دوشنبه، 23 خرداد 01 - 04:45

 

پاول دورورف، مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که نسخه پولی این شبکه اجتماعی تحت عنوان «تلگرام پریمیوم» از اواخر ماه ژوئن (اواسط تیر ماه) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.به گفته دوروف، کاربرانی که تلگرام پریمیوم را انتخاب می‌کنند، به قابلیت‌های بیشتری در چت‌ها و آپلود فایل‌ها و محتواهای رسانه‌ای نسبت به کاربران غیرپولی تلگرام دسترسی خواهند داشت.

در بیانیه مدیرعامل تلگرام آمده است که تنها راهی که می‌توان به طرفداران سخت‌گیرمان امکانات بیشتری بدهیم و در عین حال، قابلیت‌های فعلی رایگان را حفظ کنیم، عرضه نسخه پولی این شبکه اجتماعی است.به دنبال افزایش نگرانی‌های مرتبط با حریم خصوصی در اپلیکیشن واتس‌اپ، تلگرام و سیگنال رشد محسوسی را در تعداد کاربران خود تجربه کردند. در حال حاضر، تعداد کاربران فعال ماهانه تلگرام حدود ۵۰۰ میلیون نفر است طبق گزارش‌ها، جزو یکی از ۱۰ اپلیکیشن پردانلود جهان محسوب می‌شود.

دوروف در خصوص علت عرضه نسخه پولی تلگرام گفت که اقدام اخیر برای اثبات این موضوع است که منابع مالی تلگرام، عمدتا از طریق خود کاربران تامین می‌شود و نه تبلیغ‌کنندگان. تا پیش از این، افرادی که این اپلیکیشن را دانلود می‌کردند، این عبارت را مشاهده می‌کردند: «تلگرام برای همیشه رایگان خواهد ماند، بدون تبلیغات و بدون هزینه.» حال با توجه به تغییر اخیر، در به‌روزرسانی جدید تلگرام، این عبارت حذف شده است.

اخیرا نیز الساندرو پالوتزی، افشاگر معروف دنیای فناوری اعلام کرد که تلگرام در حال تغییر تگ معرفی این شبکه اجتماعی برای عرضه نسخه پولی آن است. بر اساس اطلاعاتی که این افشاگر منتشر کرده، تلگرام از عبارت «تلگرام فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود رایگان را برای چت‌ها و رسانه‌ها فراهم می‌کند» استفاده خواهد کرد. طبق گفته برخی منابع خبری، کاربران تلگرام پریمیوم به قابلیت‌های بیشتری دسترسی خواهند داشت که از جمله آنها می‌توان به استیکرهای بیشتر و متنوع‌تر اشاره کرد.

logo-samandehi