دوشنبه، 17 خرداد 00 - 05:02

 

ضا تقی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهاراتی که به نقل از او درباره فیلترینگ فضای مجازی و شبکه‌های مجازی با تصویب طرح جدیدی در مجلس مطرح شده بود، از پیگیری قضایی علیه منتشرکنندگان این خبر کذب خبر داد.او شایعات منتشر شده درباره طرح مجلس درخصوص فیلترینگ را دروغ و کذب دانست و گفت: با اقدام قضایی این موضوع را پیگیری می‌کنم.

تقی‌پور افزود: صحبت‌های مختلفی که طی هشت ماه گذشته دیگران و بنده درباره طرح مذکور داشته‌ایم، تقطیع و با استفاده از کلیدواژه‌های مطرح شده این خبر کذب را تولید و منتشر کردند.این نماینده مجلس یادآور شد: طرح ساماندهی فضای مجازی اصلا برای محدودیت فضای مجازی نیست بلکه برای استفاده صحیح و مناسب از فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی کاربران است.تقی پور گفت: بنده همواره حامی توسعه فضای مجازی بوده و هستم و اقدامات بنده در توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی در زمان تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همگان علی الخصوص نخبگان حوزه ICT روشن است.
گفتنی است، به نقل از او درخصوص تصویب طرحی با موضوع فضای مجازی گفته شده بود در این طرح پیام‌رسان‌های خارجی مسدود می‌شوند مگر اینکه قانون ما را بپذیرند و همه کاربران باید احراز هویت شوند. ضمن اینکه حبس و جزای نقدی برای توزیع و انتشار فیلترشکن در نظر گرفته شده و در صورت شروع به ارتکاب به جرایم علیه امنیت داخلی پیام‌ها کنترل خواهند شد.

logo-samandehi