شنبه، 10 آبان 93 - 08:12

 

 Microsoft-office-logo-630x354

 مایکروسافت فروش ویندوز ۷ را به تولیدکنندگان سیستم‌های شخصی PC و لپ‌تاپ را از امروز به بعد متوقف کرد. تنها استثنا در این میان، ویندوز ۷ نسخه‌ی پروفشنال است که گویا همچنان به تولیدکنندگان فروخته خواهد شد اما تاریخ مشخصی برای پایان عرضه‌ی این نسخه اعلام نشده است. بر این اساس، سیستم‌های مبتنی بر ویندوز ۷ که در بازار یافت می‌شوند، آخرین نمونه‌ها در گونه‌ی در حال انقراض خود خواهند بود. بنابراین یا شما ویندوز ۸ یا ۸٫۱ را می‌پسندید و به آن روی خواهید آورد، یا مجبور خواهید شد یک نسخه‌ از ویندوز ۷ را که از پیش خریداری شده بصورت دستی بر روی سیستم خود نصب کنید.

بیش از ۲ سال است ویندوز ۸ عرضه شده ولی نسخه‌ی قبلی این سیستم‌عامل یعنی ویندوز ۷ هنوز محبوبیت خود را دارد.در حال حاضر اگر در میان سایت های فروشگاهی چرخی بزنید هنوز میتوانید محصولاتی را با ویندوز ۷ برای خرید پیدا کنید. اکنون مایکروسافت در نظر دارد این وضعیت را به اجبار هم که شده تغییر دهد.

مایکروسافت با عرضه‌ی نسخه‌ی ۸٫۱ بسیاری از مشکلات ویندوز ۸ را رفع کرد اما هنوز هم بسیاری از کاربران علاقه‌ی چندانی به این نسخه نداشته و ویندوز ۷ را ترجیح می‌دهند. همچنین می‌توان مدتی به انتظار ویندوز ۱۰ نشست که تمرکز جدی بر روی استفاده‌ی بهینه موس و کیبرد داشته، منوی استارت را به شکلی مدرن دوباره در سر جای خود قرار داده، عملکرد دسکتاپ مجازی را فراهم می‌کند و بسیاری تغییرات و بهینه‌سازی‌های دیگر که تجربه‌ی کاربری سیستم‌عامل ویندوز را ارتقا خواهند داد. با این وجود ویندوز ۱۰ نیز قرار نیست تا سال آینده‌ی میلادی عرضه شود بنابراین تنها راه باقی مانده، عادت کردن به ویندوز ۸٫۱، یا نصب نسخه‌ی قدیمی ویندوز بصورت دستی خواهد بود.

 منبع

منبع

logo-samandehi