پنجشنبه، 21 مهر 01 - 08:34

 

رحالی که بسیاری منتظر نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی پس از محدودیت های اخیر بودند تا درباره سرنوشت بسیاری از پلتفرم های خارجی چون واتساپ و اینستاگرام تصمیمی دائمی اتخاذ شود، این جلسه با حضور سید ابراهیم رئیسی بدون رای به فیلترینگ دائمی جدیدی برگزار شد.

دولت همان رویکرد اعلامی از سوی سخنگویش را در جلسه شورای عالی فضای مجازی هم پیش برد. پرهیز از تصمیم گیری عجولانه درباره پلتفرم های خارجی شبکه های اجتماعی که بخشی از کسب و کار مردم بر بستر آنها شکل گرفته، تداوم محدودیت های اعمالی امنیتی بر آنها، تلاش برای وادار ساختن آنها به رعایت قوانین ضد گسترش خشونت که در پالیسی اعلامی خود این شرکت ها وجود دارد و البته مهمتر از آنها تمرکز بر حمایت از اکوسیستم استارتاپی داخلی برای توسعه امکاناتی.

شورای‌عالی فضای مجازی درجدیدترین جلسه خود ضمن بررسی آخرین وضعیت فضای مجازی کشور و میزان پیشرفت شبکه ملی، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی برای توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال بر روی این شبکه تاکید کردند.

در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی که عصر سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از وضعیت فضای مجازی کشور و میزان پیشرفت شبکه ملی ارائه و راهکارهای تقویت زیرساخت‌های شبکه ملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال بر روی شبکه ملی مقرر شد، زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی توسط دولت تقویت و برای حضور بیشتر کاربران داخلی تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود

logo-samandehi