یکشنبه، 07 مهر 92 - 01:00
بهترین مرورگرها برای اندروید

 

بهترین مرورگرها برای اندروید

بهترین مرورگرها برای اندروید

مرورگر اینترنتی یکی از پرکاربردترین نرم‌افزاری گوشی‌های تلفن‌همراه محسوب می‌شوند.از طرفی این محبوبیت با افزایش استفاده از سیستم‌عامل اندروید، در گوشی‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل بیشتر قابل لمس است. این در حالی است که وجود گوشی‌های هوشمند موجب شده که کاربران زیادی وبگردی را از کامپیوتر به موبایل منتقل کنند و به همین خاطر مرورگر یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌‌های حال حاضر به حساب می‌آید و اهمیت زیادی دارد که از یک مرورگر خوب استفاده کنیم.بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند آندرویدی در ابتدا موفق نمی‌شوند مرورگر وب مناسب با سلیقه خود را بیابند، این در حالی است که بسیاری از کاربران این گوشی‌ها از مرورگر پیش‌فرض آن رضایت دارند، اما تعدادی دیگر به دنبال تجربه مرورگرهای جدیدتری هستند. در این مقاله به معرفی بهترین مرورگرها برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید می‌پردازیم.

فایرفاکس

فایرفاکس

فایرفاکس

فایرفاکس به عنوان یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای کامپیوتری مدت زیادی است که روی سیستم‌عامل اندروید هم در دسترس است اما کاربران از سرعت کند آن در نسخه‌های ابتدایی شکایت داشتند که در نسخه جدید این مشکل به خوبی حل شده است. ضمن اینکه می‌توان به راحتی این مرورگر را با فایرفاکس کامپیوتر به‌روز‌رسانی کرد. علاوه بر این نباید فراموش کرد که این نخستین مرورگری است که از امکان Do Not Track به درستی پشتیبانی می‌کند و قدرت همیشگی این مرورگر، یعنی افزونه‌ها نیز روی این نسخه پشتیبانی می‌شود. هر چند برای فایرفاکس اندروید هنوز افزونه‌های زیادی وجود ندارد. استفاده از افکت‌های تصویری، نمایش درست سایت‌هایی که نسخه موبایلی دارند و پشتیبانی از زبان‌های یونیکد‌شده دیگر قابلیت‌های این مرورگر محسوب می‌شوند.

کروم

کروم

کروم

مدت زیادی نیست که نسخه نهایی مرورگر کروم برای اندروید از راه رسیده و باید منتظر بود که در نسخه‌های بعدی اندروید، نسخه نهایی کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض این سیستم‌عامل ارایه شود. عیب این مرورگر این است که فعلا فقط در نسخه ۴ آندروید و بالاتر پشتیبانی می‌شود. پشتیبانی از حالت Incognito و سینک کردن اطلاعات با کروم روی کامیپوتر از مزیت‌های این نسخه است. سرعت این مرورگر فوق‌العاده است و رابط کاربری آن هم برای موبایل‌ها خوب و مناسب طراحی شده است.اگرچه این مرورگر مدت‌هاست که به‌صورت پیش‌فرض برای گوشی‌های تولید خود شرکت کوگل موسوم به نکسوس، اما همچنان در مقایسه با برخی مرورگرهای دیگر در موضع ضعف قرار می‌گیرد. این مرورگر نیز چون فایرفاکس قدرت پشتیبانی از زبان‌ای یونیکد و افکت‌های جذاب به‌خصوص در باز و بسته‌شدن پنجره‌های مختلف را در خود جای داده است.

دلفین نسخه HD و Mini

 

دلفین نسخه HD و Mini

دلفین نسخه HD و Mini

یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اندرویدی با پشتیبانی از پلاگین‌های متنوع و سرعت خوب dolphin است. امکان فرامین صوتی هم از نقاط قوت این مرورگر به شمار می‌رود که البته برای ما ایرانی‌ها آنقدرها هم کاربردی نیست. اما در عوض می‌توان از حرکات مختلف انگشت برای کنترل مرورگر استفاده کرد که کار را بسیار راحت‌تر می‌کند.

دلفین نسخه HD و Mini

دلفین نسخه HD و Mini

این مروگر در دو نسخه HD که همه امکانات را دارد و یک نسخه مینی که برای سرعت بیشتر و سبک بودن طراحی شده، ارایه می‌شود. Dolphin Browser HD علاوه بر ارایه کیفیتی بالا در وبگردی از نظر سرعت لودشدن صفحات وب، در رتبه‌بندی‌ها جایگاه خوبی دارد. از امتیازات این مرورگر می‌توان به دسترسی به افزونه‌های مفید (Add-Ons)، گرافیک مناسب و تم‌های رنگارنگ، پشتیبانی از چندین زبان و استفاده از چندین تب اشاره کرد.Dolphin Browser HD با گرافیک بالا ارایه شده است و می‌توان تصاویر، منوها و دیگر جزییات را با کیفیت بسیار بالا مشاهده کرد.

 Boat

 Boat

Boat

زمانی که تازه سیستم‌عامل اندروید متولد شده بود، مرورگر محبوبی به نام Miren برای این پلتفرم ارایه شد اما این مرورگر این روزها به راحتی یافت نمی‌شود. در این صورت باید سراغ Boat بروید. این مرورگر کوچک، سبک و سریع است. Boat از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند و موتور کنترل صوتی قدرتمندی هم دارد. مثلا برای رفتن به سایت «پیوندها» می‌توان عبارت «فیسبوک» را به زبان آورد. یک نسخه مینی هم برای گوشی‌هایی با سخت افزار ضعیف ارایه شده است.

 اپرا موبایل و مینی

 اپرا موبایل و مینی

اپرا موبایل و مینی

اپرا مینی مرورگری است که با فناوری فشرده‌سازی اطلاعات ویژه خودش، صفحه را به سرعت برای کاربر ارسال می‌کند و محبوبیت زیادی دارد. در کنار آن بعضی کاربران مشکل پشتیبانی از زبان فارسی را در آن گزارش کرده‌اند. اما این مرورگر با امکانات زیاد و سرعت عالی در باز کردن صفحات، خودش را محبوب کاربران زیادی کرده است. این در حالی است که این‌روزها متاسفانه به دلیلی فیلترینگ سرور اپرا، این مرورگر برای کاربران ایران به‌صورت معمول قابل استفاده نخواهد بود.

    اپرا موبایل و مینی

اپرا موبایل و مینی

تولیدکنندگان مرورگر Opera Mini ادعا دارند که سریع‌ترین مرورگر برای گوشی‌های موبایل موجود را ارایه داده‌اند. در مورد این ادعا در ابتدا نمی‌توان مطمئن بود، اما پس از استفاده از این مرورگر کاملا قابل باور است که Opera Mini سریع‌ترین مرورگرهای وب برای گوشی‌های مبتنی بر اندورید است. به‌طوری‌که احساس می‌شود زمانی برای لود‌شدن صفحات وب صرف نمی‌شود. همچنین این قابلیت در تماشای ویدیو، دانلود و ارسال فایل نیز کاملا متمایز است. از ویژگی قابل توجه Opera Mini قابلیت تب‌بندی(tabbed) شده است که حس استفاده از کامپیوتر را دارد و امکان دسترسی سریع به چندین سایت مختلف به‌صورت همزمان را فراهم می‌کند.

Skyfire 

Skyfire

Skyfire

مرورگر Skyfire تجربه جدیدی برای استفاده از اینترنت در موبایل را ارایه می‌دهد، این مرورگر هوشمند با طراحی مناسب محیطی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را برای کاربران فراهم می‌کند. با پشتیبانی از فلش مشاهده ویدیو را آسان‌تر کرده و همچنین یکپارچه‌سازی با سایت توییتر استفاده از این سایت را تسهیل می‌کند. قابل ذکر است که مرورگر Skyfire در رتبه‌بندی یاهو و TechCrunch در رتبه دوم قرار گرفته است. متاسفانه این مرورگر نیز همچون اپرا در شرایط کنونی تنها برخی سایت‌های اینترنتی را باز می‌کند و به‌دلیل بسته‌شدن برخی پورت‌های اختصاصی این نرم‌افزار نمی‌توان به‌صورت کامل از آنها بهره برد.

Miren 

Miren

Miren

مرورگر Miren در بازار محصولات اندروید از محبوبیت نسبی برخوردار است و در بررسی‌ها نیز جزو مرورگرهای مناسب موجود برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید جای دارد، اما مطمئنا بهترین مرورگر موجود نیست. چشمگیرترین نقطه ضعف این مرورگر کندی در لود‌کردن صفحات وب است، از نظر رابط کاربری نیز Miren بعد از Dolphin Browser HD و Mozilla Firefox قرار می‌گیرد. اما همان‌طور که بیان شد در مقایسه اجمالی اگرچه در لیست برترین ‌های جای می‌گیرد اما نمی‌توان آن را در جمع سه مرورگر برتر جای داد.

logo-samandehi