شنبه، 11 خرداد 92 - 08:44
امکانات Sharepoint

 

امکانات Sharepoint

امکانات Sharepoint

شیرپوینت یک زیرساخت (Platform) است که نیازهای IT شرکتها را برآورده می سازد. شیرپوینت با همه سرورهای یک شرکت از قبیل Active Directory، Exchange server ، SQL server و سرورهای دیگر به راحتی ارتباط برقرار کرده و به عنوان یک سایت ساز و ابزاری جهت مدیریت محتوا، مدیریت جستجو و تولید نرم افزار به کار گرفته می شود. شیرپوینت یک محصول متمایز با قابلیت های استثنایی در سازمانها می باشد که می تواند یک سازمان را از لحاظ اتوماسیون سازی سیستم داخلی و مدیریت سیستماتیک درون سازمانی، نسبت به سایر سازمان ها متمایز سازد، از جمله این قابلیت ها می توان به یکپارچگی شیرپوینت با مجموعه محصولات آفیس اشاره کرد. درواقع پشتیبانی از ابزارهای آفیسی که امروزه در تمام سازمان ها به عنوان ابزار همیشگی پرسنل تلقی می گردد.ابزار Infopath مجموعه آفیس در این زمینه به صورت حرفه ای کمک میکند تا فرم هایی را به منظور ثبت و جمع آوری اطلاعات افراد سازمان طراحی کرده و از طریق سایت شیرپوینتی در اختیار آنها قرار داد. امکان ذخیره و نگهداری اطلاعات این فرم ها، پس از پردازش، در لیست های شیرپوینتی، کتابخانه اسناد شیرپوینت و بانک های اطلاعاتی مجزا امکان پذیر است و باعث می شود تا خیلی از بخش های مبتنی بر کاغذ را در سازمان کاهش دهد.

مایکروسافت در مورد شیرپوینت با یک دایره شش قسمتی دارد صحبت می کند، که این قسمت ها عبارتند از:

۱٫ سایت ها (Sites)

۲٫ تعامل و همکاری (Communities)

۳٫ محتوا (Content)

۴٫ جستجو (Search)

۵٫ هوشمندی (Insights)

۶٫ توسعه (Composites)

 ۱٫سایت ها (Sites)

شیرپوینت یک سایت ساز عظیم است که می تواند با قالب های متفاوت (Templates) سایت های مختلفی از قبیل وبلاگ، سایت تیمی، سایت انتشار اطلاعات و سایت جلسات را بدون هیچ گونه کدی طراحی و ایجاد کند.

۲٫تعامل و همکاری (Communities)

شیرپوینت کمک می کند تا اعضای سازمان به طور همزمان یا غیرهمزمان با یکدیگر همکاری داشته باشند، که این همکاری به واسطه امکاناتی نظیر سایت پروژه ها، اشتراک مستندات ، ایجاد فضای بحث گروهی، اخبار داخلی به همراه سیستم های اعلان و هشدار قابل تنظیم اعضای سازمان  این امکان را می دهد که اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و به شکل مؤثرتری کار خود را به انجام رسانند.

۳٫محتوا (Content)

مدیریت محتوا یکی از بخش های اساسی شیرپوینت است که در واقع فرآیند ذخیره سازی، مدیریت و ایجاد ارتباط بین مستندات سازمان در محیط وب است.

۴٫جستجو (Search)

با قابلیت جستجوی شیرپوینت می توان اطلاعات و اسناد سازمان و یا پرسنل را بر اساس سطح دسترسی های تعیین شده و به صورت تفکیک شده جستجو کرد.

۵٫هوشمندی (Insights)

از جالبتربن و جذابترین توانایی های شیرپوینت Business Intelligence یا هوشمندی تجاری می باشد. تهیه گزارشات پیشرفته عملیاتی و اطلاعاتی برای مدیران سازمان و نمایش گزارش های مختلف از اطلاعات و عملکرد بخش های مختلف سازمان از توانایی های شیرپوینت می باشد.

۶٫توسعه (Composites)

شیرپوینت قابلیت توسعه با ابزارهای جانبی را دارد. به عنوان مثال با Sharepoint designer و visio می توان فرآیند های ساده ایجاد کرد و یا با Infopath سیستم های کامل بسازیم و همانگونه که قبلاً نیز اشاره شد با دیگر سرورهای موجود مانند Active Directory، Exchange Server و Server SQL به راحتی سازگار بوده و باعث می شود افراد با هم مرتبط باشند و فعالیتشان را با یکدیگر انجام دهند.

شیوا حافظی شرکت عصر ارتباطات و انتقال داده های سپاهان

شیوا حافظی
شرکت عصر ارتباطات و انتقال داده های سپاهان

logo-samandehi