سه شنبه، 09 اردیبهشت 93 - 10:16

 

com.sec.chaton

گستردگی نرم افزارهای گفتگو در وب بسیار زیاد است. مخصوصا با هوشمند شدن گوشی های همراه و ساخت تبلت ها، این نیاز بیش از پیش خودنمایی می کند و شرکت های سازنده ی این نوع نرم افزارها، برای اینکه کاربران ابزار هوشمند را برای خود نگه دارد، نسخه ای از نرم افزارهای خود را برای آنها طراحی می کند. ChatOn نرم افزار گفتگوی اختصاصی سامسونگ برای گوشی های همراه با سیستم عامل های مختلف است.

حتما شما با بیشتر این نرم افزارها آشنایی دارید مانند: یاهو مسنجر،جی تالک،لایو مسنجر و… اما در این مطلب می خواهم شما را با نرم افزار گفتگوی ChatOn آشنا کنم.ChatOnنرم افزار گفتگوی اختصاصی سامسونگ برای گوشی های خود با سیستم عامل اختصاصی بادا بود که همزمان با بروزرسانی سیستم عامل بادا به نسخه ی ۲.۰، رونمایی شد. اما سامسونگ برای آنکه بتواند ChatOn را به عنوان یک رقیب در بازار نرم افزارهای گفتگو مطرح کند، آن را برای سیستم عامل های محبوب اندرویید، اپل و بلک بری نیز طراحی و منتشر کرده است.

امکانات ChatOn:

ChatOn به صورت سه زبانه (Tab)، که در هر زبانه، امکانات خاصی برای آن تعبیه شده، طراحی شده است. که به ترتیب Buddies (دوستان و کاربران) Chat (گفتگو) My Page (صفحه ی من) است.

زبانه Buddies:

این زبانه مکانی برای جمع آوری کسانی است که از ChatOn استفاده می کنند. از کسانی که به لیست دوستان خود اضافه کرده باشید و چه آنهایی که اضافه نکرده باشید.(تمام این لیست به شماره های موجود در گوشی شما ارتباط دارد. اگر کسانی نرم افزار ChatOn را بر روی گوشی خود نصب و نام کاربری خود را فعالسازی کرده باشند در این لیست دیده می شوند)

زبانه Chat:

در این زبانه ی می توانید به گفتگو با دوستان خود بپردازید.

زبانه My Page:

این صفحه، صفحه ی اطلاعات کاربری شماست که شامل نام کاربری، عکس شما، وضعیت روزانه و تاریخ تولد که می توانید آن را ویرایش کنید و به صورت خصوصی یا عمومی در دسترس قرار دهید.یک ویژگی جالب در ChatOn وجود دارد و آن هم بخشی به نام Interaction (تعامل و فعالیت در گفتگو) است که می تواند دوستانی که با آنان بیشتر از همه در تعامل هستید را رتبه بندی کرده و به آنان امتیاز دهد!در بخش تنظیمات نیز گزینه هایی همچون دعوت دوستان به وسیله ی شماره ی تلفن یا ایمیل، همگامسازی مخاطبان، اعلانات، تغییر صفحه ی گفتگو و تنظیمات مربوط به صفحه ی من قرار دارد. از دیگر امکانات ChatOn می توان به ارسال فیلم یا تصویر، استفاده از شکلک ها در گفتگو و امکانات دیگر اشاره کرد.

logo-samandehi