سه شنبه، 09 اردیبهشت 93 - 11:35

 

com.parspake.anar

انار یک شبکه کاربر محور است و برای سرگرمی، اطلاع‌رسانی و تعامل بین کاربر و دوستان او طراحی شده است. از این رو حفظ یک محیط سالم، مثبت و غیر سیاسی از شرایط اصلی استفاده از انار می‌باشد.این برنامه چت را می توان برترین اپ حال حاظر ساخته شده توسط ایرانیان دانست. این نرم افزاردارای محیط کاربری فوق العاده و ساده میباشد و دارای امکانات عالی و فوق العاده ای می باشد. این نرم افزار دارای رابط کاربری بسیار سریعی میباشد تا بتوانید در هر لحظه دوستان خودتان را در جریان کاری خود قرار دهید. به عنوان مثال هنگامی که در کافی شاپ یا درحال بازیکردن هستید، میتوانید تنها با دوبار لمس صفحه ی نمایش دوستان خود را نیز باخبر کنید. لازم به ذکر است که سرعت نرم افزار فوق العاده بالا بوده و با حداکثر سرعت میتوانید پست بزارید، به چت بپردازید، پروفایل خود را تکمیل کنید.اگر به دنبال برنامه ای کامل و پر سرعت در زمینه چت می باشید این برنامه را هرگز از دست ندهید.

 این نرم افزار دارای رابط کاربری بسیار سریعی میباشد تا بتوانید در هر لحظه دوستان خودتان را در جریان کاری خود قرار دهید. به عنوان مثال هنگامی که در کافی شاپ یا درحال بازی کردن هستید، میتوانید تنها با دوبار لمس صفحه ی نمایش دوستان خود را نیز باخبر کنید. لازم به ذکر است که سرعت نرم افزار فوق العاده بالا بوده و با حداکثر سرعت میتوانید پست بزارید، به چت بپردازید، پروفایل خود را تکمیل کنید.

Anarاولین اپلیکیشن ارتباطی موبایل در ایران که برای آندروید طراحی شده است و به شما این امکان را میدهد که با دوستانتان همیشه در تماس باشید . دوستانت را در جریان کارهایت قرار بده یا با یک کلیک میتوانی به دوستانت اطلاع بدهی که کجا هستی و چکاری انجام میدهی . خودتان با یک نگاه میتوانید تمام دوستانتان رو ببینید که کجا هستند و چه کاری انجام میدهند و در هر زمان برایشان پیام بفرستی. انـــار مــی‌دونــه !

کاربرد:

برنامه فوق همانند همه برنامه های ارتباطی دیگر که تا به امروز با آنها کار کرده اید، عمل میکند اما تفاوت هایی نیز با آنها دارد. حتما میدانید که قبل از هرچیز نیاز به ثبت نام در این اپلیکیشن اندرویدی دارید. عملیات ثبت نام به راحتی صورت میپذیرد و امکان ویرایش آن نیز از بخش پروفایل در فهرست اصلی برنامه پیش بینی شده است.

در “انار” یک سری عبارت های از پیش ساخته به چشم میخورند که شما میتوانید با در کنار هم چیدن آنها، جمله ای بسازید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. با اشاره بر روی آیکن به علاوه در پایین صفحه به قسمت مربوطه وارد خواهید شد و میبایست متن جمله خود را با انتخاب عبارت موردنظر از ۵ بخش  کجا، چی کار، با کی، با حس(شکلک ها) و در پایان با افزودن تصویر دلخواه تشکیل دهید. برای هریک از بخش های مذکور، ابزار جستجویی نیز قرار داده شده تا کاربران بتوانند متن مناسب را بیابند و درصورتی که عبارت جستجو در لیست وجود نداشته باشد میتوان آن را به فهرست اضافه کرد.

حال باید به صفحه پست(Post) ها که تحت عنوان خانه در “انار” مشخص شده است برویم و امکانات آنجا را مرور کنیم. قابلیت بروزرسانی و فیلتر کردن نمایش پست ها بر اساس گزینه هایی از قبیل همگانی، اطراف من و دوستان ، از امکانات کلی این صفحه میباشد. برای هر پست نیز امکان نظردهی، پسند کردن(انار دادن!) و گزارش تخلف درنظر گرفته شده است. مورد آخر سبب میشود که کاربران از ذکر متن های ناپسند خودداری نمایند و بدین ترتیب حریم اخلاقی گفتگوها حفظ میگردد. بد نیست بدانید که با لمس تصویر پروفایل هرکاربر میتوانید به صفحه او منتقل شده و درصورت دلخواه او را دنبال کنید و یا پیام اختصاصی ارسال نمایید.

آیکن دیگری که در پایین صفحه مشاهده میکنید، مربوط به اعلان ها میباشد. با ورود به قسمت مربوطه با سه برگه مواجه خواهید شد که شامل صندوق پیام، گزارش لایک های گرفته شده و درخواست های دوستی میشود. لازم به ذکر است هربار که یکی از پست های شما توسط کاربران پسندیده شود، “انار” با ارسال نوتیفیکیشن، این امر را اعلام میکند.این اپلیکیشن اندرویدی امکاناتی هم جهت دعوت آشنایان و افزودن آنها به لیست دوستان، برای شما فراهم کرده است. بدین منظور میتوانید وارد بخش جستجو شده و با استفاده از ابزار پیشرفته آن، افراد موردنظر خود را بیابید و یا درصورتی که آدرس ایمیل شخص را میدانید، درخواست دوستی خود را از قسمت دعوت و بطور مستقیم ارائه دهید.به نظر میرسد که همه امکانات لازم در “انار” وجود داشته باشد اما نقص های ناچیزی هم در این میان به چشم میخورد. برای مثال، نظردهی برای پست ها میتوانست با ارسال شکلک نیز همراه بوده و یا نوشتن متن های اختصاصی و بدون استفاده از عبارت های پیش فرض، راحت تر انجام پذیرد. البته ایده استفاده از جملات پیش ساخته به سرگرمی کاربران در این برنامه هم کمک میکند و درواقع بزرگترین تفاوت “انار” با اپلیکیشن های مشابه در همین موضوع میباشد.

رابط کاربری:

بانار از لحاظ استانداردهای لازم را جهت ارتباط ساده مخاطب با نرم افزار  رعایت کرده است و از پیاده سازی هوشمندانه ای بهره میبرد بطوریکه جابجایی سریع بین همه بخش ها و استفاده راحت از امکانات را میتوانیم به عنوان ویژگی های مثبت این برنامه اندرویدی نام ببریم.ظاهر اپلیکیشن فوق در عین سادگی دارای نقاط قوتی همچون، رنگ بندی زنده و هماهنگ، فونت مناسب،  آیکن های گویا و چیدمان مرتب فهرست ها و سایر عناصر صفحه میباشد. مجموع موارد ذکر شده، محیط کاربرپسندی را به وجود آورده اند که با موضوع برنامه نیز تناسب دارند.

جزئیات برنامه انار:

  •  انار به شما اجازه میده که با استفاده از گوشیت به راحتی با دوستات چت کنی.
  • برای استفاده از تمام قابلیت های انار شما باید یک حساب کاربری داشته باشید و با آن وارد انار شوید. ولی شما می توانید از بعضی از امکانات انار با حساب کاربری مهمان، و بدون ثبت نام، استفاده کنید.
  • انار بخشی از شبکه اجتماعی کوکجا است. کوکجا یکی از جذابترین و متفاوت ترین شبکه های اجتماعی در وب است. شما می توانید با استفاده از حساب کاربری کوکجا وارد انار شوید.
  • با استفاده از گزینه «جستجو» شما می تونی دوست های خودت رو توی انار پیدا کنی و بعد آنها را «دنبال» کنی.

 

logo-samandehi