دوشنبه، 21 تیر 95 - 04:43

 

مجمع جهانی اقتصادی فهرست سالانه خود در مورد میزان آمادگی شبکه ای کشورهای مختلف جهان را منتشر کرده که در این فهرست ایران از نظر میزان آمادگی شبکه ای رتبه ۹۲ را در میان ۱۳۹ کشور جهان کسب کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، در این فهرست شاخص های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته که از جمله آنها می توان به وضعیت محیط سیاسی تا نحوه دسترسی به اینترنت را نام برد.

بر طبق این گزارش قاره اروپا از نظر میزان آمادگی در حوزه فناوری بهترین وضعیت را درسراسر جهان دارد، به گونه ای که از میان ۱۰ کشور برتر موجود در گزارش جهانی فناوری اطلاعات سال ۲۰۱۶ هفت کشور اروپایی هستند.

این هفت کشور عبارتند از سوییس، تمامی کشورهای منطقه اسکاندیناوی و انگلستان. در این فهرست ایالات متحده رتبه پنجم را کسب کرده و بعد از سنگاپور، فنلاند، سوئد و نروژ قرار گرفته است.

برای تهیه این گزارش از ۵۳ شاخص استفاده شده تا تصویری از میزان آمادگی شبکه ای هر کشور ترسیم شود. این شاخص ها از درصد کاربران اینترنت در هر کشور تا کارآیی نظام قضایی برای حل منازعات مربوطه احتمالی را در بر می گیرد.

اگر چه در این گزارش آمریکا رتبه سوم را در زمینه امادگی محیط کسب وکار و نوآوری کسب کرده، اما در زمینه مهارت های آموزشی رتبه ۲۷ و در زمینه محیط سیاسی و رگولاتوری رتبه ۲۱ را دارد.

همچنین کشورهای در حال توسعه ای مانند پاکستان، ویتنام و هند در جمع ۱۰ کشوری هستند که کمترین هزینه دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت و موبایلی را دارند.

نمرات ایران در شاخص های زیرمجموعه آمادگی شبکه ای به شرح زیر است: امتیاز کلی ۳٫۷ از ۷ و کسب رتبه ۹۲ در میان ۱۳۹ کشور جهان. رتبه ۹۱ از نظر مطلوبیت محیط سیاسی و قانون گذاری مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رتبه ۷۶ از نظر مطلوبیت محیط کسب و کار و نوآوری مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رتبه ۱۰۱ از نظر کیفیت زیرساخت ها و محتوای دیجیتال، رتبه ۳۷ از نظر هزینه‌های دسترسی به ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رتبه ۸۰ از نظر مهارت های موجود در این حوزه، رتبه ۹۰ از نظر کاربرد فردی ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رتبه ۱۲۶ از نظر استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در کسب و کار، رتبه ۹۳ از نظر استفاده دولت از اینترنت، رتبه ۱۰۰ از نظر تاثیر اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات و رتبه ۱۰۱ از نظر تاثیرات اجتماعی ارتباطات و فناوری اطلاعات.

اطلاعات بیشتر در این زمینه از اینجا موجود است.

منبع: ITanalyze.com

logo-samandehi