگهی رایگان در یک سایت غیر معتبر

۲ – مورد دوم حجم بازدید کننده یک سایت اینترنتی است که یک وب سایت چه میزان بازدیدکننده در یک روز دارد زیرا دومین فاکتور اصلی موتوهای جستجو برای اولویت بندی  وبسایتها  حجم بازدید کننده یک سایت می باشد که بیانگر محبوبیت و معروفیت آن سایت می باشد و اعتبار و اهمیت آن سایت را احراز می نماید و به تبع آن ها مطالب و محتوا و آگهی های آن سایت به سرعت در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر ثبت و ایندکس می گردد.

۳ – مورد سوم رتبه بندی جهانی آن سایت می باشد که توسط کمپانی بزرگ الکسا alexa  وابسته به گوگل انجام می پذیرد و کلیه سایتهای دنیا از نظر حچم و بازدید به صورت ۲۴ ساعته توسط این کمپانی عظیم مانیتور ینگ و رتبه بندی میگردند و گوگل بر اساس این آمار ارسالی از  alexa    مطالب ایندکس شده از وب سایت ها را در صفحات چیدمان میکند

حال شرایط کلی یک سایت پذیرنده آگهی یا نیازمندی ها را در اینترنت تقریبا می دانید اما مساله دیگر برای درج آگهی در اینترنت

شما وقتی می خواهید یک آگهی حتی آگهی رایگان را در اینترنت ثبت نمایید از بررسی نام سایت مورد نظر در  www.alexa.com  و تایید سایت و رتبه بندی سایت در ایران و جهان اقدام به طراحی و درج آگهی خود نماید.

یک آگهی اینترنتی باید شامل توضیح کاملی از شرح فعالیت و خدمات در بر داشته باشد و در راستای آن دارای عکس مناسب  و مرتبط با آگهی باشد . اکثرا کاربران یک متن آگهی را آماده می نمایند و در تعداد زیادی سایت نیازمندی هادقرار می دهند که این کار اشتباه است و گوگل متوجه کپی بودن  آگهی می گردد . تا ۲ سال قبل این مسئاله در گوگل اعمال نمی گردید اما از ۲ سال قبل تا به امروز روزانه سختگیرانه تر و هوشمند تر این غول عظیم جستجوگر عمل می کند و متن ها و آگهی های کپی را به راحتی رد صلاحیت میکند و از صفحات گوگل حذف و یا اسپم می کند . پس بدین منظور کلا متن و محتوای یک آگهی بایستی متفاوت و غیر کپی باشد و عکس آگهی باید حتما بدون هر گونه تگ و کپی باشد.

مورد دیگر کلمات کلیدی مرتبط با یک آگهی اینترنتی است که باید بر اساس اصول نگارش سئو انتخاب و چیدمان گردند.

اکنون شما با رعایت موارد ذکر شده می توانید به جای درج ۳۰۰ الی ۴۰۰ آگهی در سایتهای مختلف اینترنت با انتخاب صحیح تنها چند سایت معتبر در راستای شغلی خود در صدر صفحات گوگل قرار گیرید زیرا با انتخاب غلط امکان اینکه آگهی و حرفه شما در موتورهای جستجو اسپم و بلک لیست گردد زیاد است زیرا موتورهای جستجوگر فوق العاده پیشرفته و حرفهای گردیده اند.

در این راستا مشاوران فنی سایت قاره به طور رایگان آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران محترم و راهنمایی شما در این زمینه می باشند.

logo-samandehi