یکشنبه، 28 اردیبهشت 93 - 09:26

 

3d9c691fd3a1e80f63a4a70c2a2e3155_L

از ۲ سال پیش تا کنون Gmail به عنوان بزرگترین سیستم پست الکترونیکی تحت وب، در سراسر دنیا شناخته می‌شود. همانطور که کاربران این سیستم مطلع هستند، جی‌میل، یکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت استفاده از خدمات پست الکترونیکی ارائه می‌دهد. نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد، به این صورت که هر کاربر می‌توانست با دریافت دعوت‌نامه از کاربری دیگر که دارای حساب جی‌میل بود دارای حساب ایمیل شود و از خدمات آن استفاده کند. این سرویس در ۷ فوریه ۲۰۰۷ برای عموم آزاد شد و نیازی به دعوت‌نامه برای عضویت نبودو در ۷ ژوئیه ۲۰۰۹ از حالت آزمایشی بیرون آمد. در آن زمان جی میل با ۱۴۶ میلیون کاربر در هر ماه توانست حضور جدی خود را به رقبای بزرگی چون Yahooو HotMailبقبولاند.

۱۵ مه شرکت گوگل با اعلام اینکه تعداد دانلود اپلیکیشن جی‌میل در Google Play Store، از رکورد ۱ میلیارد نیز فراتر رفته است، مهر تاییدی بر “بزرگترین سرویس پست الکترونیک” بودن Gmailکوبید. سخنگوی شرکت گوگل همچنین اضافه کرد که عدد اعلام شده با توجه به مجموع حساب کاربری منحصر به فرد افرادی که اپلیکیشن Gmailرا دانلود و نصب کرده‌اند، محاسبه شده است. به عبارت دیگر اگر یک کد کاربری تعریف شده در Gmail برای مثال ۴بار Gmailapp را دانلود کرده، در محاسبه ۱ میلیارد تنها یک بار محاسبه شده است. اما باید توجه داشت که این واقعیت اصلاً به این معنی نیست که سرویس جی میل در حال حاضر ۱ میلیارد کاربر فعال دارد. زیرا ممکن است هر کاربر چند کد کاربری (چند آدرس پست الکترونیکی Gmail) داشته باشد.

بنابر آخرین آمارهای رسمی اعلام شده در سال ۲۰۱۲، سرویس جی‌میل ماهانه ۴۲۵ میلیون کاربر فعال داشت. این عدد در حال حاضر می‌بایستی با توجه به توسعه سیستم عامل آندورید و گسترش تعداد گوشی های هوشمند آندرویدی، رشد قابل توجه‌ی داشته باشد. هرچند هنوز خبری رسمی در خصوص تعداد کاربران فعال Gmail در سال ۲۰۱۳ و سه ماه اول ۲۰۱۴ اعلام نشده است. Canalys طی آخرین گزارش خود اعلام کرد که ۸۱ درصد از ۲۷۹٫۴ میلیون گوشی هوشمندی که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۴ تولید و به فروش رسیده‌اند، از سیستم عامل آندورید بهره می‌برند. از همین اطلاعات آماری می‌توان رشد قابل توجه کاربران Gmail را استنباط کرد.

بنابر خبری که Appbrain منتشر کرده است، ۶ ماه مه روزی است که تعداد دانلود‌های منحصربه فرد اپلیکیشن Gmail به عدد ۱میلیارد رسیده است. علاوه بر اپلیکیشن Gmail ، اپلیکیشن های آندوریدی دیگری هم هستند که تعداد دانلودهای آنها به ۱ میلیارد نزدیک شده است، که تقریباً بیشتر آنها متعلق به شرکت گوگل هستند. Google Search، Facebook و Google Maps سه اپلیکیشنی هستند که در بازه ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دانلود جای دارند.

منبع: Digitaltrends

logo-samandehi