دوشنبه، 15 دی 93 - 11:01

 

کمپانیDacor که ۵۰ سال قدمت دارد در نمایشگاه CES 2015 اعلام کرده که فعال‌سازی صوتی را به قابلیت‌های اپلیکیشن اجاق‌های مبتنی بر اندروید سری Discovery iQ خود اضافه خواهد کرد.

dacor-discovery-iq-voice-command

  قیمت این محصول در پایه‌ای‌ترین حالت خود حدود ۹ هزار دلار است. با وجود اینکه اپلیکیشن فعلی این سری از اجاق گازهای Dacor هم‌اکنون به قابلیت کنترل از راه دور مجهز است (که کنترل‌هایی نظیر درجه حرارت، حالت پخت و نور اجاق را در اختیار کاربر قرار می‌دهد)،  اما خصوصیت کنترل صوتی تا زمانی که تبلت یا گوشی ‌هوشمند شما در شبکه‌ی وای‌فای مشابهی با اجاق گاز باشد، دردسر نگاه کردن به صفحه و فشردن کلیدها را از سر راه‌تان بر خواهد داشت.

البته این قابلیت به قدرتمندی دستیارهایی نظیر سیری اپل نخواهد بود و تنها به درک کلمات کلیدی مرتبط با حالت پخت، حرارت، زمان‌بندی و اعمالی از این دست بسنده خواهد کرد. با این حال قابلیت کنترل صوتی برای کسانی که هم‌اکنون با اجاق‌های Dacor آشنایی دارند بسیار کاربردی ظاهر خواهد شد. برای مثال کافیست با صدای واضح عبارت «پخت را در اجاق بالایی با حرارت ۲۰۰ درجه آغاز کن»، «زمان‌سنج شماره یک را برای یک ساعت دیگر تنظیم کن» یا «دستور قبلی را تکرار کن» را ادا کنید.

بر اساس اعلام شرکت سازنده، هم مشتریان قدیمی و هم خریداران جدید این مدل‌ها قادر خواهند بود از بهار سال جاری به قابلیت کنترل صوتی اجاق گاز هوشمند خود دسترسی پیدا کنند. به نظر می‌رسد قدم‌ها برای تکمیل خانه‌ی هوشمند و اینترنت اشیاء با سرعت بسیاری در حال پیموده شدن است. نظر شما در این خصوص چیست؟

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در اینجا  مشاهده کنید.

منبع

logo-samandehi