شنبه، 08 تیر 92 - 02:28

 

در عصر دیجیتال و فناوری های نوین تلفن های همراه در واقع همراهان همیشگی ما شده اند. با امکانات و اپلیکیشن های جدید امروزه از برقراری ارتباط با دوستان به طرق مختلف تا برنامه ریزی کارهای روزانه امکانپذیر است. حال چرا از این فناوری برای استفاده هر چه بیشتر از وقت خود در ماه رمضان بهره نبریم؟در اینجا به معرفی اپلیکیشن های مفید و کاربردی دراین ماه مبارک در سه گروه بندی تلفن های همراه هوشمند با سیستم عامل های مختلف پرداخته ایم :

1_0

آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ

پرسش و پاسخ دینی(Islamic Quiz)

این اپلیکیشن که به شکل یک بازی است حاوی ۵۲۰ سوال در سه گروه بندی متفاوت است و با کمک آن می توانید اطلاعات دینی خود را بالا ببرید. دانلود این برنامه رایگان است .

مجموعه اپلیکیشن های اسلامی(Islamic App Collection)

این مجموعه در واقع مجموعه ای کامل و جامع است که برای آگاهی و درک بهتر مفاهیم اسلامی طراحی شده است . این نرم افزار شامل داستانها ، روایات ، ادعیه قرآنی ، معجزات قرآنی ، راهنمای حج و بسیاری مطالب مفید و آموزنده دیگراست .

ادعیه قرآنی( Quran Duas )

این نرم افزار به دو زبان عربی و انگلیسی طراحی  شده و دعاهایی چون دعای باران ، رفع مشکل ، شکرگزاری ، موفقیت و کامیابی و بسیاری ادعیه دیگر در آن گنجانده شده است .

رادیو معارف ( One Legacy Radio)

با استفاده از این شبکه رادیویی که به خاطر فراگیرتر بودن به زبان انگلیسی است می توانید هر جا که هستید به تلاوت آیات قرآن کریم گوش فرا دهید . دانلود این برنامه رایگان است .

معجزات قرآنی ( Quran Miracles )

با کمک این اپلیکیشن شما می توانید اطلاعات قرآنی خود را تا حد زیادی بالا ببرید . در این نرم افزار بحث هایی درباره بیش از ۱۰۰ معجزه قرآنی مطرح شده که در سه گروه معجزات علمی ، معجزات تاریخی و پیشگویی ها جای گرفته اند .

آیه های قرآنی روز( Quran Verse of the Day )

این برنامه بینظیر در طول ماه مبارک رمضان به طور روزانه آیه های قرآنی را ارائه می دهد . این برنامه حاوی بیش از ۵۰ آیه ویژه است که شما را بیش از پیش با پروردگار و معجزه قرآنی او آشنا می نماید . همچنین دارای بخش یادآوری است که با تنظیم آن می توانید در طول روز آیه های مورد نظر را مرور کنید .دانلود این برنامه رایگان است .

اوقات شرعی و قبله نما ( Salah Clock and Qibla Compass )

با کمک این برنامه کاربردی می توانید فریضه نمازهای پنجگانه خود را به موقع و سر وقت به جای آورید . این برنامه با کمک سیستم جی پی اس موقعیت کنونی شما را مکان یابی کرده و زمان نماز را در منطقه شما مشخص می کند . شما همچنین می توانید در این زمان ها به انتخاب خود پخش اذان نیز داشته باشید . تقویم قمری و قبله نما از دیگر امکانات این نرم افزار است .

۲۰۰ داستان تاریخی مسلمانان ( ۲۰۰ Muslim Stories )

این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که با مطالعه ۲۰۰ داستان تاریخی درباره اسلام و مسلمانان اطلاعات خود را بالا برده و حتی ایمان خود را قوی تر نمایید . شما می توانید از طریق ایمیل این داستانهای جذاب و زیبا را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید .

فلسفه رمضان ( Ramadan Easy , Dos & Don’ts )

در این برنامه فلسفه ماه مبارک رمضان ، بایدها و نبایدها و سوالات شرعی به صورت پرسش و پاسخ گنجانده شده است .

برنامه مسلمانان

با این امکان شما می توانید برنامه های عبادی خود را در طول روزهای ماه رمضان مدیریت و برنامه ریزی نمایید .

دانلود این برنامه رایگان است .

قرآن صوتی ( Quran Audio )

این نرم افزار البته برای انگلیسی زبانانی که به زبان عربی و درک معانی آن تسلط کمتری دارند می تواند بسیار کاربردی باشد . در این برنامه تلفظ صحیح کلمات عربی نیز ارائه شده است .

اندروید

اوقات رمضان ۲۰۱۲ ( Ramadan Times 2012 )

اعلام زمان افطار و سحر از قابلیت های این برنامه است . شما همچنین می توانید به طور اتوماتیک اعلام زمان اذان و نماز در تمامی کشورها و ۶۰۰۰۰۰۰ شهر را داشته باشید .

دانلود این برنامه رایگان است .

اینجا رمضان است ( Ramadan is Here )

این اپلیکیشن کاربردی بسیار کاربردی و دارای موضوعات گسترده ای در حوزه اسلام و مسائل دینی است . بدین ترتیب که شما میتوانید با استفاده از آن فایلهای پی دی اف یا ام پی تری درباره رویکرد و آمادگی برای ماه رمضان ، روزه داری صحیح و قرآن کریم را همه جا به همراه خود داشته باشید .دانلود این برنامه رایگان است .

سری برنامه هایی برای کودکان ( Muslim Kids series : Dua, Wudu)

این برنامه برای بچه های مسلمان طراحی شده که در آن مفاهیم و نکات تاریخی اسلام با ظرافت خاص و به طور جذابی به کودکان آموزش داده می شود . این برنامه برای بزرگترها نیز می تواند آموزنده و جذاب باشد .دانلود این برنامه رایگان است .

رمضان زنده ( Live Ramadan)

این برنامه که مخصوص ماه مبارک رمضان طراحی شده به ارائه فلسفه و رازهای اسلام ، فلسفه زیبای روزه گرفتن و ارزش و اهمیت آن برای مسلمانان می پردازد.

چرا اسلام؟ ( Why Islam ?)

نام این برنامه گویای کاربرد آن است . موضوعات گنجانده شده در آن شامل مفهوم الله در اسلام، فسفه اسلام، حقوق فردی در اسلام و رمضان ماه روزه است . در این نرم افزار سعی شده علت محبوبیت دین اسلام و اینکه چرا یک میلیارد و دویست میلیون نفر آن را به عنوان دین خود انتخاب کرده اند ، عنوان شود .

دانلود این برنامه رایگان است .

۹۹ اسم از اسامی خداوند( ۹۹ Names of Allah )

در این برنامه ۹۹ اسم از اسامی جلاله خداوند به همراه شرح کامل معانی و مفاهیم آن آورده شده است .

دانلود این برنامه رایگان است .

بلک بری

قرآن کریم به زبان انگلیسی( Holy Quran- English)

با این برنامه در صورتیکه با زبان انگلیسی آشنایی دارید می توانید همواره قرآن کریم را به همراه خود داشته باشید.

تقویم قمری ( Hijri Calendar )

این برنامه با تطابق تقویم میلادی با قمری می تواند در ارائه تاریخ های خاص قمری بسیار مفید باشد .

سوره فاتحه (حمد) ( Surah Al Fatiha)

اولین سوره قرآن به صورت صوتی به زبان عربی تلاوت شده که دارای ترجمه انگلیسی نیز می باشد . این  برنامه می تواند برای کودکانی که می خواهند این سوره مهم قرآنی را حفظ کنند مفید باشد.

قرآن کریم به زبان عربی ( Al-Quran , Arabic )

شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن کتاب مقدس قرآن را همه جا با خود داشته باشید . این برنامه قرآنی با خط عثمانی است .

[button color=”green” size=”medium” link=”http://www.esfahanertebat.ir/tag/%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86/” target=”blank” ]تمامی مطالب مرتبط با ماه رمضان[/button]

logo-samandehi