چهارشنبه، 23 مهر 93 - 11:08

 

87c7d648151f5cd3be35a0e8c0f9fae0_L

همانطورکه همه شما می دانید تلفن های هوشمند موجود در بازار در زمینه کیفیت ضبط صدا تفاوت های زیادی باهم دارند و برابری خاصی بین آنها وجود ندارد. (در اینجا ضبط صدا هنگام فیلم برداری هم مد نظر است) در این میان گوشی هایی وجود دارند که در انجام این وظیفه کارایی شگفت انگیزی را از خود به نمایش گذاشته اند. مثل گوشی های خانواده لومیا شرکت نوکیا که در آنها تمرکز ویژه ای روی ضبط صدای استریو و همینطور ضبط صدا به صورت فراگیر انجام شده است. البته عضو جدید خانواده سامسونگ یعنی نوت ۴ هم در این رده قرار می گیرد. نوکیا روند بکارگیری قابلیت ضبط صدای غنی در محصولاتش را با معرفی گوشی ۸۰۸ PureView آغاز کرد و تا به امروز از این خط مشی خود عقب نشینی نکرده و در بکارگیری از این قابلیت در تلفن های هوشمند رده بالای خود همچنان پافشاری می کند. نوکیا از میکروفون های سفارشی و دست ساز بهره می برد که این عامل در موفقیت آن نقش بسزایی دارد. البته در این میان تولید کنندگان دیگری هم حضور دارند که اخیرا بر روی این موضوع متمرکز شده و سعی در بهبود و ارتقاء این قابلیت در محصولات خود دارند. در ادامه به معرفی این تلفن های هوشمند می پردازیم.

Nokia Lumia 930

1

فناوری ضبط صدای شرکت نوکیا در بین تولید کنندگان مطرح دنیا در بالاترین رده قرار دارد. این ویژگی نه فقط به خاطر ضبط صدای استریو و پوشش کامل و دقیق محدوده صدایی که قابل شنیدن توسط انسان است، بلکه به دلیل استفاده از میکروفون های HAAC (ضبط صدا در دامنه های صوتی بالا) که می توانند بلندی صدایی در حدود ۱۴۰ دسی بل را بدون به هم ریختگی ضبط کنند، بدست آمده است. لومیا ۹۳۰، پرچمدار تلفن های هوشمند نوکیا، از ۴ میکروفون HAAC بهره مند شده و به کاربران این امکان را می دهد تا صدایی با کیفیت بی نظیر را به صورت استریو و فراگیر در یک کنسرت زنده ضبط کرده و با پخش مجدد از آن لذت ببرند. با بیت ریتی در حدود ۲۵۰ کیلوبیت بر ثانیه و ۴ میکروفون حرفه ای، لومیا ۹۳۰ بهترین کیفیت ضبط صدا را ارائه می دهد.

Nokia Lumia 830

 

2

نوکیا قابلیت ضبط صدای حرفه ای را فقط برای پرچمدار خود ارائه نکرده و محصول میان رده آن با نام لومیا ۸۳۰ نیز می تواند صدایی با کیفیت عالی را ضبط کند. با ۳ میکروفون HAAC استفاده شده در این تلفن هوشمند می توان به کیفیتی عالی در ضبط صدا در حین فیلم برداری نیز دست یافت که برای خیلی ها امری مهم تلقی می شود.

Samsung Galaxy Note 4

 

3

فبلت پرچمدار سامسونگ که یکی از بهترین محصولات معرفی شده امسال است، از ۳ میکروفون داخلی بهره مند شده که قابلیت حذف نویز و ضبط صدای جهت دار و استریو با بیت ریتی در حدود ۲۵۰ کیلوبیت بر ثانیه را ارائه می کند که این مشخصات نوید کیفیتی سطح بالا برای کاربران است. گلکسی نوت ۴ دارای بهترین کیفیت ضبط صدا در بین تلفن های هوشمند اندرویدی است.

HTC One M8

 

4

میزان بیت ریت ثبت شده توسط ۲ میکروفون استریو در پرچمدار HTC چیزی در حدود ۱۹۰ کیلوبیت بر ثانیه است که رقم بالا و قابل توجهی محسوب می شود. زمانیکه این ویژگی با دو بلندگوی استریوی تقویت شده BoomSound تعبیه شده ترکیب شوند، این تلفن هوشمند را به یک ابزار دوست داشتنی در زمینه موسیقی تبدیل می کند. بنابراین جایگاه دوم گوشی های اندرویدی در زمینه ضبط صدا به HTC One (M8) تعلق می گیرد.

Sony Xperia Z3 و Z3 Compact

 

5

این دو برادر هم با بیت ریتی پایین تر یعنی در حدود ۱۶۰ کیلوبیت بر ثانیه، قابلیت ضبط صدای فوق العاده ای را ارائه می دهند. با توجه به ویژگیهایی نظیر ضد آب بودن این دو محصول و بلندگوهای مقاوم در برابر آب و همچنین فناوری تقویت کننده صدای دیجیتال سونی، شما به هیچ عنوان در زمینه ضبط و پخش صدا ناامید نمی شوید.

BlackBerry Passport

BRITAIN-US-IT-BUSINESS-TELECOM-BLACKBERRY

گوشی عجیب و غریب بلک بری پاسپورت زمانیکه حرف از مشخصات فنی و قابلیت ها در میان باشد، مخصوصا ضبط و پخش صدا، برای هرکسی جذاب به نظر می رسد. بیت ریتی در حدود ۱۹۰ کیلوبیت بر ثانیه برای ارائه کیفیتی بالا کافی به نظر می رسد. این محصول با قابلیتی سطح بالا در ضبط صدا می تواند در این زمینه همتراز با محصولات اندرویدی باشد.

logo-samandehi