سه شنبه، 20 مهر 00 - 05:37

 

وزیر ارتباطات، در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی ناجا، بر لزوم توسعه دولت هوشمند تاکید کرد و گفت: برای تقویت پلتفرم‌های داخلی خصوصا پیامرسان‌های داخلی برنامه ویژه‌ای داریم. زارع پور افزود: در تلاش هستیم ۳۰ پله جایگاه ایران را در زمینه دولت هوشمند ارتقا دهیم.عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اظهار داشت: امروز فناوری و ارتباطات زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است، امروزه دیگر کسی بدون فناوری و اطلاعات نمی‌تواند زندگی کند. ظرف مدتی کوتاهی زیرساخت‌های خوبی از سوی جوانان ایرانی برای آموزش مجازی در زمان کرونا آماده شد و همین امر سبب شد تا از جهان عقب نمانیم.

زارع پور اضافه کرد: پلیس باید به روز و مجهز به فناوری‌های روز باشد تا بتواند اگر حقی از کسی ضایع شد احقاق حق کند. پلیس برای حفظ منافع مردم باید دائماً به روز شود و به فناوری‌های جدید تسلط داشته باشد و حتی یک قدم از دیگران جلوتر باشد. پلیس باید مرکز دیده بانی برای فناوری‌های جدید داشته باشد، که البته تا به امروز هم پلیس فتا عملکرد مناسب داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس از نخستین سازمان‌هایی بود که معاونت فناوری داشت و این نشان دهنده پیشگام بودن نیروی انتظامی در زمینه فناوری بود.زارع پور درباره استفاده از فناوری‌های نوین در پلیس خاطرنشان کرد: باید طعم شیرین فناوری در بخش دولتی را به مردم بچشانیم. مردم در بخش غیردولتی و خصوصی این خدمات را دریافت می‌کنند و انتظار دارند در بخش دولتی هم این خدمات را دریافت کنند و برای این منظور لازم است بخش فناوری اطلاعات در سازمانها جدی گرفته شود و این اتفاق در پلیس افتاده است و لازم است تا تقویت شود تا در جهت افزایش رضایتمندی مردم اقدامات انجام شود.

وی ادامه داد: مردمی که به پلیس مراجعه می‌کنند در نهایت استیصال هستند و اگر در چنین شرایطی کار مردم با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود قطعاً دعای خیر این افراد باعث خیر و برکت در زندگی مردم می‌شود.وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم تبادل بین دستگاه‌ها را تسهیل کنیم و از همین رو قرار است زیرساخت جدیدی برای راهبری استقرار دولت الکترونیک تدوین کنیم تا در نهایت یک سازمان در دولت پاسخگو باشد. شاخص کیفیت در دنیا ۸۰ و شاخص کمیت در استفاده از دولت الکترونیک ۱۳۰ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص حمایت مالی پیشنهادی به رئیس جمهور داده‌ایم تا منابع فرا دستگاهی برای توسعه دولت هوشمند در اختیار ما قرار بگیرد. اگرچه تحریم‌ها اثرگذار است اما ما از پلتفرم‌های داخلی نیز استفاده می‌کنیم اما اگر بخواهیم پلتفرم‌های داخلی تقویت شوند باید بتوانیم از طریق این ظرفیت‌ها خدمات را هم ارائه دهیم بویژه بخش پیام رسان‌های داخلی باید جدی گرفته شود و ما در این خصوص نیز برنامه مفصلی داریم.وی گفت: ما تلاش می‌کنیم در وزارت ارتباطات اتصال مجازی بین سازمان‌ها راحت‌تر و سریع‌تر باشد. در تلاش هستیم ۳۰ پله جایگاه ایران را در زمینه دولت هوشمند ارتقا دهیم.

logo-samandehi