دوشنبه، 08 اردیبهشت 93 - 09:00

 

pinterest-logo

Pinterestیک سایت اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس است که ظاهر گرافیکی آن شبیه به تابلوهای اعلانات است. حتماً می دانید کدام تابلوها منظورم است. همان‌هایی که با سوزن‌های مخصوص، اعلامیه‌های خود (تقاضاها یا فرصت‌های شغلی، اعلان یک جلسه یا گردهمایی) را روی‌شان نصب می کنیم و از دور شبیه یک تابلوی کاغذ-رنگی به نظر می‌رسند. بله، این ایده‌ی ساده که جلوی چشم هزاران و بلکه میلیون‌ها نفر قرار داشته و دارد، سه سال پیش مبنای کار مؤسسینpinterest قرار گرفت تا یک سایت اجتماعی جدید درست کنند.


pinterest محیطی ساده و جذاب دارد. این سایت جایی است برای به اشتراک گذاشتن “تصاویری” از علایق و سلایق و احتمالاً کارهای شخصی شما. فعلاً برای عضویت، یا باید دعوتنامه دریافت کنید یا اینکه وارد فهرست انتظار شده سپس از طریق اکانت فیس‌بوک یا توییتر خود وارد محیط کاربری بشوید. حالا هر عکسی را که در محیط اینترنت یا با اپلیکیشن‌ها pin کنید، در تابلوی شما درج می‌شود. عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذارید، باید یا متعلق به خود شما باشند، یا اینکه انتشار آنها در اینترنت منعی نداشته باشد. منبع اصلی هر عکس نیز با کلیک بر روی آن مشخص می‌شود. در واقع pinterest مثل یک سایت تبلیغاتی مجانی عمل می‌کند، و محیط آن نیز به راستی طراحی زیبا و مناسبی دارد.

pinterest به چه دردی می‌خورد؟ 

مثلاً می‌خواهید دکور خانه را عوض کنید، هزاران عکس داخل سایت هست که می‌توانید از بین آنها ایده بگیرید و با سلایق مختلف آشنا شوید و نظرات سایرین را بخوانید. دیگر چه می‌خواهید؟ تخت‌خواب؟ کفش؟ لباس؟ دوچرخه؟ کمد؟ اتومبیل؟ لباس عروسی یا دامادی؟ و دیگر؟ کتاب؟ گجت؟ فیلم؟ می‌بینید، سایت بسیار ساده کار می‌کند، و مهم‌تر از همه اینکه همه چیز دسته بنده شده است، و بنابراین خبری از ارسال‌های مزاحم یا ناراحت‌کننده نیست. شما فقط آن چیزهایی را دریافت می‌کنید و می‌بینید، که در لحظه‌ای به خصوص دنبال‌شان هستید. عکس‌ها یک دنیا حرف برای گفتن دارند .
اما pinterest دیگر به چه دردی می‌خورد؟ بگذارید خلاصه بنویسم: اگر صاحب یک سایت هستید، ممکن است یک روز شمار بازدیدکنندگان سایت‌تان ۵۰ برابر شود، لازم نیست بترسید یا جایی را چک کنید. به احتمال زیاد یک نفر عکسی از سایت شما را روی تابلوی pinterest خودش قرار داده است و عده‌ی بیشتری آن را دیده و pin کرده اند. این هم از مزایای چنین شبکه‌ی اجتماعی جالبی!
مؤسسین pinterest می‌گویند هدف اصلی‌شان از راه‌اندازی این سایت: وصل کردن تمام مردم دنیا به واسطه‌ی “چیزهایی” است که برای‌شان جالب است. بد نیست که بدانید این سایت بسیار مورد اقبال خانم‌ها و به خصوص خانه‌دارها قرار گرفته است.
توسعه‌ی pinterest در سال ۲۰۰۹ شروع شد و نسخه ی بتای بسته‌ی آن در ۲۰۱۰ در دسترس قرار گرفت، و هم‌اکنون در مرحله بتای باز قرار دارد که عضویت در آن فقط با دریافت دعوت نامه ممکن است. ولی آینده‌ی درخشانی برایش پیش‌بینی می‌شود و احتمالاً به زودی عمومی و یکی از پاتوق‌های مجازی جذاب برای مردم از سرتاسر جهان خواهد شد. دنیای امروز ما به سمت یکپارچه شدن پیش می‌رود. دهکده‌ی جهانی، مفهومی نزدیک به واقعیت است. البته نه برای تمام مردم جهان

logo-samandehi