چهارشنبه، 11 خرداد 01 - 08:21

 

رئیس ساترا در خصوص لغو مجوز دو پلتفرم فیلیمو و نماوا اعلام کرد که فعلا تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.سعید مقیسه درباره برخورد با دو پلتفرم فیلیمو و نماوا به دلیل  انتشار بدون مجوز بعضی سریال‌‌ها مانند «یاغی»، «نوبت لیلی» و «جادوگر» عنوان کرد: در پی انتشار برخی اخبار حاشیه‌ساز در مورد لغو مجوز فیلیمو و نماوا اعلام می‌کنم از طرف ساترا هنوز تصمیم قطعی برای تعلیق مجوز پلتفرم‌های مذکور اعلام نشده است. البته برخی پلتفرم‌ها تخلفاتی داشته‌اند که منجر به کسر امتیاز آنها شده است و در صورت رسیدن امتیاز هر رسانه به کمتر از حداقل اعتبار لازم، اقدام قانونی انجام خواهد شد.

او درباره اینکه آیا این اقدام قانونی و دلیل کسر امتیاز، به خاطر انتشار بدون بازبینی سریال‌هایی مثلِ «یاغی»، «نوبت لیلی» و «جادوگر» است، تصریح کرد: به صورت کاملاً واضح، تخلف محتوایی یعنی اینکه برخی بخش‌های منتشر شده مجوز انتشار از ساترا ندارند. لیست تخلفات در صورت تأیید حقوقی منتشر خواهد شد.

رئیس ساترا همچنین در خصوص تلاش عده‌ای برای بازگشت اختیارات نظارت بر نمایش‌خانگی به ارشاد، گفت: “نظارت بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و تنظیم مقررات در ابعاد مختلف از جمله ضوابط محتوایی و حفظ حریم مقدس خانواده‌ها، الزام قانونی بر صداوسیما است و ساترا برای اجرای قانون با تمام توان اقدام خواهد کرد.”

این اتفاق در حالی رخ داده که چند روز پیش پیمان جبلی رئیس صداوسیما در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف در مورد نمایش‌خانگی گفته بود که باید نظارت بر پلتفرم‌ها و شبکه خانگی جدّی‌تر دنبال شود و در نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل‌انگاری بکنیم.

logo-samandehi