یکشنبه، 23 آبان 95 - 10:07

 

سایت OpenSignal لیستی از کشور‌های که اینترنت ۴G در آنها بالاترین سرعت را دارد، منتشر کرده‌ است.وب‌سایت OpenSignal که به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی اینترنت و بررسی سرعت نقاط تحت پوشش شبکه‌های بی‌سیم و موبایل فعال است، هرساله لیستی از سریع‌ترین کشورهای جهان در حوزه‌ی اینترنت موبایل  (۴G و ۳G) ارائه می‌کند.

e40c50b0-21bf-46ef-897a-6c6116d685ba

 تازه‌ترین لیست منتشرشده برای نسل چهارم اینترنت موبایل در سال ۲۰۱۶ با تحلیل و اندازه‌گیری بیش از ۱۷ میلیارد داده که از حدود نیم میلیون کاربر این موسسه‌ جمع‌آوری شده، به دست آمده است. این گزارش با میزان در دسترس بودن اینترنت ۴G آغاز می‌شود. کشور کره‌ جنوبی با آمار ۹۵.۷ درصد، در صدر کشورهایی قرار گرفته است که در آن می‌توان به اینترنت نسل چهارم موبایل دسترسی داشت.

به لحاظ بررسی وضعیت جغرافیایی عملا در تمام نقاطی که اینترنت ۳G در دسترس بوده، شبکه ۴G نیز قابل دریافت است. جای تعجب نیست که کره‌ جنوبی با وجود شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی و قرار گرفتن به‌عنوان پایگاه آزمایش‌ جدیدترین تکنولوژی‌های موبایل توانسته این رتبه‌ی ممتاز را کسب کند.

درحالی‌که بیشترین دسترسی ۴ جی در کره جنوبی اعلام شده اما بهترین سرعت را کشور سنگاپور آن هم با کمی فاصله از رقیب، به خود اختصاص داده است. متوسط سرعت دانلود با اتصال فورجی حدود ۴۵.۹ مگابیت در هر ثانیه اعلام شده که بالاترین رقم در میان تمامی کشورهای جهان است. انتظار می‌رود با گسترش سرمایه‌گذاری در صنعت موبایل و استفاده از تجهیزات پیشرفته در آینده کشورهای جهان بتوانند به میانگین سرعت ۵۰Mbps برسند.

21b0d750-0012-41ca-8aa8-7bddbed79100

باوجوداینکه برخی کشورهای سرعتی بالاتر از ۲۰ Mbps دارند، اما متوسط جهانی سرعت ۴G حدود ۱۷.۴ Mbps محاسبه شده و افزایش جمعیت یکی از پارامترهای تأثیرگذار بر این رقم بوده است. بنابراین می‌توان گفت به‌واسطه‌ی وجود کشورهایی با جمعیت زیاد و سرعت پایین؛ کشورهایی با سرعت اینترنت بالا به دلیل کم‌جمعیت بودن و استفاده محدودتر نمی‌توانند میانگین جهانی را جبران کنند که به همین علت توازن لازم برقرار نیست و متوسط جهانی ۴G کاهش پیدا می‌کند.

b4daac52-19b0-4ce5-ac30-71f1662d7738

آنچه در این گزارش بسیار جالب به نظر می‌رسد؛ میانگین سرعت برای کشور آمریکا است که ۱۴ Mbps برآورد شده و از متوسط جهانی کمتر است. اگرچه ممکن است این نرخ اعلام‌شده در مناطق مسکونی و خیابان‌های کشور رقم بالاتری باشد؛ اما به دلیل وجود مناطقی که در آن‌ها دسترسی کمتری به اینترنت موبایل وجود دارد، رقم میانگین دچار افت می‌شود.

درنهایت کشور خودمان در این لیست ازلحاظ سرعت در میان ۸ کشور انتهایی با متوسط ۱۱ Mbps قرار گرفته و ازلحاظ دسترسی نیز در جمع ۶ کشور پایین جدول قرار دارد.

logo-samandehi