پنجشنبه، 09 بهمن 93 - 02:20

 

مدیریت و همگام سازی کلیه فضاهای ابری با اپلیکیشن FolderSync

فضاهای ابری در صورتی که به امنیت آنها اعتماد داشته باشید، جای بسیار مناسبی برای ذخیره اطلاعات شما محسوب می گردند. با آپلود فایل های خود در این فضاها، هم مشکل اشغال حجم را در هارد دیسک نخواهید داشت و از طرفی، هر جای دنیا که باشید با یک اتصال اینترنتی به تمامی فایل های مورد نیازتان دسترسی خواهید داشت.

اپلیکیشن FolderSync، آپلود فایل روی این فضاها و مدیریت چند سرویس ذخیره ابری را به صورت یکجا برایتان فراهم می سازد.FolderSync در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده. تفاوت این دو در این است که با نسخه رایگان، تنها می توانید دو سرویس ابری را مدیریت کرده و ضمنا می بایست تبلیغات اپلیکیشن را هم تحمل کنید. با این حال اگر از سرویس های ذخیره ابری متعددی استفاده نمی کنید، همین نسخه رایگان به خوبی پاسخ نیازهایتان را خواهد داد.

در منوی Accounts می توانید حساب های کاربری تان را در سرویس های مختلفی همچون گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس و … را به اپلیکیشن معرفی نموده و با آن همگام کنید. پس از این کار، با مراجعه به بخش Folderpairs قادرید فایل ها را از فضای ابری به حافظه رم و بالعکس ارسال کرده یا به صورت دو طرفه همگام سازی نمائید.

468

امکانات این بخش حتی در نسخه رایگان فوق العاده اند. در این قسمت می توانید برای عمل همگام سازی، بازه های زمانی مختلفی را تعیین کنید. مثلا عمل همگام سازی را به صورت خودکار (از ۵ دقیقه یکبار تا ماهیانه) قرار دهید.

از دیگر قابلیت های مهم این بخش می توان به وجود تنظیماتی برای Overwrite کردن فایل ها، پاک کردن فایل اصلی پس از آپلود، تنظیمات حالت اتصال (وای فای یا اینترنت دیتا) و تنظیمات اعلان ها اشاره نمود.

منوی Sync Status برای مشاهده سابقه همگام سازی های شما در نظر گرفته شده و فایل منیجر داخلی، ابزاری کاربردی است برای آن که پیش از انتقال فایل ها به فضاهای ابری، نسبت به مدیریت و دسته بندی منظمشان اقدام کنید. ضمنا امکان تعیین رمز عبور برای حفاظت از حریم شخصی کاربر نیز در اپلیکیشن مهیا شده.

FolderSync اپلیکیشنی بسیار عالی برای گرفتن پشتیبان از اطلاعات مهم شماست. بیشترین کاربرد این ابزار برای افرادی است که از چندین سرویس فضای ابری استفاده کرده و به یک مرجع قدرتمند برای مدیریت آنها نیازمندند. این اپلیکیشن را می توانید به رایگان برای گجت های اندرویدی دانلود کنید.

logo-samandehi