شنبه، 10 آبان 93 - 01:26

 

1247c616d35a18ca73146bfb1e85b713_L

سال ۲۰۰۸ سیستم عامل اندروید اولین عرضه عمومی خود بر روی گوشی htc Dream را جشن گرفت و تا به این تاریخ سن آن به شش سال و یک ماه می رسد. در آن زمان کسی تصور چنین رشدی را برای اندروید نمی کرد و اینکه تا پیش از پایان سال ۲۰۱۰ بتواند تبدیل به گسترده ترین پلتفرم موبایل شود. با وجودی که اندروید پرکاربردترین سیستم عامل موبایل جهان است، حقایقی درباره آن هست که بسیاری از آن بی خبرند.

  اندروید در ابتدا قرار بود سیستم عامل دوربین های دیجیتال باشد

سیستم عامل اندروید

در زمان تصاحب اندروید در سال ۲۰۰۵ و توسط گوگل، این سیستم عامل به عنوان محصولی برای گوشی های موبایل معرفی شد. اما تنها یک سال پیشتر، توسعه دهندگانش آن را برای دوربین های دیجیتال در نظر داشتند. البته کمی بعد متوجه شدند که بازار موبایل آینده بسیار روشن تری داشته و به جاده گوشی های هوشمند تغییر مسیر دادند. امروزه اندروید وارد دنیای دوربین ها هم شده و آن را بر روی مدل هایی چون Galaxy NX سامسونگ می توانیم بیابیم.

بزرگان میدان تصور نمی کردند اندروید یک تهدید واقعی باشد

سیستم عامل اندروید

 در سال ۲۰۰۷ گوگل و شرکایش Open Handset Alliance را شکل داده و اندروید را به عنوان سیستم عاملی متن-باز و بر پایه لینوکس معرفی نمودند. در آن سال سیستم عامل های Symbian، BlackBerry، Palm و ویندوز موبایل بازیگران اصلی صنعت موبایل بودند و اپل با iOS خود تازه داشت به جمع آنها می پیوست. غالب افرادی که بر تخت هدایت این صنعت نشسته بودند متوجه ارزش و قدرت نهفته اندروید نبودند. سخنگوی نوکیا در همان زمان عنوان کرد که شرکتش این سیستم عامل را به عنوان یک تهدید نمی بیند و مدیر بخش موبایل مایکروسافت هم تصوری مانند آن داشت.

اندروید سریع ترین نرخ رشد را درمیان سیستم عامل ها و همینطور محصولات فناوری دارد

سیستم عامل اندروید براساس آماری که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، پس از گذشت پنج سال از عرضه اندروید، تعداد کاربران آن از مرز یک میلیارد گذشته بود. همین مطلب این سیستم عامل را نه در جایگاه سریع ترین محصول در حال رشد در رسته خود، که به طور کلی در میان تمامی محصولات تکنولوژی قرار داد. برای مقایسه، شش سال طول کشید تا اپل بتواند کاربران خود را به ۷۰۰ میلیون نفر برساند، در حالی که این عدد برای کاربران Symbian معادل ۴۵۰ میلیون نفر پس از گذشت یازده سال بود.

در میان سه پلتفرم اصلی، اندروید متنوع ترین محصولات را در سبد خود دارد

اگر چه اندروید عمدتا به عنوان سیستم عاملی برای گوشی های موبایل و تبلت ها معرفی می شود، می توانیم آن را بر روی محصولات بسیاری (با یا بدون نمایشگر) مانند ساعت هوشمند، تلویزیون، دوربین دیجیتال، لوازم خانگی، عینک هوشمند، اتوموبیل، کنسول بازی و مانند اینها ببینیم.

هر کسی می تواند آزادانه و رایگان برای اندروید اپلیکیشن بسازد

سیستم عامل اندروید

 برخلاف iOS که که شما باید سالیانه ۹۹ دلار بپردازید تا بتوانید به جمع توسعه دهندگان آن ملحق شوید، توسعه اپلیکیشن و بازی برای اندروید هیچ هزینه ای ندارد (البته ویندوز فون هم در این مورد به مانند اندروید است). به هر حال، اگر می خواهید محتوای تولیدی خود را بر روی گوگل پلی منتشر کنید، بایستی برای یک بار هزینه ثبت نام ۲۵ دلاری را بپردازید، که البته مبلغ چندانی هم نیست.

داستان لوگوی ربات اندروید

 سیستم عامل اندروید

روبات معروف اندروید در سال ۲۰۰۷ متولد شد. خالق آن Irina Blok که یک طراح متولد روسیه و بزرگ شده سانفرانسیسکو است، در آن زمان هنوز کارمند گوگل بود. هدف بر این بود که یک لوگوی ربات گونه با طرحی ساده ساخته شود، در نتیجه او با الهام از طرحواره مونث و مذکر ابتدای سرویس های بهداشتی، لوگوی رباتی را که امروزه همگی می شناسیم طراحی نمود. البته این لوگو متن-باز بوده و هر کسی می تواند به سلیقه خود در طرح و رنگش دست برده و متناسب با سلیقه و یا محصول خود در آورد.

logo-samandehi