یکشنبه، 19 خرداد 92 - 08:05
بهترین مرورگرهای سیستم عامل آندروید

 

بهترین مرورگرهای سیستم عامل آندروید

بهترین مرورگرهای سیستم عامل آندروید

اگر شما از دوست داران سیستم عامل آندروید باشید مطمئنا تا کنون به فکر خرید یک گوشی هوشمند آندروید افتاده اید.در حال حاظر آندروید آنقدر عمومی شده است که تقریبا در هر جای دورافتاده ای میتوان یک گوشی هوشمند آندروید تهیه کرد.حال بعد از اینکه یک پلتفرم آندروید تهیه کردید مطمئنا به این فکر می افتید که از چه مرورگری برای استفاده از اینترنت استفاده کنید.

 در حال حاظر مرورگرهای زیادی تحت پلتفرم آندروید وجود دارند که میتوانید نسبت به تهیه آنها اقدام کنید. ما در این مقاله قصد داریم کار شما را راحت کرده و به معرفی بهترین مرورگرهای این سیستم عامل معروف بپردازیم. با ما همراه باشید.

اول از هر چیز شما نیاز به دو مورد زیر دارید :

یک گوشی هوشمند آندروید : این گوشی هوشمند باید سیستم عامل آندروید نسخه ۲٫۲ به بالا را اجرا کند.

ارتباط وای فای : برای ارتباط با اینترنت و مرور صفحات و دانلود نیاز به یک ارتباط وای فای دارید.

در حال حاظر اکثریت جمعیت کشور استرالیا از گوشی های هوشمند استفاده میکنند در نتیجه جای تعجبی ندارد که بیش از یک سوم مرور وب از طریق گوشی انجام شود البته این میزان در حال افزایش نیز می باشد.بنابراین جنگ مرورگرها را میتوان به جنگی به نسبت نزدیک به رقابت لپتاپ ها و کامپیوترهای شخصی دانست.اکثریت قریب به اتفاق دارندگان گوشی های هوشمند دوست دارند از یک مرورگر استاندارد استفاده کنند.

چرا مرورگر خود را تغییردهیم؟

در حال حاظر Google Play مرورگرهای بزرگی را در اختیار کاربران قرار میدهد که باید از بین همه آنها بهترین و استانداردترین را انتخاب کرد.بعد اینکه تمامی مروگرها یکسان نیستند و دلیل های زیادی وجود دارد که شما را ملزوم میکند تا نسبت به ارتقاء به یک مرورگر اقدام کنید.در بعضی موارد حتی با تفاوت ۱۵ ثانیه ای در بارگذاری مرورگرها مواجه هستیم همین تفاوت میتواند دلیل قانع کننده ای باشد تا فکر ما را نسبت به تغییر در انتخابمان تحریک کند.

بارگذاری سریعتر:

اگر سرعت برای شما مهمترین ویژگی است شما میتوانید مرورگرهایی مانند Opera Mini و یا Dolphin را انتخاب کنید البته لازم به ذکر است که در صورت انتخاب این مرورگها ,خیلی از کارایی ها را که مرورگرهای دیگر ارائه میدهند از دست خواهید داد و به طور کلی شما تجربه یک مرور راحت را نخواهید داشت.در نتیجه قبل از انتخاب مرورگر,ابتدا باید مواردی را که از یک مرورگر انتظار دارید مورد سنجش قرار دهید.یعنی اول نیازهای خود را تعیین کنید سپس با توجه به نیازها ,مرورگری که آن نیازها را برآورده میکند انتخاب کنید.

شماره های سخت :

شاید شما علاقه مند به استفاده از مرورگری هستید که از هر نظر کار با آن آسان باشد یا ابزارهایی را ارائه دهد که نیازهای شما را برآورده کند.برای مثال میتوانیم مرورگر Dolphin HD را مثال بزنیم که با ویژگی های اضافی زیادی همراه شده است.از جمله آن ها میتوان به قابلیت تشخیص اشارات و حرکات فیزیکی اشاره کرد که قادر است به آسانی شما را به وب سایت های مورد علاقه خود بدون نیاز به یافتن آنها در منوی Favorites انتقال دهد.این در حالی است که یک مرورگر استاندارد قادر نیست این عملیات را برای شما انجام دهد.یکی از مواردی که باید در هنگام انتخاب یک مرورگر انجام شود بحث امنیت است باید دقت داشت که گوشی های هوشمند به هیچ وجه از کامپیوترهای شخصی ایمنتر نیستند.در حقیقت بحث امنیت حتی شاید بیشتر از یک مسئله عادی تلقی شود علت آن هم بیشتر مربوط به نرم افزارهای Third Party موجود برای دانلود هست که ممکن است اطلاعات شخصی شما را در معرض فاش شدن قرار دهد.

 در حال حاظر نزدیک به ۱۰ مرورگر رایگان در سیستم فروشگاهی Google Play وجود دارد که کاربران میتوانند نسبت به دانلود آنها اقدام کنند.ما تمامی آنها را مورد آزمایش قرار دادیم تا به این نتیجه برسیم که کدام مرورگر برای چه کاری مناسب تر است که از جمله این کارهای میتوان به باز کردن سریع صفحات یا سازگاری با بالاترین تعداد وب سایت ها اشاره کرد.

اما اجازه دهید تا بریم به سراغ معرفی بهترین مرورگرهای موبایل :

در این مقاله ما به معرفی ۴ مرورگر برتر همراه با ویژگی های خاص خودش خواهیم پرداخت سپس شما میتوانید نیازهای خود را با مرورگر انطباق دهید و نسبت به تهیه آن مرورگر اقدام کنید.

بهترین مرورگر از نظر سرعت : Opera Mini

Opera Mini

Opera Mini

برای اکثر کاربران ,عامل اصلی انتخاب یک مرورگر سرعت است هر چقدر سرعت بیشتر باشد صفحات نیز با سرعت بیشتری بارگذاری میشوند.در بحث مربوط به سرعت در مرورگرهای پلتفرم آندروید,مرورگر Opera Mini تمامی رقبای خود را کنار زده و در صدر ایستاده است.ویژگی فشرده سازی این مرورگر باعث شده است زمان مورد نیاز برای بارگذاری صفحات کاهش یابد.حتی در بعضی موارد مشاهده شده است که مرورگر Opera Mini حدود ۵ برابر سریعتر از رقبای خود عمل میکند در نتیجه اگر هدف اصلی شما از مرور اینترنت سرعت می‌باشد پیشنهاد میکنیم حتما این مرورگر را امتحان کنید.

بهترین مرورگر از نظر سازگاری : Opera Mobile

Opera Mobile

Opera Mobile

این مرورگر از فلش به طور کامل پشتیبانی میکند همچنین در آزمایشات HTML5 ,به طور خاصی این مرورگر توانسته است امتیاز بالایی را از آن خود کند ناگفته نماند این مرورگر توانسته است ,آزمایش Acid3 را به آسانی پشت سر بگذارد.اگر شما دوست دارید که صفحات وب ,با دقت ترین حالت ممکن روی یک صفحه کوچک رندر شود , مرورگر Oera Mobile یک انتخاب کامل است.برخلاف برادر کوچکترش,این مرورگر سریعترین مرورگر نیست.در حقیقت رتبه این مرورگر از نظر سرعت میانگین است.

ارائه بهترین ویژگی ها : Dolphin

Dolphin

Dolphin

زمانی که بحث از این مرورگر به میدان می آید در واقع باید درباره ویژگهای کامل این مرورگر صحبت شود نه تنها شما میتوانید با استفاده از این مرورگر از قابلیت جست و جوی صوتی استفاده کنید بلکه میتوانید با صحبت کردن وبسایت های مورد علاقه خود را مشاهده کنید شما همچنین میتوانید چندین زبانه باز برای هر یک از سایت های مورد علاقه خود داشته باشید.این مرورگر حتی به شما اجازه میدهد تا یک وضعیت منحصر به فرد برای بازدید از سایت های مورد علاقه خود ایجاد کنید.

از هر ویژگی در یک مرورگر : Chrome

Chrome

Chrome

ورژن بچه مرورگر دسکتاپ غیر قابل شکست گوگل,قابلیت های زیادی برای ارائه دارد.این مرورگر سرعت مناسبی را برای مرور صفحات وب فراهم میکند از دیگر ویژگی های این مرورگر میتوان به رابط کاربری خوب و قابل درک آن و سازگاری موتور داخلی این مرورگر با اکثر وبسایت ها اشاره کرد.پشتیبانی از چندین زبانه برای سوییچ به سایت های مختلف و یک نوار جست و جوی هوشمند که به صورت خودکار پیشنهاداتی را ارائه میدهد از ویژگی های دیگر این مرورگر است.تنها نکته شاید منفی این مرورگر این است که شما باید نسخه آندروید ۴٫۰ یا همان Ice Cream Sanwich رو پلتفرم آندروید خود داشته باشید.

logo-samandehi