شنبه، 16 شهریور 98 - 09:30

 

ایسوس با رونمایی از دو لپ تاپ جدید به نام‌های «پروآرت استودیوبوک وان» و «پروآرت استودیوبوک ایکس»، گزینه‌های قدرتمند و قابل‌رقابت با مک‌بوک پرو اپل را پیش روی علاقمندان لپ تاپ‌ها ویندوزی قرار داد.مدل پروآرت استودیوبوک وان که در کنار دیگر مدل‌های خانواده آرتی‌ایکس استودیو جای خواهد گرفت، بنابر اعلام ایسوس، قوی‌ترین لپ تاپ جهان در عرضه توان پردازشی گرافیکی محسوب می‌شود چراکه به کارت گرافیک قدرتمند شرکت انویدیا به نام Quadro RTX 6000 و پردازنده Core i9-9980HK اینتل مجهز شده است.

مدل پروآرت استودیوبوک ایکس اما یک نمایشگر ۱۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ را در خود جای داده و حدود ۹۲ درصد از پنل جلویی را این نمایشگر پوشانده است.پروآرت استودیوبوک ایکس در پیکربندهای مختلف قابل خرید خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به پردازنده اینتل زئون (E2275M) یا Core i7 (9750) و کارت گرافیک Quadro RTX 5000 به همراه رم ۱۶ گیگابایتی VRAM اشاره کرد. همچنین می‌توان تا ۶ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی (ترکیبی از NVMe، SSD و HDD) و تا ۱۲۸ گیگابایت رم را نیز در دل این محصول تعبیه کرد.

از میان قابلیت‌های ارتباطی پروآرت استودیوبوک ایکس می‌توان به ۲ درگاه تاندربولت ۳، سه درگاه USB 3.1 نوع A، یک درگاه کارت SD و ورودی اترنت اشاره کرد. در این لپ تاپ از وای‌فای ۶ استفاده شده که در مقایسه به پروآرت استودیوبوک وان که از وای‌فای ۵ بهره می‌برد، می‌تواند سرعت اتصال بیشتری را برای دستگاه به ارمغان آورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پروآرت استودیوبوک ایکس، ترک‌پد ScreenPad 2.0 است که برای اولین بار در محصولات سری استودیوبوک به کار گرفته شده است. گفته می‌شود که لپ تاپ‌های پروآرت استودیوبوک وان و پروآرت استودیوبوک ایکس ایسوس برای رقابت با مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل که احتمالا در آینده نزدیک رونمایی می‌شود، تولید شده‌اند.

logo-samandehi