دوشنبه، 04 دی 96 - 12:47

 

‌وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه چرا طرح رجیستری موبایل در سال‌های گذشته اجرا نشده، گفت: وزیران قبل بستر این مهم را فراهم کرده‌اند و ما در حال اجرای آن هستیم.محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: مجموعه اقتصادی پیام از اهمیت بالایی برخوردار است، از همین رو این منطقه ویژه بنا بر برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی بناست به یکی از کریدورهای اصلی توسعه فناوری اطلاعات تبدیل شود.
وی افزود: این برنامه در صورت تحقق قابلیت ایجاد  ۱۰۰ هزار شغل را دارد.
آذری جهرمی ادامه داد: باید متناسب با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولیدات عرصه فناوری اطلاعات نظیر اینترنت اشیاء در این منطقه استقرار پیدا کند.
او ادامه داد: فاز اول مطالعاتی این برنامه به اتمام رسیده و فاز دوم در حال اجراست.
وی در ادامه به کاهش مصرف ترافیک در شب یلدا اشاره و اعلام کرد: نسبت به متوسط هفته قبل سرجمع ترافیک ‌اینترنت کشور در شب یلدا ۲۵ درصد کاهش داشته و استفاده مردم از گوشی همراه در شب یلدا با کاهش همراه بود. این مساله حاکی از این است که فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای فرهنگ‌سازی محسوب شود.
وی گفت: به راه اندازی اولین شهرک آی سی تی ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه‌اندازی اشاره کرد و اعلام کرد: بدون شک در این عرصه باید به قدرت جهانی و منطقه برسیم چرا که بازار مصرفی خوبی در کشور وجود دارد.

logo-samandehi