یکشنبه، 25 آبان 99 - 01:19

 

حالت Vanish Mode در حال اضافه شدن به اپلیکیشن‌های فیس بوک و اینستاگرام است. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که پیام‌های محو شونده برای مخاطب خود ارسال کنند.پیام‌های محو شونده در حال حاضر، در برخی پیام رسان‌ها وجود دارد، اما کاربران برای بهره گیری از آن باید چند قدم مختلف را برداشته و تنظیماتی را روی نرم‌افزار اعمال کنند.اما حالت Vanish Mode به سادگی و با کشیدن انگشت به سمت بالا روی صفحه پیام‌ها فعال می‌شود و پیام‌های ارسال شده پس از خوانده شدن، به صورت خودکار حذف خواهند شد. همچنین اگر طرف مقابل از پیام‌های ارسال شده توسط شما اسکرین شات بگیرد، شما از این موضوع مطلع می‌شوید.

برای استفاده از این حالت، شما باید قوانین و پیشنهادات گوگل مبنی بر ترکیب قابلیت‌های مسنجر به دایرکت اینستاگرام را قبول کنید.مسئولان فیس بوک اخیرا، امکان ارسال پیام‌های محو شونده را به نسخه آی او اس و اندروید واتس اپ اضافه کرده بودند و به این ترتیب، کاربران قادر خواهند بود تا پیام، تصویر یا فایل ویدئویی محو شونده را برای فرد مورد نظر ارسال کنند. البته این پیام‌ها پس از هفت روز به صورت خودکار حذف شده و امکان تغییر این حالت نیز فعلا میسر نیست.

چگونگی فعال سازی حالت Vanish Mode فوق العاده ساده است. کافی است وارد صفحه دایرکت شده، روی اسم مخاطب مورد نظر خود ضربه بزنید تا چت‌های پیشین شما بالا بیاید یا مکالمه جدیدی را با وی شروع کنید. حالا انگشت خود را روی صفحه قرار داده و به سمت بالا بکشید. در صورت اینکه چنین کاری را به درستی انجام داده باشید، چند ایموجی حالت سکوت از بالای صفحه به سمت پایین آمده و صفحه اینستاگرام شما به صورت کامل سیاه می‌شود. حالا می‌توانید پیام‌های محو شونده را با مخاطب مورد نظر خود تبادل کنید.

حالت Vanish Mode ابتدا در ایالات متحده راه اندازی شد و به گفته مسئولان فیس بوک، به مرور و با گذشت زمان، در اختیار تمامی کاربران در سراسر دنیا قرار خواهد گرفت. اگر شما به عنوان کاربر اپلیکیشن اینستاگرام تا این لحظه، توانسته‌اید تا از این قابلیت جدید استفاده کنید، لطفا تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران جی اس ام در میان بگذارید.

logo-samandehi