جمعه، 26 مهر 98 - 00:05

 

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پر کاربر ترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست و اشتباه نیست اگر آن را فراتر از یک فضای مجازی ساده بدانیم که می‌توان تنها در آن به پست کردن تصاویر پرداخت. در این مطلب قصد داریم به معرفی وب اپلیکیشن‌های رایگانی بپردازیم که به شما اجازه می‌دهند بسیاری از محدودیت‌های این شبکه اجتماعی را دور بزنید.در این مطلب وب اپلیکیشن‌های مختلفی معرفی خواهند شد که هرکدام به نحوی اختیارات کاربردی خاصی را برایتان به ارمغان می‌آورند. به عنوان مثال برخی از آن‌ها می‌توانند هشتگ‌های مناسب برایتان پیدا کنند، برخی تصاویر و ویدیو‌ها را ذخیره سازی نمایند و همچنین به شما اجازه می‌دهند که چند لینک در Bio داشته باشید. اگر یکی از کاربران اینستاگرام هستید این مطلب را از دست ندهید.

۱. Instalodgram (وب): تولید هشتگ‌ها بر اساس هوش مصنوعی

وب اپلیکیشن Instalodgram را می‌توان ادغامی از سه ابزار مختلف برای کاربران اینستاگرام دانست. اینستالودگرام به شما اجازه می‌دهد هر محتوایی که در این شبکه اجتماعی می‌بینید را از یک پروفایل دانلود کرده و آن را در یک Spreadsheet قرار دهد. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن هشتگ‌های هوشمند داشته باشید. در ادامه به سه خصیصه اصلی این ابزار اشاره خواهیم کرد:

  • دانلود: اینستالودگرام یکی از بهترین ابزار‌ها برای دانلود استوری‌ها، ویدیو‌ها و یا تصاویر موجود در اینستاگرام است. کافیست با استفاده از آن یکی از پروفایل‌های پابلیک و عمومی را بیابید تا بتوانید استوری و حتی پست‌های موجود در صفحه را دانلود کرده و در هارد خود نگهداری کنید.
  • دریافت خروجی: دریافت خروجی و اکسپورت یکی دیگر از ویژگی‌های اینستالودگرام محسوب می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید همه کامنت‌ها، تعداد فالوور، لایک‌ها، پست‌ها و هشتگ‌های موجود در یک صفحه را در یک فایل اکسل جمع آوری کرده و به بررسی آن‌ها بپردازید. البته باید در نظر داشته باشید که تنها دریافت ۱۰۰ ورودی به صورت رایگان انجام می‌شود و برای استفاده از حالت نامحدود باید هزینه‌ای خاص را پرداخت نمایید.
  • هشتگ با استفاده از هوش مصنوعی: کافیست یک تصویر از هارد خود در این وب اپلیکیشن آپلود کنید. اینستالودگرام دارای یک هوش مصنوعی قدرتمند است که می‌توانید با توجه به تصویری که آپلود کرده‌اید هشتگ‌های مختلفی را نمایش دهد. هشتگ‌ها عموما بر اساس آخرین ترند‌های جهانی شکل می‌گیرند به همین دلیل می‌توانید به راحتی به آن‌ها اطمینان داشته باشید. همچنین این امکان را دارید که همه هشتگ‌های نمایش داده شده را در کلیپ‌بورد خود ذخیره کنید.

اینستالودگرام یک ابزار همه کاره به شمار می‌رود که می‌تواند برای کاربران اینستاگرام بسیار مفید باشد. ابزار یاد شده بر خلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های شخص ثالث دیگر که در کنار اینستاگرام فعالیت می‌کنند، هیچ برنامه اشتراکی ندارد و تنها برای دریافت خروجی از کاربرانش مبلغی را دریافت خواهد کرد که آن هم برای دریافت هر بار خروجی باید پرداخت شود.

۲. dgram.xyz (وب): امکان دانلود همه چیز از اینستاگرام

اگر اینستالودگرام امکاناتی بیش از نیاز‌هایی که دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توانید از dgram.xyz استفاده کنید. با برخورداری از این ابزار امکان دانلود ویدیو‌ها یا عکس‌های تکی از اینستاگرام و IGTV را خواهید داشت. البته این ابزار قادر به دانلود استوری‌ها نخواهد بود.

برای انجام این کار کافیست لینک مربوط به پست اینستاگرام یا IGTV را کپی کرده و در محل مخصوص موجود در این ابزار درج کنید. بعد از گذشت چند ثانیه قادر خواهید بود یک پیشنمایش از ویدیو مد نظر خود تماشا کنید و حتی امکان دانلود کلیپ به صورت HD را نیز خواهید داشت.

۳. Zine (وب): تبدیل فید اینستاگرام به یک وبسایت

اگر یک عکاس یا اینفلوئنسر اینستاگرامی باشید که بیشتر از این شبکه مجازی برای نمایش کار‌های خود استفاده می‌کنید بد نیست نگاهی به Zine داشته باشید. با استفاده از این وب اپلیکیشن می‌توانید به سادگی هر فید اینستاگرامی مد نظر خود را به یک وبسایت تبدیل کنید. برای این کار هیچ نیازی به کد نویسی و پرداخت هزینه نخواهید داشت.

تنها کافیست از طریق Zine وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. پس از آن ابزار یاد شده به طور خودکار همه عکس‌ها و ویدیو‌ها را از حساب کاربری‌تان برداشته و به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را طوری که می‌خواهد در کنار یکدیگر قرار دهید. همچنین امکان تغییر تصاویر پس زمینه، فونت و رنگ‌ها را خواهید داشت.

پس از انجام این کار‌ها و وقتی که آماده بودید می‌توانید یک URL رایگان هم دریافت کنید که به این شکل خواهد بود: YOURUSERNAME.zine.press. لازم به ذکر است که می‌توانید وجود zine را با پرداخت ماهانه ۷ دلار از دامنه خود حذف کنید. همچنین نکته قابل توجه اینجاست که حتی افرادی که کاربر اینستاگرام نیستند هم می‌توانند از وبسایت ساخته شده شما دیدن کنند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که Zine هنوز امکان درج استوری‌ها در وبسایت را پیاده سازی نکرده است.

۴. Caption Writer (وب): کپشن‌های خود را زیبا بنویسید

یکی از عجیب‌ترین نکات در رابطه با اینستاگرام این است که این اپلیکیشن با همه پیشرفت‌هایی که داشته هنوز به کاربران اجازه نمی‌دهد که فرمت کپشن‌های خود را به راحتی تغییر دهند. Caption Writer ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید فرمت کپشن‌های خود را آنطور که می‌خواهید دستخوش تغییر کنید.

Caption Writer هم در دسکتاپ و هم در گوشی‌ها قابل استفاده است. تنها کافیست وارد آن شوید و کپشن خود را همراه با فاصله‌هایی که می‌خواهید، ایموجی‌ها و لیست‌های عدد گذاری شده تایپ کنید. این ابزار دارای یک شمارنده تعداد واژه‌هاست که به شما نشان می‌دهد در یک پست اینستاگرامی چه تعداد کلمه جایز است. به طور مشابه یک شمارنده هشتگ نیز در این نرم افزار موجود است.

بعد از آن که کپشن خود را تایپ کردید می‌توانید دکمه Copy را بزنید، به اینستاگرام خود بروید و متن خود را در صفحه درج کنید. بعد از ورود مجدد به Caption Writer برای پاکسازی آن کافیست دکمه Clear را بزنید. ابزار یاد شده کاملا رایگان است.

البته لازم به ذکر است که این نرم افزار عملکرد تاثیرگذاری روی مطالب راست نویس ندارد و محدودیت‌های مختلفی را شامل می‌شود. همچنین در صورتی که Caption Writer دیگر در دسترس قرار نداشت می‌توانید از Pretty Captions برای درج کپشن‌های منظم و زیبا استفاده کنید.

۵. Top 100 Posts (وب): بررسی ۱۰۰ پست برتر اکانت‌ها

جستجو و گشت و گذار در اینستاگرام آنطور که باید آسان نیست. وقتی یک کاربر جدید در اینستاگرام می‌یابید می‌توانید همه پست‌هایش را به سادگی و با استفاده از Top 100 Posts بررسی کنید. برای این کار کافیست به وبسایت یاد شده بروید و سپس آیدی حساب کاربری مد نظر خود را در آن وارد کنید.البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی تنها برای نمایش پست‌های برتر حساب‌های عمومی یا پابلیک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی این ابزار به شما اجازه می‌دهد بیش از ۱۰۰ پست برتر اکانت‌های مختلف را مشاهده کنید (البته امکان مشاهده استوری‌ها وجود ندارد).یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این وبسایت آن است که می‌توانید با انتخاب یک گزینه پستی که به آن علاقمند هستید را دانلود کنید.

۶. Linkfru (وب): ایجاد لینک‌های جذاب برای Bio در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام تنها قادرند یک لینک در Bio اینستاگرام درج کنند اما Likfru به آن‌ها اجازه می‌دهد تا آن یک لینک به چند لینک مختلف منتهی شود.با ایجاد یک حساب کاربری کاملا رایگان در Linkfru، یک صفحه اختصاصی دریافت خواهید کرد. در این صفحه سه لینک مشاهده می‌کنید که هرکدام شبیه به یک دکمه هستند و می‌توانید آن‌ها را شخصی سازی کنید. علاوه بر این قادرید صفحه خود را آنطور که می‌خواهید تغییر دهید.هر صفحه Linkfru می‌تواند شامل مواردی بیش از یک لینک ساده باشد. با استفاده از آن می‌توانید یک بنر تصویری یا ویدیویی از یوتوب داشته باشید که در بالای صفحه نمایش داده شود. همچنین امکان درج لینک، توضیحات متنی و تصویری را نیز خواهید داشت. در واقع اگر صفحه جذابی ایجاد کنید احتمالا فالوور‌های اینستاگرامی‌تان زمان بیشتری را به بررسی صفحه‌تان مشغول شوند.

البته لازم به ذکر است که حساب کاربری رایگان Linkfru تنها اجازه درج سه لینک مختلف در صفحه را به شما می‌دهد. اکانت‌های پریمویم (هزینه‌شان از ۱۴ دلار در ماه آغاز می‌شود) به شما این اجازه را می‌دهند که به تعداد نامحدود صفحه و لینک داشته باشید. علاوه بر این یک آمار دقیق از میزان کلیک‌های انجام شده روی هرکدام از لینک‌ها در اختیارتان قرار خواهند داد.

logo-samandehi