دوشنبه، 10 خرداد 00 - 05:13

 

ایرانسل با امضای تفاهم‌نامه، اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه اصفهان را در راستای طرح «فولاد مبارکه هوشمند» آغاز کرد.شنبه، ۸ خردادماه ۱۴۰۰، ایرانسل دو تفاهم‌نامه برای اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه اصفهان امضا کرد. ایرانسل در این طرح که «فولاد مبارکه هوشمند» نام دارد، برای نخستین بار در ایران، کاربردهای تجاری نسل پنجم ارتباطات همراه (۵G) در صنعت را در اختیار شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این شرکت در طرح فولاد مبارکه هوشمند بر دو حوزه لجستیک هوشمند و پوشش شبکه ارتباطی نسل پنجم تمرکز می‌کند. در این راستا، ایرانسل با اجرای راهکارهای نوین دیجیتال در فرایندهای شرکت فولاد مبارکه شامل سالن‌های تولید، خطوط تولید، تجهیزات، سنسورها، وسایل نقلیه و …، زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه «کارخانه متصل» را فراهم می‌کند. طراحی و راه‌اندازی خدمات دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی موردنیاز نظیر NB-IoT ،۵G، کلان‌داده، خدمات مراکز داده، زیرساخت‌ها و خدمات ابری نیز از جمله دیگر مفاد تفاهم‌نامه مذکور است.

با آغاز طرح، هر سه طرف تفاهم‌نامه‌ از ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود برای تقویت و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش مورد نیاز با تکیه بر دانش و توان بومی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با اشاره به دستاوردهای این اپراتور در حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، گفت ایرانسل نخستین خدمات اینترنت همراه در ایران را ابتدا روی نسل ۲.۷۵، سپس پیشتازی در توسعه نسل سوم و راه‌اندازی نسل چهارم و در نهایت راه‌اندازی نسل پنجم تلفن‌ همراه در کشور آغاز کرد. ایرانسل هفتمین سایت تجاری ۵G خود را چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در مشهد افتتاح کرد. ایرانسل اولین سایت ۵G ایران را در اول مرداد سال جاری، دومین سایت را ۷ مرداد در ساختمان مرکزی ایرانسل، سومین سایت ۲۱ آبان‌ماه در دانشگاه تربیت‌ مدرس، چهارمین سایت ۲۸ بهمن در بوستان آب و آتش تهران، پنجمین سایت ۵G ایران را سوم اسفند ۱۳۹۹ در محوطه باز شهرداری شیراز و ششمین سایت را سه‌شنبه ۱۹ اسفند‌ماه ۱۳۹۹ در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی کرد.

به گفته بیژن عباسی‌آرند، ۵G برخلاف نسل‌های قبل، تنها برای استفاده کاربر عادی نیست؛ بلکه زیرساخت تحول دیجیتال در صنعت را تشکیل می‌دهد. به همین سبب وی ابراز امیدواری کرد که تحول دیجیتال در صنعت فولاد با کمک این فناوری، سرعت بیشتری بگیرد.

logo-samandehi