شنبه، 21 فروردین 95 - 11:03

 

رئیس اداره ارزیابی طرح‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، از حمایت ویژه صحا از ۵۰ طرح‌ الکترونیک شرکت‌های فناور پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور خبر داد.

۱۳۹۳۰۷۲۴۱۱۰۹۳۷۶۲۲۳۸۵۳۳۵۴

حسام خانکشی زاده گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان، صحا ردیف اعتباری ویژه‌ای را برای حمایت از طرح های دانش بنیان کوچک و شرکت های نوپا در سال گذشته در نظر گرفت. برهمین اساس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، طرح ‌های شرکت های مستقر در پارک و مرکز رشد را که در حوزه الکترونیک بودند، به صندوق ارسال کردند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های فناور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شرکت‌های تولیدی نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند، پشتیبانی از شرکت‌های فناور و حمایت از رشد آنها، زمینه ساز توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور شده و در نهایت بستر اقتصاد دانش بنیان را فراهم کند.

رئیس اداره ارزیابی طرح‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، با اشاره به راه اندازی پیشخوان تخصصی پذیرش و ارزیابی طرح‌ها در استان‌ها افزود: به منظور تسهیل و تسریع فرایند و با هماهنگی صورت گرفته با مسئولان استان‌های مختلف، چند پیشخوان تخصصی پذیرش و ارزیابی طرح‌ها در پارک‌های علم و فناوری استان های فارس، هرمزگان، اردبیل و سمنان با حضور کارشناسان اداره ارزیابی طرح‌های صحا برپا و طرح‌های شرکت های فناور مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این راستا پیشخوان های پذیرش و بررسی طرح های جشنواره های کارآفرینی شریف، جوان خوارزمی و موتور سیکلت برقی شریف در صحا برپا شد، ادامه داد: در نهایت طی این فراخوان تاکنون ۷۵ طرح کوچک الکترونیک از سوی شرکت های فناور پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در صندوق پذیرش شد که از این میان ۵۰ طرح از استان های هرمزگان، قزوین، فارس، بوشهر، خراسان شمالی، البرز، همدان و اردبیل پس از ارزیابی های فنی و اقتصادی در صحا مصوب و از تسهیلات با شرایط مناسب بهره مند شده و خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به موفقیت طرح و رضایت مسئولان و متقاضیان، در سال جاری طرح‌های بیشتری از سراسر کشور به صحا واصل شود تا حمایت اثربخش از شرکت های فناور صورت پذیرد.

logo-samandehi