دوشنبه، 28 مهر 93 - 11:02

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

معاون وزیر صنعت موافق اخذ کارمزد از پایانه‌های فروش نیست و آن را خلاف توسعه تجارت الکترونیک در کشور می‌داند.به گزارش فارس، علی‌اصغر توفیق با اشاره به وضعیت ایران در زمینه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: از بین ۷۰ کشور دارای تجارت الکترونیک ایران رتبه ۶۹ را دارد و سوئد پیشروترین کشور در این رابطه است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ تجارت الکترونیک در ایران ۱۶ درصد افزایش یافته است. از مجموعه ۳۹۴ میلیون تراکنش در سال گذشته ۶۸ میلیون از طریق موبایل، ۳۰۵ میلیون پایانه‌های فروش و ۲۰ میلیون اینترنت بانک انجام شده است، این میزان مبادلات تجارت الکترونیک ایران در سال ۹۲ را حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
توفیقی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت موافق اخذ کارمزد از پایانه‌‌های فروش نیست و آن را برخلاف توسعه تجارت الکترونیک می‌داند.وی همچنین با اشاره به آمارهایی درباره وضعیت تجارت الکترونیک در خاورمیانه گفت: ۱۵ درصد خریدها در خاورمیانه الکترونیکی است و در کشورهای عربی ۳۲ درصد خریداران اینترنتی خانم‌‌ها هستند.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از اخذ نماد الکترونیکی توسط ۵ هزار و ۷۰۰ سایت خرید اینترنتی ایرانی خبر داد.
توفیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای دیجیتالی گفت: امضای دیجیتالی دارای هزینه است که در صورت استفاده پس از یکسال هزینه تمدید آن کاهش می‌یابد.

logo-samandehi