شنبه، ۰۴ شهریور ۹۶ - ۱۰:۱۹

امروزه یکی از کسب و کارهای عمده، ایجاد بستر ارائه خدمات، کالا، خرید و فروش، آموزش و … به دسته بزرگ مشتریان می باشد که مدل مالی آن ارائه خدمات به صورت رایگان و خدمات ارزش افزوده با هزینه های اندک به تعداد زیاد مخاطبین است.یکی از این دسته خدمات بزرگ، خدمات ثبت آگهی های خرید و فروش بر بستر وب و یا اپلیکیش می باشد که نمونه های بزرگ آن در ایران، اپلیکیشن های «دیوار» و «شیپور» است.

 

 

تقریباً در همه کشورها، کسب و کارهای بزرگ و متعددی به این حوزه پردرآمد پرداخته اند، در ایران نیز «دیوار» به عنوان زیر مجموعه ای از «کافه بازار» که در حال حاضر مهمترین فروشگاه اپلیکیشن های اندرویدی در ایران است و به پشتوانه انحصار، قدرت نفوذ و توان مالی توانست نه تنها به عنوان اولین در این عرصه در ایران کار خود را آغاز کند بلکه به یمن این مزیت ها موفق شده هنوز هم به ترکتازی خود ادامه دهد و رقیب خود یعنی «شیپور» را وادار به سرمایه گذاری و تبلیغات کلان نماید و با اینحال این رقیب قدرتمند باید در همان مارکتی عرضه شود که متعلق به اصلی ترین رقیب آن می باشد.چیزی که باعث شدکافه آگهی به آدرس www.cafe-agahi.comکار خود را با قدرت آغاز کند، دلایلی است که همیشه می تواند فرصت عرضه اندام یک رقیب تازه محسوب شود، یعنی برطرف کردن نقاط ضعف رقبای قدیمی، اضافه کردن ویژگی های جدید به اپلیکیشن های موجود و پوشش بخش دیگری از بازار هدف آن حوزه از کسب و کار.
مهمترین ایده «کافه آگهی» را می توان در دو حوزه برشمرد، یکی اضافه کردن امکان ثبت فروشگاه علاوه بر آگهی برای صاحبان کسب و کار، به نحوی که بتوانند محصولات خود را در فروشگاه خود معرفی کنند یا به اصلاح رایج تر امروزی به کاربران اجازه ساخت Page و Profile می دهد این ویژگی بخش جدیدی به بازار هدف این اپلیکیشن ها اضافه می کند که همانا صاحبان کسب و کار می باشد در حالیکه قبلاً این ابزارها معمولاً مخاطبین خانگی و اجناس کار کرده یا دسته دوم را هدف قرار داده بود.
ویژگی مهم دیگر «کافه آگهی» ترکیب اپلیکیشنهای بسیار پرطرفدار «شبکه های اجتماعی» و Yellow page ها، به عنوان دو گروه از کسب و کارهای بسیار بزرگ و پرمخاطب با کاربری روزانه می باشد، بدین معنی که کاربر می تواند فروشگاههای مورد نظرش را اصطلاحاً فالو Follow کرده و از جدیدترین محصولات و اخبار و حراجی های آن آگاه شود.
«کافه آگهی» توانست در جشنواره وب سال ۱۳۹۵ جزو کاندیداهای نهایی باشد و از نظر امتیاز بعد از «شیپور» در رتبه دوم قرار بگیرد، البته لازم است اشاره کنیم که «دیوار» در این جشنواره شرکت نداشت.
چالش بسیار بزرگ شروع به کار چنین استارت آپ هایی که اصطلاحاً «چند وجهی» می باشند در حد چالش «مرغ و تخم مرغ» است بدین معنا که این اپلیکیشنها زمانی برای آگهی دهنده جذاب هستند که تعداد مخاطب و بیننده زیادی داشته باشند و مخاطبین یا خریداران نیز زمانی به سراغ این سرویس خواهند رفت که تعداد آگهی و محصول ثبت شده زیادی داشته باشند و این یعنی شروع به کار و روشن شدن آنها آنان نیاز به یک «هل» بزرگ خواهد داشت.
در سالهای اخیر شاهد افزایش چشم گیر کسب و کارهای حوزه IT و ICT در ایران هستیم و رشد پرداخت های آنلاین هم بسیار قابل تأمل است امید است «کافه آگهی» هم بتواند به جایگاه شایسته خود در این بازار دست یابد.

 

 

دانلود اپلیکیشن کافه آگهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi