چهارشنبه، 23 مهر 93 - 10:50

 

01_live-tiles_r_600x450

 کاربران اسمارت فون ها به طور معمول از نرم افزار های نصب شده توسط سازنده را مورد پسند قرار نمی دهند و دوست دارند از نرم افزار های تخصصی تر استفاده کنند. در این مطلب به معرفی کوتاه ۱۴ نرم افزار اختصاصی برای سیستم عامل ویندوز فون ۸ خواهیم پرداخت.

02_chronos_calendar_r_600x450

۱۴- Chornos Claender

نرم افزار ۱٫۹۹ دلاری که قابلیت هایی مانند نمایش رابط روز/ماه در یک صفحه به صورت بخش های مجزا و Tile های قابل تنظیم را دارد. یکی از مهم ترین مشکلات تقویم پیش نصب ویندوز فون هشت، عدم همگام سازی با اکانت گوگل کاربران است که این مشکل در نرم افزار Chornos نیز حل نگردیده است!

03_here_drive_r_600x450

۱۳- Here Transportation Suite

نرم افزاری که توسط نوکیا توسعه داده شده ولی در نهایت مایکروسافت آن را به صورت رایگان در ویندوز فون ۸ ارائه کرده است. رابط کاربری نرم افزار می تواند آن را به یک جایگزین مناسب برای سرویس نقشه گوگل تبدیل کند. همچنین برای کاربرانی که همواره به اینترنت دسترسی ندارند، قابلیت دانلود نقشه و فعالیت به صورت آفلاین وجود دارد.

04_skydrive_r_600x450

۱۲- SkyDrive

یک نرم افزار خوب برای دسترسی به فضای مجازی شما در سرویس گوگل درایو که می توانید در هر مکان و زمانی به اطلاعات اکانت خود دسترسی پیدا کنید.

05_myappfree_r_600x450

۱۱- MyAppFree

اگر به دنبال یک مشابه برای سرویس محبوب App Store اپل هستید می توانید روی MyAppFree حساب ویژه ای باز کنید. وظیفه اصلی این نرم افزار، ارائه نرم افزارهای برتر برای سیستم عامل ویندوز فون ۸ است.

06_shortcut_tiles_r_600x450

۱۰- Shortcut Tiles

یکی از مشکلات ویندوز فون هشت (توجه کنید فقط یکی!)، عدم قرار گرفتن تنظیمات موجود در بخش Setting در حالت Live Tile رابط کاربری مترو است. نرم افزار Shortcut Tiles امکان قرار دادن تنظیماتی مانند بلوتوث، حالت پرواز و وای فای را فراهم می سازد.

07_quick_timer_r_600x450

 

۹- Quick Timer

اگر به فعالیت های ورزشی علاقه دارید، به طور حتم یک نرم افزار به عنوان کرنومتر و ثانیه شمار برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. نرم افزار Quick Timer را به هیچ وجه از دست ندهید.

08_aupeo_mixtapes_r_600x450

۸- Aupeo!

اگر در امریکا حضور ندارید (همانند ما!) نمی توانید به دلیل محدودیت جغرافیایی از سرویس Aupeo استفاده کنید. البته این سرویس شامل دو نرم افزار می شود که به استریم کردن فایل های موسیقی شما خواهد پرداخت.

09_indigo_r_600x450

۷- Indigo

یک نرم افزار و سرویس مشابه با SIRI اپل که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نرم افزار های تلفن همراه، بسیار بهتر از نرم افزار اپل عمل می کند و مشکلی در کارکرد آن دیده نمی شود.

10_bing_translator_r_600x450

۶- Bing Translator

نرم افزار مترجمی که حتی قابلیت ترجمه اسناد و موسیقی در حال پخش و همچنین قابلیت پوشاندن تصاویر ثبت شده با دوربین با متن ترجمه شده را دارد. قابلیت پشتیبانی از زبان های اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی، چینی و آلمانی در نرم افزار Bing Translator وجود دارد.

11_photoplay_instagraph_r_600x450

۵- Instagraph and Photoplay

اگر اهل نرم افزار های مخصوص شبکه های اجتماعی نیستید، به طور کل از شماره ۱۱ بگذرید! اپلیکیشن شماره یازده ما قابلیت اشتراک گذاری تصاویر شما را در شبکه های اجتماعی دارد. تا اینجا همه چیز خوب است ولی باید ۲٫۴۹ یورو برای خرید آن بپردازید.

12_shrink-storage_r_600x450

۴- Shrink Storage

نرم افزار های نصب شده روی سیستم عامل ویندوز ۸ به مرور زمان دچار مشکل افزایش حجم می شوند و ممکن است پس از مدتی شاهد کم شدن میزان قابل توجهی از فضای ذخیره سازی تلفن هوشمند خود شوید. برای اینکه فایل های اضافی سیستم عامل شما بدون مشکل حذف شوند، باید به نرم افزار Shrink Storage اعتماد کنید.

13_ringtones_r_600x450

۳- Ringtones

اگر به زنگ های موجود در سیستم عامل ویندوز فون ۸ علاقه ای ندارید، بهتر است حتما نرم افزار Ringtones را دانلود کنید. به طور معمول تعداد و نوع زنگ های موجود در هر سیستم عامل محدود است و به همین دلیل نرم افزار های زیادی برای دانلود زنگ تماس وجود دارد. نرم افزار Ringtones به طور حتم یکی از بهترین ها در این زمینه است.

14_battery_level_r_600x450

۲- Battery Level

ویندوز فون هشت نیز مانند تمامی سیستم عامل ها در قسمت فوتر صفحه نمایش، یک آیکون کوچک برای نمایش میزان شارژ تلفن هوشمند و تبلت قرار داده است. با این وجود یک اپلیکیشن که بتواند میزان شارژ را در ابعاد بزرگتر به همراه قابلیت های دیگری مانند ساعت و تاریخ را نمایش دهد، می تواند نیاز شما را از نصب دو یا سه نرم افزار مختلف برطرف سازد.

15_games_r_600x450

۱- Assorted Games

اگر بازی های پیش نصب سیستم عامل رضایت شما را جلب نمی کند، بهتر است نرم افزار Assorted Games را امتحان کنید. البته فراموش نکنید که این اپلیکیش تنها یک لیست از بازی های جدید و پرطرفدار را برای شما فراهم می کند و برای دانلود آنها باید از جیب مبارک خود مایه بگذارید!

logo-samandehi